speedy je vergeet de phaser
mijn board komt van de week weer langs
grote muff erbij
tekeningen voor le grande board liggen nog op de tekentafel
Printable View
speedy je vergeet de phaser
mijn board komt van de week weer langs
grote muff erbij
tekeningen voor le grande board liggen nog op de tekentafel
Ik vergat wel meer (tuner enzo), maar ik vond (dus niet 'het is') het nogal een vreemd bord. Extreem de nadruk op tig drive-sounds (waarbij volgens mij de TS9, Blues Pro en FD2 nog eens 't zelfde trucje (min of meer) doen) en dan een matige chorus, want die is(!) gewoon blikkerig as fuck. Ideaal voor dunne 80's sounds (right, supahfuzz? :satisfie: ), maar het pedaal ontbeert elk beetje warmte, wat bijv. de CE-1, CE-2 en Ibanez BC9 wel hebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
tjah
elk pedaal heeft z'n eigen sound, als je van al die sounds houdt van die drive pedalen is het voor jezelf leuker... maar het gemiddelde persoon dat in een zaal staat hoort het verschil niet, dus wrm zou je zo moeilijk doen
Hey Remco, iedereen mag zijn eigen mening hebben hoor...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
...maar wat is er verkeerd aan als iemand zijn pedalen goed vindt en geen andere voor in de plaats wilt? :p
Ik vond 't hooguit apart dat die persoon, in mijn ogen dan, wel verstand van drive-tones lijkt te hebben (die M Audio pedalen zijn toch niet de minste) en het dan, in mijn ogen weer, totaal vernaggelt met die blikkerige chorus.
Je gaat toch ook geen Lada banden onder een Ferrari zetten?
Meine Gute Speedy!
Zo extreem slecht is een CE3 vergeleken een CE2 nou ook weer niet hoor. De klankbeschrijving die je geeft klopt vrij aardig maar ik geloof dat hij in jouw referentie daar 10 keer zo sterk last van heeft als in mijn beleving.
Ik zit de laatste tijd wat 'assertiever' in m'n vel. Wat dingen meegemaakt waardoor ik nog sneller zeg wat ik vind. Ben ik zelf ook niet altijd even blij mee, maar ik probeer mijn 'lang van stof'-heid een beetje in te dammen. Maar .mijn eerste pogingen neigen dus nogal snel naar kortafheid. :chicken:
Misschien handig als ik zelf even uitleg geef.
De TS808, de MI Blues Pro en de Fulltone zitten idd in hetzelfde straatje, klopt volledig maar allen een ander huisnummer. Ik gebruik ze thans alledrie op een andere manier.
De TS808 is de mildste van de 3 en is ideaal voor een statgeluid heel subtiel mooi te maken voor een 'cleane solo' of om de andere overdrives op mijn bord een boost te geven voor een langere sustain.
De MI audio Blues pro heeft een veel ruwer karakter, verplaatst meer lucht dat de TS808. Toch nooit te veel gain en ideaal in combinatie met een strat voor ritme en een vuile 'strat solo'. Denk aan gitaarklank uit mid-70 Steely Dan.
De Fulltone is een geval apart, klinkt vuiler en iets meer compressed dan de MI Audio bluespro en klinkt in mijn oren beter met humbucker gitaren. In combinatie met mijn PRS geeft dit een lekkere Knopfler achtige sustain.
De Rat en de MI Audio Crunchbox zijn de pedalen die ik gebruik voor hogere gaininstellingen. De MI is voor mij een echte Marshall-imitator (heb hem geA/B'ed met mijn JCM800 cranked up en zo komen vrij dicht in de buurt qua klank, luchtdruk is uiteraard niet vergelijkbaar, en de RAT is een disto pedaal die vooral heel veel kleuring toevoegt aan je gitaar en dat is bij momenten heel prettig.
Ik was aan het wachten op reacties op mijn Boss pedalen, pure fun hoe iedereen die TU2 afbreekt en die CE3. De Boss Chorus geeft inderdaad dat 'ijle jaren 80' klankje, net wat ik leuk vind. Ik heb hier een Chorus van 4x zo duur liggen en toch gebruik ik hem niet, althans niet op dit board.
En de mensen die de TU2 zo slecht vinden? Ik denk dat julie je baseren op opinies en niet op ervaring. Dit ding werkt perfect en zuigt geen toon.
Ik heb ook niks over je TU-2 gezegd. Ik heb zelf een TU-12, welke weliswaar NIET in m'n signaalpad zit, maar via een A/B Box hangt voor silent tuning.
Ik heb die TU-12 wel eens getest in m'n signaalpad, en toen hoorde ik er allerlei (digitale?) artifacts bij. een soort hoge distortion ofzo.
Mijn TU2 heeft geen (!) nadelige invloed op mijn klank. Geloof me:) Zeker geen digitale rare dingen. Echt niet.
Ik heb de mogelijkheid om ze uit mijn signaalpad te halen door ze parallel aan de T-rex replica te hangen. Maar de plaatsing vooraan mijn bord heeft voordelen: Ik hoef niet al mijn pedalen uit te trappen om te kunnen stemmen en ik kan makkelijk van gitaren wisselen door de silent tuning terwijl mijn amp aan staat. 2 voordelen die opwegen tegen 'toch nog een extra kabeltje' in mijn chain.
Als alles gebypassed is en als je de tonesuck van het geheel beluisterd valt er een klein beetje hoog en dynamiek weg tov rechtstreeks in mijn 800 te pluggen, kwesti van trebble en presence ietsje hoger te zetten.