Musikding is van Klaus :D waar ik altijd mn spullen bestel. Die is iets goedkoper. En ik dacht dat jij de Nederlander was ;)
Printable View
Musikding is van Klaus :D waar ik altijd mn spullen bestel. Die is iets goedkoper. En ik dacht dat jij de Nederlander was ;)
Ja idd, ik ben de hollander :P
Ik ben ook redelijk ongeduldig. Vandaar dat ik best 25 eurocenten extra betaal om mn spul een week of 4 sneller te krijgen dan via Klaus :P
Dat lag nu eenmaal aan de post.
Nog een vraagje over die neovibe. Gebruik jij een of andere powerpump om aan 18V te geraken? Of heb je zo'n dure 18V adapter gekocht?
Ooit kwam ik eens een schema tegen om met een bepaalde IC je voltage te verhogen. Deze dus
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/voltpmp1.gif
Werkt dit goed?
die Max1044 levert niet genoeg mA voor de Neovibe. Ik gebruik de voeding die ik heb gemaakt voor mn multi-fx project. Daar heb ik 2x18v voor de pt80 en de neovibe.
(kweet dat het de post was...maar tis iedere keer bij Klaus de post. Bij anderen heb ik er nooit last van. Al kan hij er niks aan doen, de pakketjes komen te vaak met vertraging aan... maar goed, succes iig! :P )
Heb je een schema voor die 2 uitgangen met 18V? Meer heb ik niet nodig, ik gebruik al 2 onespots, en wat andere adapters voor de Nijboer en holy grail.
Het schema staat in reply #2 in 'mijn' multi-fx thread. Enige wat je moet aanpassen:
-100R weerstand moet weg.
-7818 ipv 7809
-wat je ziet is een trafo met 2 secundaire windingen. Vandaar dat je eigenlijk twee voedingen boven elkaar ziet. Heb je een trafo met 1 secundaire winding, dan gebruik je bijv alleen de boevenste helft. Zorg dat je de juiste trafo kiest. Mijne heeft een secundaire AC spanning van 18V en 10VA. Na gelijkrichting heb ik dan genoeg voor de 7818.
Na het lezen van je post, en het bekijken van je schema is het duidelijk dat ik hier nog niet in thuis ben :D
Bij musikding zie ik ook verschillende soorten transformers, en ik vrees dat ik natuurlijk die duurdere ga nodig hebben. Die van 28 euro. Ik zal morgen eens kijken wat de specs zijn van de transformer in mijn gesloopte peavey amp.
Btw, welke LDR's gebruikte je voor je Neovibe? Ik las net de pdf door maar ik zag het niet zo meteen
Een ringkerntrafo heb je niet nodig. Kan wel en 'ze zeggen' dat er minder kans is dat ie gaat storen binnen een circuit. Ik gebruik 'gewoon' van die blokkies.
Ik heb ff voor je gekeken bij conrad.be (mijn trafo's komen van conrad.nl, vandaar) en daar zag ik deze (bestel nummer:506591 - 89, voor als de link niet goed werkt...)
0.8Ampere, dat lijkt mij meer dan genoeg ;)
Voor de LDR's heb deze gebruikt. Ik wist toen (en nu nog niet...) hoe ik precies de juiste LDR's kan vinden. Deze functioneren voor mij. Tis dat het vrij dure dingen zijn, anders had ik er een dozijn besteld om mee te testen.
Damn, die LDRs zijn niet te krijgen bij Musikding. Toch maar eens zoeken op DIYstompboxes welke nog werken.
Voor die transformator, zou deze ook werken? Die kan ik bij rato (winkel in Antwerpen) kopen voor 13 euro
1 x 18V
Fabrikant : Velleman
Ordercode : 1180180M
Ingegoten printtransformator
Spanning: 1 x 18V
Stroom: 1 x 1.111A
http://www.ratoshop.be/images/encap.jpg
Die trafo lijkt me prima!
Zijn deze LDR's van Klaus niet geschikt?