Als die net zo in elkaar zit als mijn Delta Blues en Classic 30: ja......
Maar da's even een kwestie van doen!!!
Gr. Coos
Printable View
besteld, kijken of het wat is morgen of overmorgen.
Ja helaas Harry, da's effe knutselen. Hele chassis moet eruit. Maar juist met een open back 1x12 combo is de spreiding van een BB ongelofelijk goed. Je hebt die amp al lang en bent er volgens mij nog steeds hartstikke tevreden mee, dan kun je jezelf best verwennen met zo'n ding hoor.
Zoooo, vandaag BB in een AC15 gezet (: Was zo gepiept.
Heb ze al een tijdje in mn cab zitten, en is echt een topaankoop geweest!
Veel meer gebalanceerd geluid in kleinere ruimtes ook..
Kon hem wel moeilijk monteren op mn ENGL alleen. Heb ze uiteindelijk aan
de grill vastgemaakt.. :) Werkt prima nu!
Engls zijn wel het allermakkelijkst om BB's te monteren. Frontje er af, twee speakerschroefjes er uit, BB er voor en schroefjes er weer in. Hoe makkelijk had je het dan gewild? Is echt binnen tien minuutjes gepiept.
heren, jullie hebben me overtuigd. Moet alleen kijken wanneer en hoe maar gebeuren gaat het.
(al klinkt het eng; 'het chassis moet eruit'....)
hm..... ik en beleid en gezond verstand in 1 zin. Ik zie het als een compliment!! :ok:
Je zou hem er eerst eens gewoon tussen kunnen zetten om te kijken of het kurk misschien voldoende meegeeft. Zo dik is het stripje van de BB nou ook weer niet. De BB frontloaden is ook nog een optie, al weet ik niet zeker of een iets grotere afstand tot de speaker geluidseffect heeft.
Harold wil ze nou eenmaal absoluut luchtdicht hebben...
Ik denk ook dat het wel wat meevalt met dat lekken.
Heeft ie de baffle dan ook rondom afgekit? En de achterkant? Zo niet, heb je daar meer last van lekkage dan door een paar kleine spleetjes in het kurk.
Ik zou ze eerst maar eens aan de voorkant bevestigen.
Het is misschien effe spitten, maar er z ijn wel mensen die manieren hebben gevonden om de (minimale) hoogteverschillen te elimineren. Misschien effe een zoektochtje aan wagen binnen dit topic.
Op zich heb ik ze nu al in een cab of vier gehad en heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet met rearloaded. Gewoon niet te strak aandraaien, klaar. Stressen over lekken doe je maar over je opoe's inco :D
Dat kurk geeft genoeg mee om zonder problemen een plaatje van 1,5mm achter te klemmen. Je draait eerst de twee schoeven waar achter de bb zit vast en daarna de twee anderen. Of is de bb meer dan 1,5 mm dik?
En anders kerf je toch iets uit je baffle? dan kunnen je speakers er gewoon vlak tegenaan.
Zojuist gemonteerd. Best bestede 50 euro ooit.
Whehe eerste repetitie met band, de drummer vond dat ik veels te hard stond. Normaal gesproken heb ik volume ook zo maar nu dus met beam blocker. Hij zat bijna haaks op mijn versterker. Volume dus naar beneden gehaald.
Werkt goed :ok:
Klinkt echt veelbelovend. Waarom nog wachten eigenlijk?
Hebben jullie allemaal open back combo's? Ik zit er een beetje aan te denken om mijn Vibrolux ook te voorzien van BB's, maar ik kan nou niet zeggen dat ik een gebrek aan spreiding heb. Ik vraag me dus af hoeveel nut het heeft voor mij.
Je sound veranderd over het algemeen ook wat. Omdat je frequentie mix stabieler. Daarmee bedoel ik dat je geluid min of meer het zelfde klinkt waar je ook staat.
Ik was al erg tevreden over mijn ac30. Maar nu nog meer omdat ie wat minder fel is geworden
Hallo Kim.
