Ik vind het eerlijk gezegd tegenvallen, het is niet slecht, maar ik moet moeite doen om het goed te vinden, niet mijn gewoonte bij metallica songs.
Printable View
Ik vind het eerlijk gezegd tegenvallen, het is niet slecht, maar ik moet moeite doen om het goed te vinden, niet mijn gewoonte bij metallica songs.
Is inderdaad even wennen, maar ik vind het wel veelbelovend! :rockon:
Het is 't zeg maar net niet.
Ik vind hem supergaaf! Kan niet wachten op de CD. Klinkt af en toe echt als het oude metallica!
Ik heb het gevoel dat mensen te snel tevreden zijn over nieuwe metallica stuff. Als het al maar een beetje goed klinkt, of als vroeger klinkt, is iedereen al hysterisch.
Als dit nummer door een of ander onbekend groepje zou gespeeld worden, zou waarschijnlijk niemand omkijken. Ik beeld me gewoon even in dat het een beginnende band is, en dan denk ik: niet slecht, maar nog werk aan. Dat is niet bepaald wat ik heb bij oude metallica, toen was alles gewoon perfect af. Terwijl ze er toen waarschijnlijk veel minder lang aan werkten.
Dikke +1 voor wat caliban zegt. De oude Metallica nummers hadden een bepaalde feel, een groove die lekker door het nummer heen beukte. Dit nummer heeft het gewoon niet.
Ik hoop dat de album versie beter is.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Hetgene wat op youtube staat heeft meer weg van muziek maken om te maken, een opeenvolging van (verre van megavette) riffs met de bedoeling een plaat te maken uit de '80. Cyanide is gewoon 1 opeenvolging van riffs dat 2 keer herhaald, een interlude ertussen, en dan nog eens die mengeling van riffs. De opeenvolging van de ene riff naar de andere is gewoon bruusk. Totaal het tegenovergelstelde van St anger, waar enkele riffs een heel nummer uitgemolken worden. .
Tis gewoon Metallica's laatste stuiptrekking om nog iets uit hun naam te persen. Als je zoveel hits hebt kan die beter blijven spelen en niet proberen het oude werk te evenaren, dat gaat toch niet. Je zou kunnen zeggen dat ze het niet meer doen voor't geld omdat ze al genoeg hebben, maar waarom komen ze dan met zoiets goeikoop naar buiten?
Dit is ook allesbehalve vernieuwend, ik ga denk ik nog liever naar St anger luisteren dan naar de plaat die komt.
Gelukkig heb je ook al alle nummers van de nieuwe plaat gehoord. Grappig hoe mensen met 1 nummer al kunnen voorspellen hoe een hele plaat is.
Volgends mij geld dat voor heeeel veel grote artiesten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
Heb je helemaal gelijk in. Als de albumversie van dit nummer de album stem van hetfield heeft zou het nummer echt niet misstaan op een and justice... Niet dat ik zou willen dat dit nummer op justice zou staan of wattanook, je begrijpt het wel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RvB
stukjes uit The Unforgiven III (niet veel hoor :))
http://nl.youtube.com/watch?v=uCZ98gMOuBw
http://nl.youtube.com/watch?v=eZL3zIXwEuc
Eerste filmpje is cool!
http://nl.youtube.com/watch?v=rvh11ttT4UI
qua intro (drum dingetje + riffje) lijkt ie er wel op
maar dat zien we dan allemaal wel!
binnenkort komt cyanide sound board audio van ozzfest op mission metallica!
hier al een ok versie: http://nl.youtube.com/watch?v=BOVX6nMhf9A
edit:
mijn mening omtrent cyanide:
het is meer een medley achtig iets, zitten echt goeie stukjes in maar het hangt niet samen! Maar ik vind hem wel kick
http://nl.youtube.com/watch?v=UTgNo6Fb9_g mercyful fate medley met de zanger van :D
Ik blijf het echt sucky vinden, wat is dat op het begin. Alle instrumenten beginnen samen, en dan plots de bas alleen (heel erg sloppy gespeeld dan nog). Klinkt van geen kanten, en dan herhalen ze dat nog eens twee keer in het nummer. En dat suicide I've already died ding wordt ook henning uitgemolken.
couplet en prechorus vind ik wel kick
maarjah
we moeten even de hele cd afwachten :)
Inderdaad maar dit is wel de manier waarop het op de cd is opgenomen. Bij the new song en the new song 2 hadden ze eigenlijk nog reserve, de opnames waren toen nog maar net begonnen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
http://www.youtube.com/watch?v=-xle32T8rRc
Het is niet veel, maar wat je hoort is wel vrij goed.
Of begin ik ook gewoon te snel tevreden te zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=rvh11...ature=related#
deze vind ik wel gers :)
Slecht samengespeeld vind ik, volgens mij zijn al hun geweldige oude albums stiekem door een super songwriter geschreven die ondertussen gestorven is. Het kan toch bijna niet dat dit de band is die ooit MOP heeft kunnen schrijven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
tjah
ze zijn nog aan het schrijven tijdens dat filmpje ;)
maarreuh
grote verschillen:
cliff leeft niet meer
ze zijn al binnen en hoeven zichzelf niet te bewijzen
ze zijn 20 jaar ouder
Live metallica versie:
http://nl.youtube.com/watch?v=TKBy8--Y1Nc&fmt=18
Goeie kwaliteit, maar dit bevestigt voor mij dat het een heel zwak nummer is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
En wat erger ik me aan dat basding waarover ik het had.
mjah
dat is het zwakke puntje in het nummer inderdaad
ff offtopic:
Ik zie net dat er op Canvas (ja België 2) donderdag een docu komt over Metallica!!
