Waar heb je het over?
Printable View
Waar heb je het over?
Maar krijg je er dan wel een protectorkeez bij?
Misschien hebben ze een magneet in één van die weight relief gaten gestopt en zit er ook een magneetje onder de slagplaat geschroeft.:crazyhappy: Zonder gekheid, ik denk dat er nog wel een beugel aan de zijkant zit, maar dat ie naast de toets op de body niet meer vastzit met een schroefje. Innovatie noemen ze dat bij Gibson.:D
die nieuwe case is trouwens te lelijk voor woorden :crazyhappy:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...956e24295d4e22
Is iedereen hier niet zo positief? Even een tegengeluidje. Ik vind die Les Paul Junior in geel echt sexy!! Al die leuke gadgets kan ik ook wel waarderen. Ik ga vast sparen voor een 2e handsje. Zonder dollen, ik vind zelfs de koffer tegek. Besef me ook wel dat het vrij risicovol is van ze om de hele lijn te voorzien van die moderne aanpassingen. Wie wil er nu een gitaar die altijd op stemming blijft? En een koffer die echt waterdicht is en tegen een goeie stoot kan?
Die 0-fret vind ik toch ook wel interessant.
Ben benieuwd of die er ook gewoon opgegooid is, of dat ze iemand in dienst hebben genomen die alleen gitaren met een 0-fret kan afstellen :p
Een beugeltje heb ik niet gezien aan de zijkant van de slagplaat. Afstandhoudertje lijkt me wel OK maar heb je daar dan nog een schroef voor nodig aan de buitenkant? Kan toch ook zonder?
s.
Ik vind de nieuwe lakken, knoppen, nul-fret op het oog prima verbeterpunten.
Van mij hoeft een nieuw logo en een autotune niet perse.
Wat voor mij het grootste struikelblok is de bredere hals, dat heeft direct consequenties voor de bespeelbaarheid.
Om de breedte iets te compenseren hebben ze de hals ook iets dunner gemaakt; daar houd ik zelf niet van.
De prijsverhoging lijkt mij absurt en zeker in combinatie met de toch al vele veranderingen, niet op een handig moment.
Ik mag niet zeggen wie het is, daar kan ik heel misschien gezeik mee krijgen.
Specs zullen vintage correct zijn met alle juiste onderdelen die men destijds gebruikte. Ik weet nog niet of ik Honduras mahogany + western maple + Braz. rosewood zal gebruiken, of Bosnisch mahonie, esdoorn en palissander (het is wel bekend dat Bosnisch hout kwalitatief hoogwaardig hout is). Als ik zou kiezen voor het eerste, dan zou ik misschien gezeik kunnen krijgen als ik de gitaar mee naar USA zou willen meenemen. Waarschijnlijk zal ik voor het Bosnische hout kiezen.
niet zo vreemd Harold. Gibson kan er nog wel eens erg formeel op reageren als ze ergens een exacte kopie zien van een vintage Gibson. Bouwers zijn daar beducht voor en ik begrijp heel goed dat Majmun de naam van de bouwer niet prijs geeft. Dat zal de bouwer zelf ook wel kenbaar gemaakt hebben (het risico loopt hij namelijk dat er nog meer gitaristen bij hem aankloppen en voordat je het weet bouwt hij een serie en klopt Gibson aan zijn deur).
In Duitsland was er ook een bouwer die exacte replica's van de 59'ers bouwde, maar absoluut niet bekend wilde maken wie hij nou was uit angst voor repressailles van Gibson. Hij werkte onder de naam Hugo (is ook vrijwel niets over te vinden op internet). Alleen via een paar middelmannen die hij voor 100% vertrouwde kon je aan zijn gitaren komen (die overigens akelig prijzig waren, maar ook wel erg goed. TFOA heeft er een paar gehad)). Vanuit zijn angst schijnt die bouwer er overigens mee gestopt te zijn. Fender schijnt minder spichtig te zijn.....
De gejaag op een '59 burst zal ik wel nooit snappen. There's just no rhyme or reason to it.
Score een Tokai of een historic, een rangemaster en een plexi en koop van het geld dat je overhoud een wasmachine of ga lekker met je vrouw een paar weken op vakantie.
