Nee ik heb ze allemaal opgekocht en zet ze zo op eBay....
:soinnocent:
Printable View
Nee ik heb ze allemaal opgekocht en zet ze zo op eBay....
:soinnocent:
Wat vinden jullie van deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/413181363
Ik ben hier serieus geïnteresseert in maar de plasic plaatje op de achterkant doen mij twijfelen. Ook komt de gitaar komt uit 1994 volgens Fender customer relations en niet uit 96/97 zoals in de advertentie staat vermeld. Of is mijn twijfel ongegrond? Ook vind ik de body er nog als nieuw uitzien.
Dat kunststoffen plaatje roept wel een WTF momentje op. Ik heb net meerdere exemplaren opgezocht op Google en kon geen vergelijkbare plaatjes vindent. Serienummer wel zoals deze though... Wellicht later veranderd of toch origineel?
Serienummer kan van 1990 tot op heden gebruikt zijn volgens mij, gezien V+6 cijfers standaard is. Heb ik overigens nooit begrepen... Zo verwarrend :(. Maar als Fender het zegt dan zal het ongetwijfeld kloppen, en zal deze aanbieder het niet bij het juiste end hebben.
Helaas kan ik je niet helpen. Maar eh, tis dat ik je camerahoesje niet zie anders zou ik zweren dat hij al in je bezit is :D
Het serienummer wijst naar 94, misschien 95.
Het kunsstof plaatje onder het metaal is vaker gebruikt door Fender, dat kan er gewoon onder zijn aangebracht.
Altijd bij dit soort gitaren, neck uiteinde en onder de pickguard kijken, dan zie je gelijk of ie echt is en in hoeverre origineel.
Gitaar zier er exact gelijk uit als die van mij en die is 100% origineel.
Ja, ik vindt het geen probleem. Ik doe het zelf ook. Tijdje geleden bij de Plug, een oude strat. Ik vraag of ie origineel is. We "denken" van wel, is het antwoord.
Afijn, schroevedraaiertje gevraagd, snaren slap, in een halve minuut de neck los. Daarna de pickguard, paar minuten. De pickups bleken niet origineel te zijn, gelijk 400 euro van de vraagprijs er af.
Dus ja, kopje koffie erbij en draaien maar.
Als de gitaar origineel is en je koopt hem is er niks aan de hand, als ie niet origineel is heb je met recht het ding open geschroefd. Elke profi verkoper weet dat.
Het lijkt me trouwens een genuine reissue.
Die van mij is van voor 1990 (pre-custom shop) en die heeft een thin-skin nitro lak , na 90 zijn ze nitro over poly gaan doen , mijn strat heeft de Black bottom pu's en de latere kregen de 57/62 .
Ik heb er nu 4 gehad (1989,1993,2001 en 2008) en de oudste steekt er met kop en schouders boven uit , is ook het lichste in gewicht(3,2 kg), maar dat terzijde.
Maar je mag hem wel eens proberen en dan moet je die andere ook even proberen.
Dank je voor je antwoord. In een winkel zou ik het ook nog wel aandurven maar om de gitaar in een restaurant uitelkaar te schroeven zal ik niet zo gauw doen. De verkoper lijkt mij wel eerlijk trouwens maar je weet maar nooit. Toch de gok maar wagen (hem niet uitelkaar te schroeven bedoel ik) en hem gewoon te kopen?
Loopt niet aan ,of je moet al 2 tonen opdrukken , 1,6 mm lage E, 1,2 mm hoge e(12 de fret).
Mee eens, als de verkoper bonafide is, zal hij er geen probleem mee hebben. Het is natuurlijk ook geen brain surgery.
Los daarvan moet je wel weten waar je op moet letten als je de boel eenmal losgeschroefd hebt...
Hier vind je heel veel info: http://www.fenderreissue.com/
Klopt , lijken wit . Dit is die van mij:
[IMG]http://img24.imageshack.us/img24/696/dsc2438k.jpg[/IMG]
Dank je! Maar die van jou lijken geler te zijn dan deze:
http://link.marktplaats.nl/413181363
Die op de advertentie lijken inderdaad helemaal wit.
En nu de reden waarom ik op reageren heb gedrukt:
Wat een prachtige gitaar Hendriks!:crazyhappy: Heel mooi vastgelegd ook.
Nog een vraag; kun je aan de 'buitenkant' zien of het een usa of jap is?
Klopt , bij alle RI's vind ik het belangrijk , dat de "hangtag" , het geboortekaartje zeg maar , erbij zit , hierop staan serienummer, model en de datum dat de controle is geweest.
De ellende bij Fenders is dat je alles los kunt kopen op ebay.
O'ja bij een AVRI zit het logo op de lak en bij een japanner onder de lak , dit kun je goed voelen.
Okay, dank je. Ik ben weer even afwezig want ik moet weer naar mijn (tijdelijke)werk......
Jutter bij een jap staat het serienummer op de hals, aan de bodykant.
De gitaar ziet er zo op het eerste gezicht prima uit.
Maar wees gewoon verstandig voor dat geld , en schroef de hals eraf. Daar staat dan ook de datum van gitaar op de hals.
De datum is rond 88/89 overgegaan van handgeschreven naar stempel. De boel wil wel eens vervagen, op menig seventies staat er niks meer. Maar origineel moet er ook een sig van de neckshaper en een product sticker aanwezig zijn. Plus nog wat viltstift sigs van de controleur en soms body painter. Maar zelden dat alles er nog staat.
De witte kapjes verkleuren, bij een gitaar die aan de muur hangt in zonlicht sneller dan wanneer in een koffer opgeborgen, dat geldt ook voor de lak natuurlijk. Aan plastic kan je niet zien of het aftermarket is dus dat is ook niet zo belangrijk.
De pickuppooltjes van de black bottoms zijn nog niet gebeveld en het draad is zwart. Pas met de geredesignde CS 57/62 in 98 werd het weer koperkleurig. Hoewel authentieker klinken ze niet beter imo, een van de redenen waarom de ouder reissues beter klinken.