Some Kind Of Monster!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humbucker
dit staat op de canvas site:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Miracle
Documentaire: Metallica - Some kind of monster
Donderdag 14 augustus 2008.
Originele, diepgaande en beklijvende documentaire uit 2004 van Joe Berlinger en Bruce Sinofsky over de succesvolle heavy metal band Metallica, morgen te zien op Pukkelpop. De film volgt Metallica twee jaar lang tijdens een intensieve periode van herbronning, introspectie en groepstherapie. Die dwong zich op toen de band in haar voegen barstte na het vertrek van frontman James Hetfield voor een behandeling in een ontwenningskliniek. Het management van de groep huurde daarop Phil Towle in – volgens sommigen een coach, volgens anderen een therapeut – om de spanningen en conflicten aan te pakken die zich al twintig jaar lang hadden opgehoopt in de relatie tussen de muzikanten en die nefast waren voor hun creativiteit.
De film bevat beelden van repetities en concerten, maar ook veel persoonlijke gesprekken en emotionele, soms harde en pijnlijke confrontaties tussen de groepsleden. Die worden niet getoond als typische rockhelden en supersterren, maar als mensen van vlees en bloed, met herkenbare gebreken en tekortkomingen. De ‘groepstherapie’ bleek louterend te werken, want ze leidde uiteindelijk tot St. Anger, één van Metallica’s beste platen, en tot de eerste wereldwijde tournee in vier jaar.
De titel van de documentaire verwijst naar een nummer uit St. Anger. De film is tegelijk episch en intiem, en spreekt niet alleen de fans van Metallica aan, maar iedereen die geïnteresseerd is in groepsdynamiek, creatieve processen en de complexiteit van menselijke relaties
wie heeft hem allemaal al gezien, en is hij goed?
Ik vond het wel leuk om te zien, vooral omdat je de "band" Metallica ziet. Het is een clubje jongens die elkaar eigenlijk niet meer kunnen ruiken, maar die allemaal van de band houden. Zeker in het eerste stuk kwam Hetfield wel erg onvriendelijk op me over, zonder te veel te verklappen ;).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pueblo
Je krijgt een heel ander perspectief te zien van de band.. Als je hem kijkt ist wel grof..
Nu zie je wat er zich achter de schermen afspeelt..
AANRADER!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
Ik vind de bas juist wel vet klinken.. zal wel aan de smaak liggen waarschijnlijk..
Alleen de zang vind ik dat het echt verkloot.. ik vind hem niet goed zingen sorry..
Wel grappig dat de canvas site st. anger een van de beste albums vind.
Het verklaarde voor mij eigenlijk waarom hun nieuwe nummers gene vette zijn. Je ziet ze in de studio, volledig zonder inspiratie en maar hun best doen om wat riffs aan elkaar te kunnen plakken, om toch 'nummers' af te krijgen. Het psychologische gedeelte was best interessant, maar komaan, Jaymz, the man who always says yeaahhh, die ineens een pussy wordt, rare shit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakie1945
Is gewoon Some Kind of Monster toch? deze zat bij de collectors edition van St. Anger en je kan hem ook gewoon los kopen. Bij death magnetic komt ook zo'n documentaire, ik denk dat we daar een iets heldere james gaan zien, james was in die tijd nogal upset vanwege zijn rehabilitatie in de alcoholkliniek.
Ik vind het echt een super nummer :) mss ligt het aan mij ... dat ik gewoon alles goed wil vinden omdat het metallica is. Maar toch heeft het iets vind ik
Dan ben je wel een diehard-fan wat mij betreft. Zonder ook maar 1 nummer kritisch te beluisteren alles krampachtig goed vinden van een band...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidof
Ik heb best respect voor artiesten, maar ik zal altijd kritisch blijven luisteren.
Gedeeltelijk is dat ook wel terecht, na de vette shit die ze tot begin jaren negentig hebben gemaakt (en zelfs load en reload staan echt leuke nummers op).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidof
Load en Reload zijn zeer zeker goede albums, het is geen metal, maar op zich zijn het toch wel schitteende albums. Ze steken muzikaal toch goed in elkaar. Cyanide vind ik toch niet zo'n supernummer. Alleen dat stukje kort na de solo vind ik vet. Ik hoop dat er ook wat meer variatie en vettere riffs in de andere nummers gaan zitten.
Ik heb al mensen horen zeggen dat dit het slechtste nummer van het album zou zijn. Maar dat vind ik geen instelling die je mag hebben over een zogezegd 'terug helemaal zoals vroeger geweldig metallica album'. Op de eerste metallica albums kan je vind ik dikwijls gewoon geen enkel minder nummer onderscheiden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex
Alleen Master of puppets dan... wat een afschuwelijke riff
grapje
Ja echt :stop: krijg er altijd precies braakneigingen van :seriousf: .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
De eerste vijf meesterwerken evenaren ze nooit meer volgens mij, die muzikaliteit zit er niet meer in volgens mij, maar een goed album en zeker beter dan St. Anger moet toch kunnen lukken.