Ik gebruik ze in een Delta Blues en een Peavey Classic 30, beiden open back. Werkt erg fijn en scheelt een stuk qua sweetspot!
Verder zaten ze in mijn Blackstar HT5 combo (ook open) en in een gesloten Framus 2x12 V30 cab. Ook daar was er in beide gevallen een behoorlijke verbetering.
De ervaring van Tha Bluesbreaker is overigens wel zeer positief!
Gr. Coos
Variatie op hetzelfde thema :
http://www.audioloudspeakers.co.uk/t...diffuser.shtml
heeft iemand deze al getest ?
Ik heb een 2x12 kastje met V30's, daarvoor een setje echte originele Weber beam blockers.
Geluid op zich is prima, wel iets extra hoog erin gedraaid.
Ik heb pas op volume kunnen uittesten in lege repetitieruimte. Daarbij ben ik op ca. 4 m voor de box langsgelopen - al spelende. Mij viel op dat recht voor de box het hoog echt duidelijker aanwezig was. Ga je 1 m naar links of rechts valt het af maar blijft wel min of meer hetzelfde als je verder loopt.
Dus er is naar mijn beleving nog wel degelijk een 'beam'.
Het geluid links/rechts van de beam doet wat vreemd aan, net alsof er een faseprobleem is.
Ik heb deze kast echter nooit goed vergeleken zonder beam blockers en vraag me af wat jullie ervaringen zijn: dus een echte a-b vergelijking onder dezelfde omstandigheden. Hebben jullie ook nog een beam en hoe klinkt het net uit het midden?
Is het een gesloten kast? Daar werkt het namelijk wel iets slechter dan bij open back cabs. Ik heb nu vier open back cabs of combos vóór en na gehoord en die zijn allemaal even goed opgeknapt. Extreem goede spreiding van het hoog en daardoor effectief een grotere spreiding qua hoorbaarheid.
In de gesloten kast waar ik er één in gebruik heb ik geen vóór/na gedaan, maar dat is een iets grotere 2x12 met diagonale plaatsing van de speakers en met alleen een BB in de bovenste speaker. Maar die klinkt ook als een tie zonder uitdoving ergens. Het is misschien een idee om in je kast één BB te verwijderen.
Ik heb inmiddels alle beam-blockers weer uit m'n kasten gehaald.
Ik vond het uiteindelijk toch wel erg tenkoste gaan van de dynamiek, en vooral de punch van de speakers.
Bovendien vonden de geluidsmensen het er lastig om de sweet spot voor de microfoons te vinden met de beam-blockers.
Voor mij voorlopig geen beam-blockers meer!!
Over die eerste twee redenen ga ik niet in discussie, hoewel ik het niet snap, maar dan wordt het wel tijd voor nieuwe geluidstechnici.....
Wat een kul! Ik garandeer je dat, wanneer ze niet zouden weten dat er BB's in die kasten zaten, je ze nooit gehoord had over het niet vinden van de sweetspot of ze hadden 'm sowieso niet gevonden...
Ik gebruik die BB's al lang, neem al bijna 30 jaar alles en iedereen op in de studio en gebruik de BB op het podium in al mijn combo's en cabs en heb nog nooit één probleem gehad met het miken door BB's.
Gr. Coos
Over de sweetspot, dat is onzin. Dat is ooit eens getest en er was geen noemenswaardig verschil te horen. :)
de "sweetspot" wordt echt niet beïnvloed door de BB's. zeker niet live of tijdens opnames. de BB's werken nu eenmaal zo dat ze de zogenaamde treble beam beïnvloeden en je geluid "breder"maken en als het goed is wordt de mike niet recht voor de conus geplaatst maar uit het midden dus mag dit niets uit maken. ik ben met mijn band bezig met opnames en heb een aantal nummers ingespeeld zonder BB's en een aantal met BB's: absoluut géén verschil te horen. wanneer hoor je dan wel verschil? in de oefenruimte en op kleine podia.....je geluid wordt zoals eerder gezegd breder en duidelijker. althans, dat is mijn ervaring.