Waar gebruik je de loop voor?
1. Draai Output 2 op de voorkant helemaal open.
2. In I/O: draai Boost/Pad van Input 2 omhoog, tot net voor het clipping punt.
3. Pas Input Level 2 in I/O aan (finetuning).
Connecting through the effects loop
Printable View
Waar gebruik je de loop voor?
1. Draai Output 2 op de voorkant helemaal open.
2. In I/O: draai Boost/Pad van Input 2 omhoog, tot net voor het clipping punt.
3. Pas Input Level 2 in I/O aan (finetuning).
Connecting through the effects loop
Heb ik allemaal al geprobeerd, helpt niks. Ik gebruik hem om pedalen in de effect loop te zetten. Er is al gezegd op het forum dat FAS die output 2 mod op latere apparaten heeft toegevoegd, dus het is bekend dat er te veel ruis zat op de effect loop.
Je kan die mod ook gratis op jouw apparaat laten doen, maar dat kost je dan weer geld en gedoe met opsturen. Ik vind het wel erg vreemd dat zoiets pas gebeurd als er gebruikers over klagen. Je zou zeggen en mogen verwachten dat dit beter wordt gecontroleerd voordat iets op de markt gaat.
Het is rottig dat je er last van hebt. Maar ik denk dat jet het oversimplificeert. Er zijn nl. veel gebruikers die geen last van ruis hebben via de fx-loop. Ik heb ook wel eens een pedaal in de fx loop gezet, helemaal geen ruis. En ook wel eens een 4CM-setup gebruikt zonder ruis. Tja, en als je dat niet gelooft, dan houdt het op.
Belangrijkste is dat er een mogelijkheid is om -als jij er last van hebt- het te laten verhelpen.
Kost alleen porto en een beetje tijd. Dat is toch prima. Krijg je bij veel apparaten niet gedaan. Ik zou even navraag doen bij G66.
Ik denk dat het gewoon een fout is in de Axe fx. Bij andere apparaten heb ik er totaal geen last van. Wat ik ook verander in de Axe fx die ruis blijft. Veel andere gebruikers hebben er blijkbaar ook last van. Het gaat er niet om of ik geloof dat jij geen ruis hebt, het gaat erom wat er uit mijn apparaat komt en dat is ruis.
Mijn criterium voor kwaliteitsproducten is niet zozeer of ze nooit een probleem hebben (die bestaan nl. niet), maar dát en hóe een probleem wordt opgelost. G66 is meestal erg snel (circa een week). Sterker nog, G66 laat soms apparaten ophalen op hun kosten. Je hebt dus een keuze: je kan contact opnemen met G66 support en jouw Axe gratis laten modden, of niets doen.
P.S. Welke pedalen?
Butler Tubedriver bijvoorbeeld, maar ik heb verschillende andere pedalen getest die normaal gesproken nagenoeg ruisvrij zijn.
Goed om te weten dat ze de spullen soms gratis ophalen. De klantenservice van G66 is inderdaad zeer goed. Voor die noisy ventilator hebben ze toen ook gratis een andere opgestuurd die wel stil is. Wat ik dan niet goed begrijp is dat ze er niet meteen een goede ventilator inzetten. Dat is ook heel mijn punt bij die effect loop, je zou verwachten dat zoiets meteen goed is, zeker gezien de hoge prijs en de reputatie van Axe fx.
Ik zou mijn whammy-met-latency-preset nog posten.
Wellicht ligt het aan het feit dat er nog multi-delay met pitch (voor shimmer) bij in de preset zit (qua cpu)?
http://www.crystaldream.nl/downloads/whammy.zip
Van het weekend weer een optreden gedaan met de Ultra/Matrix/EVM cab, en ben er toch wel erg blij mee, soms denk ik weleens aan om weer eens wat te veranderen, met name andere speaker oid. Afgelopen zaterdag moest het volume aardig hoog en dan ben je toch wel erg blij met een 200 watt speaker, die superstrak blijft ook als je boel goed hard staat. Matrix werkt trouwens ook perfect, veel positieve geluiden uit de zaal gehoord.
Ik heb een recente versie van de Axe Fx II en heb zoals Alexander ook geen ruis issues met de FXL. Ik heb laatst de Faux Tape Echo van Wampler gebruikt in de FXL zonder ruis.
De Butler tubedriver is helaas wel een pedaal die van zichzelf al behoorlijk ruist. Wat is je ervaring al je deze voor de input plaatst?
En welke specifieke pedalen heb je nog meer in de FXL geprobeerd?