Goed bezig Nico:ok:
Ik moet wel zeggen dat ik met ieder Ravensberger project weer wat leer, bovendien heb ik niet de behoefte zelf iets te ontwerpen , er zijn goede beproefte ontwerpen genoeg .
Printable View
ik vind het in ieder geval prettig dat hier een aantal mensen zitten die graag kennis delen, denk o.a. Jezelf, frans, guitarnijboer en frits. Hulde aan iedereen die kennis wil delen en het op een duidelijke en leerzame manier doet. Waarschijnlijk vergeet ik een paar personen, maar iedereen heel erg bedankt. Ik kan het in ieder geval goed waarderen.
Op advies van Nico ook even naar het eerste stuk van een fender 5f1 gekeken. Die heeft een hsp van 360v, ik een van 388v. Beiden een 100k anodeweerstand, beiden een 1.5k kathode weerstand, beiden dezelfde gitaar als input. Waarom moet er bij mij zoveel afgknepen worden tussen v1a en v1b terwijl er bij de 5f1 niets ander tussen zit dan de koppelcap en de potmeter die er bij mij ook tussen zitten? Bij mij zit er alleen paralel aan de katodeweerstand nog een 100k weerstand en een 47uf elko, maar die zit er volgens mij alleen als een soort buffer om verschillen af të vlakken.
Heb je wel eens een 5F1 voluit gehoord met humbuckers? Ik vind het niks.....
Juist wel. Ik hou daarvan. Bovendien speel ik meestal met lowoutput singlecoils