dat bedoel ik.
Printable View
dat bedoel ik.
Dat is zeker mooi. Het heeft dus eigenlijk nooit echt de dezelfde kleur?:PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
Dit weekend? Dat is best snel.. Ik check elke dag volgende week even :hippie:
Kan je (of ga je) ook ff een geluidsfragment of filmpje maken?, dan weten we hoe het eindresultaat klinkt:)
Volgens mij helpt aluminiumfolie niet echt om te shielden, er zwerft op het forum vast wel een handleiding voor rond trouwens.
Verder, gaaf project! :satisfie:
klopt, dat aluminiumfolie wilde echt niet. ik heb het ook al weggehaald.
nee, hij is nog niet af, eventjes geduld nog... maar wel een brandende vraag over de electronica.
even voor de duidelijkheid, ik heb het op deze manier aangesloten.
even ter toelichting, elke pup heeft ene volume en tone pot. de volumeknop is ook een aan/uit schakelaar, en de tone is een coil tab schakelaar.
nu is het probleem: als ik beide pup's aan heb, doet ie raar...
als ik de volume van de brug pup op 0 zet, doet de neck het nog wel gewoon, maar zet ik de neck op 0, dan hoor je niks meer...
hoe kan dit???
Da's 'n interessante Roel,
Volgens mij heb je de gitaar dan niet precies zoals op 't schema aangesloten. Als ik dat schema juist interpreteer, zouden beide pots hetzelfde moeten reageren en op 0 helemaal geen geluid meer doorlaten (zoals bij Gibson).
Verder vraag ik me af waarom de aan-uitknop een aardeverbinding heeft. Onderbreken van de hete leiding is voldoende. Nu zou ik in dit schema verwachten dat als je één element uitzet je het andere ook niet meer zou horen omdat je een kortsluiting van signaaldraad en aarde maakt.
het is inderdaad raar, als ik tijd heb maar eens kijken of ik alles wel goed gesoldeerd heb...
maar dan nog een vraag daarover, is het de bedoeling dat alle aardedraden op een pot op dezelfde plek gesoldeerd worden???
want hier is dat vaak ook zo (trouwens ook niet altijd...)
Maakt niet uit, als ze er maar aan zitten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
Mijn eigen ervaring is trouwens dat het erg vervelend is als er een hoop draden aan zo'n huis gesoldeerd zijn en je wil nog iets veranderen. Nu soldeer ik nog maar één aardedraad aan het huis en maak daaraan de rest van de verbindingen.
Als je bedrading probleem klaar is, is hij dan af? :)
Zie hem graag in actie binnekort 8-)
:satisfie:
jah, ik heb ook te veel Al-folie onder de neck gedaan, waardoor de brug veel te hoog moet staan, moet ik ook nog ff oplossen...
maar dan is ie af ja :D
moet ik nog zeker een liedje instuderen ook ;)
ojah, nog een klein probleempje ;)
de knoppen passen net niet op de potmeters, maar dit kan ik oplossen door iets te schuren toch? in de knop dan...
of is hier een andere (betere) oplossing voor?