En hoe klinkt 'ie in het echt?
Tonefactory heeft ook 150 Watt weerstanden in 4, 8 of 16 Ohm.
Printable View
En hoe klinkt 'ie in het echt?
Tonefactory heeft ook 150 Watt weerstanden in 4, 8 of 16 Ohm.
Hij klinkt heel niet slecht! Ik hoorde eerst een wat fuzzy/muddy sound maar het blijkt dat dit te maken heeft met de PPIMV. Wanneer ik die omhoog draai ben ik het fuzzy/muddy geluid kwijt en klinkt hij als een plexi. Hij moet dus, zoals een normale plexi (ongeacht de PPIMV), hard staan!
Ik moet wel zeggen dat het normal channel erg bassig en wollig klinkt. Denk dat ik ook op dit kanaal nog een brightcap ga zetten op de pot.
Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik eens ga proberen de coupling caps van de kanalen om te wisselen. 2.2nF naar het normal channel en 22nF naar het bright channel. Kijken wat dit gaat geven.
Komt waarschijnlijk toch door het afknijpen van de eindbuizen. Hij werkt tot de helft, onder de helft wordt hij fuzzy.
Verlaag C2 eens naar 2,2uf, 330uf is overkill en versterkt alleen maar onnodige rumble en brij.
Erik
Ja, in het boek van blencow staat ook dat 22uF genoeg is om hem fully bypassed te maken voor de hoorbare frequenties. Snap ook niet goed waarom ze daar zo een grote waarde gebruikt hebben dan. Heeft dat nog met een puch of feel te maken? Of is het echt gewoon nutteloos?
Op blz 27 van Blencowe, punt 2, staat dat een grotere elco de lage frequentie distortie vermindert die een elco vertoont.