ik schreef over de sovtek. ik heb ooit een sunn geprobeerd, en dat deed me denken aan m'n rivera. kinda. enorm ranzig, veel power, maar eigenlijk ongepolijst en voor mij was ie onbruikbaar. met een LP Jr. is het instant leslie west.
Printable View
Ja, waar dat Sunn ineens vandaan komt... er zijn wat reissues in Nederland in omloop maar dat zullen er nooit veel zijn. Over een originele nog maar te zwijgen ALS die ooit al een importeur hadden.
Even een SUNN kopen of zelfs uitproberen lijkt me best een opgave.
Het zal waarschijnlijk wel niks wezen, maar een JCM900 op hoog volume? Onder de drie is hij ontzettend fizzy en heeft ie gebrek aan ballen maar daarboven krijgt hij op een bepaald punt een schop en word hij heel groots en blijft heel transparant vind ik.
Zou wel eens een keer jouw gear willen horen. Ik houd ook meer van een transparante tone dan van een vette sound vol 'djent' (zo noemen ze dat toch).
en weer de hele dag op m'n marshall gespeeld. afhankelijk van de gitaar, en hoe ik m'n gain heb, gaat het van michael schenker, boston, ratt en lynch. ik heb m'n treble op een half, m'n mids staan op 4.5, en bas gebruik ik als 'tone' (zoals ik 't heb op mijn CMW). met bas kan ik dus simpelweg het geheel warmer (en meet 'low end thud') geven, en m'n mid bepaald hoe erg ie pusht, en ook de voicing van de overdrive, simpel gezegd. treble bepaald de hoeveelheid bite, en dat heb ik al genoeg in m'n spel.
het werkt dus anders dan op m'n andere amps waar de equaliser echt frequentiebanden boost...
Heb jij welleens een CAA OD100 ofzo geprobeerd Orpheo? Ik zelf niet maar mocht jij het getest hebben ben ik wel benieuwd naar je bevindingen opzich. Wat dat betreft zitten wij redelijk in dezelfde interesse wat muziek betreft, alleen jij bent iets meer 'audiofiel' dan ik haha.
Ik zou, Orpheo zo lezend, hem meer in de hoek van Allessandro verwachten, Trainwreck desnoods..
Naja niet ineens. O.a. The Who, Hendrix en Leslie West hebben op bepaalde punten in hun carriere Sunn gebruikt. Voor de rest is het nu vooral populair binnen de doommetal/Stoner scene door de gelijknamige band. Zijn wel reissues te krijgen van de Model T, maar da's alleen in naam en looks. Totaal anders dan een originele. Buiten kleine aantallen van de iets latere solidstate amps zijn er naar mijn weten geen amps voor de Europese markt gemaakt. Er zijn er wel hier, maar niet veel.
ach soms moet je voor de juiste tone kijken naar wat 'andere' versterkers. En de Sovtek schijnt een soort van marshallkloon te zijn. Maar inderdaad, zeer ranzig kwa geluid.
mijn marshall is verbouwd door chris winsemius. tis een JMP maar hij komt meer in de buurt van de AFD. ja, dat nieuwe ding van marshall :P
en soms moet je het inderdaad ergens anders in zoeken, maar ik heb nu heel duidelijk voor ogen welke kan het op moet, en wat dus eigenlijk zinloos is. de sunn en sovtek hebben te weinig gain voor wat ik wil.