Leuk, die auto-tuners, maar waarom ook op de Traditional? Ik zie heel veel verschillende modellen, maar uiteindelijk wijken ze maar weinig van elkaar af. Als je dan een Traditional maakt, laat die dan ook traditional, voor de puristen. Geef de mensen ook echt iets te kiezen.
Ik heb al een Historic en dan nog eentje uit de betere tijden (zegt men). Waarom zou ik een nieuwe Historic kopen als ik voor hetzelfde bedrag een serieus betere gitaar kan krijgen
Ik begrijp toch al niet waarom ze geen keuze bieden tussen "met" of "zonder" zo'n tuner systeem. Het is niet dat het me niet handig lijkt ofzo maar ik heb gewoon erg weinig vertrouwen in moderne electronica, in mijn beleving werkt dat tegenwoordig 5 jaar ofzo en daarna heb je dus weer extra grote kosten. Bovendien kost zo'n clip-tuner iets van 25 euro en werkt voor mij prima, ik vind het helemaal niet veel moeite om zelf aan die knoppen te moeten draaien.
Verder zie ik toch ook wel veel positieve punten, niet alleen de 0-fret maar ook bv. in de electronische afdeling: Geen printplaatjes meer en geregeld standaard al een Orange-drop...., de T-bird heeft eindelijk een goed uitziende brug gekregen...en die enkelspoelers zien er misschien niet zo stoer uit maar lijken me erg interessant.
Andere wijzigingen wil ik eerst eens beoordelen zoals die nieuwe halzen, daar geef ik mijn mening pas over als ik ze in de hand heb gehad. Ik heb zelf zo'n oude Protector-1 koffer en heb nooit begrepen waarom ze daarmee gestopt zijn, die nieuwe koffers zouden wat mij betreft wel eens zwaar favoriet kunnen worden i.p.v. die huidige zware krengen (wel eens rondgelopen met een oude T-bird koffer? die weegt zelf al 6kg!! Je loopt dus met 10kg te zeulen!!).
Meer info over de nieuwe zero-fret: http://www2.gibson.com/News-Lifestyl...th-Gibson.aspx
Leuke foto van Gibson rejects
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...1cbb161c768854
Da's quality control die naar GibsUn exporteert?
Ja, dat was het: http://www.gibson.com/absolutenm/tem...=1292&zoneid=6
Ik wil eigenlijk een vraag stellen over wat oudere Gibsons maar er niet een nieuw topic aan vuil maken. Dus vandaar leg ik de vraag even hier neer.
Ik ben op zoek naar de officiële specs van een Gibson Explorer Gothic II uit laat '90. Ik Google mij suf maar ik vind niets....
Ik wil meer details weten zoals materialen, welke pots enz enz....
Ik verwachtte eigenlijk dat de toenmalige officiële digitale catalogus wel te vinden zou zijn...
Wie weet waar ik de Gibson info over oudere modellen kan vinden?
Gaaf hoor: http://www2.gibson.com/Products/Elec...-Les-Paul.aspx
http://images.gibson.com/Products/El...TICS_FRONT.jpg
... alleen jammer van de blije kleurtjes.
die ES Les Paul is onlangs getest door het tijdschrift Gitarist en die waren er laaiend entouhsiast over enneh..... ze zijn ook in zwart oftewel ebony verkrijgbaar wanneer je er niet blij-gekleurd mee wil rondlopen...
Een Goldtop met F-sleutels lijkt me gaaf.
De 'standard' ES-335 en satin finish model komen nu allen met block inlays! Dat is tof, minder dan weer dat ze kozen voor burstbuckers.
Hoeveel kost een standard ES?
ff zoeken toch...
http://www.thomann.de/nl/gibson_es_3...in_fc_2014.htm
Oke, bedankt!
Gaan deze nieuwe niet iets duurder zijn door hun inlay etc. ?
Uh... tuurlijk. ze worden gedeeltelijk gesponsord door Gibson. alsof ze dan negatief zullen zijn. Wij, het schrijversteam van de website van seymour duncan, waren NIET enthousiast. kopzwaar, doodse tone, matig fretwerk en druipers in de lak, aldus NAMM 2014. Hopelijk is het over 2 weken beter.
Je hoort het Vulv, als ie maar niet structureel is. :cooler: