Welcome to the Dark Side :)
Printable View
hoi alexander,
Ik heb hem enige tijd geleden op het forum gepost.
Kreeg leuke reacties.
http://www.fractalaudio.com/forum/vi...p?f=19&t=20581
Ik gebruik trouwens een Energyball met een 4x12 metal cab, mic U87.
Gr.Leon
Ik zie het, thanks!
hey,
Ik wil graag wat meer weten over de Redwirez cabs. Zijn deze nu veel beter als de cabs in de Axe fx? :???:
Gr.Leon
"Beter" is niet het woord.
Met de Red Wirez heb je meer keus, zowel uit microfoons, als uit de mogelijke posities en afstanden, als uit soorten cabinetten. Voorbeeld: de Axe heeft geen Fane cabinet voor HiWatt amps, Red Wirez wel.
Ik vind ook dat de Red Wirez wat transparanter zijn.
Maar ik zou zonder problemen uit de voeten kunnen met de "stock cabs".
Handig aan de stock cabs is dat je niet omkomt in de keuzemogelijkheden. Ook heb ik het gevoel dat de stock cabs wat directer zijn, prikken meteen goed door in de mix.
Zie ik hier nou het zoveel bejubelde apparaat van de TS te koop staan?: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=133970
Bevalt het appataat niet (meer)? Is ie toch niet zo goed?
Als je nou mijn andere topics ook had gevolgd... dan had je wellicht gezien wat de aanleiding is en dat ik juist kritischer ben omtrent de geleverde sounds van de Axe-Fx.
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tnijland: "Ik heb er even goed over nagedacht en denk dat ik toch voor "puur" ga. Ik heb in de afgelopen jaren vrijwel alles gehad wat er te proberen viel en iedere keer wenste ik dat ik m'n vorige preamp had gehouden...(ben benieuwd of anderen dit herkennen). Hoe mooi en veelzijdig de Axe-Fx ook is, het is een perfect werkpaard voor de studio en podium gitarist maar is het helaas gewoon net niet voor de echte toon purist."
"Na een leuke tijd te hebben gehad met Axe-Fx modeling, ben ik toch weer een beetje terug naar af en wil dus proberen om een top buizen rackje in elkaar te flansen, voorzien van de betere componenten."
Dat gezegd hebbende, ik denk dat ik hem er toch lekker behoud omdat ie toch erg veel extra sounds en goede effect kwaliteit biedt (de veelzijdigheid dus).
Vergis ik me nou of lijkt het erop dat "Prins Patrick" z'n Axe-Fx verkoopt??
Ben wel benieuwd wat de reden is....
btw, voor mij was het de 'net niet' sound die me tot verkoop deed overgaan. Heb overigens intussen zowel de POD HD500 en de Vetta II geprobeerd en die zijn het absoluut ook niet ;-)
Ik dacht dat ie er twee had, maar weet het niet zeker.
Bovendien komt er iets nieuws aan van Fractal, dus beter om dan nu te verkopen. ;)
Interessant! Ben benieuwd waar Fractal Audio dan mee gaat komen...
Toch is de Axe-Fx wel de meest dynamische amp modeler die ik tot nog toe heb gehoord alhoewel de Eleven Rack qua "feel"wel in de buurt komt en imo ook meer te professionaliteit te bieden heeft (protools, user interface etc.).
Klopt! ik verkoop mijn 2de Ultra.
Mijn bedoeling was om 2 Ultra's te koppelen zoals Dweezil Zappa dat doet.
Maar na veel experimenteren kom ik tot de vaststelling dat de 2de eigenlijk niet nodig is, en dus staat die thuis maar wat doelloos te staan.
Dan kan ik beter het geld gebruiken voor een Ibanez Jem 20th die ik ooit wil kopen ;)
Gok:
VST versie van de AxeFX
Denk het niet. Maar het is creeert iig heel veel verwachtingen.
Zie ook de countdown op www.g66.eu.
Ik snap niet precies wat je bedoelt en wat die countdown voorstelt.
Fractal heeft op het eigen forum een "countdown" gestart. Elke dag wordt een bericht met een aflopend nummer geplaatst. We zitten nu op "6". Dat betekent dat op dag "0" een nieuwsbericht verschijnt. Het schijnt iets groots te zijn, maar niemand weet het. Iedereen (vele honderden berichten) is aan het speculeren. Kan een fusie of overname zijn, of een verbeterde Axe-Fx, of juist een kleinere Axe-Fx, of een software-only Axe-Fx, of verbeterde software (Axe-Edit), of een apparaat met alleen de effecten zonder amp/cab-simulatie, enz enz enz enz.
G66 (www.g66.eu) is de Eur. distributeur van Fractal. Die doen mee aan de countdown maar dan als een "verhaal". Gisteren (#6) schreven ze dat we aan de rand staan van (vrij vertaald) een nieuwe baanbrekende ontwikkeling. Dat schept verwachtingen dus.
duidelijk! misschien een prijsverlaging van 50% ;). Ben benieuwd.
Ik denk niet dat een 1.x versie van Axe-edit met zoveel poespas aangekondigd zou worden.
Gezien de (al jaren) lopende speculaties op het Fractal forum over een software versie van de Axe gok ik daar toch op.
Wat het ook wordt: AxeFx in zijn huidige incarnatie) is een echt blijvertje bij mij. Ik heb dat al vaker geroepen over spullen (wie niet) die al lang weer de deur uit zijn, maar van de Axe weet ik het zeker. Al was het maar als FX-doos in een andere setup..
Een software versie zou wel erg kicken zijn. Ik werk nu met Guitar Rig 4 maar dat is echt superbagger. Ik speel er al vier maanden mee (met (goede) oortjes) maar toen ik thuiskwam en m'n echte versterker aansloot smolt ik bijna weg (terwijl 'ie niet eens voor thuisvolume staat ingesteld).
Een VST Axe zou mijn interesse wel hebben. Maar hij wordt vast wel achterlijk duur...
Ik las net dat John Petrucci ook overgestapt is naar een Axe-FX en al zijn postgain effecten heeft vervangen. Zou voor mij ook een vet gebruik zijn: pregain en versterker uit pedalen en echte preamp, en de Axe voor alles postgain, aangezien je intern parallelle loops e.d. kan maken.
Even een discussie opstarten:
Klinkt een Axe Fx niet gewoon te perfect? Het lijkt me moeilijker om met de Axe Fx een eigen sound te ontwikkelen. De Axe Fx is natuurlijk heel goed in het namaken van allerlei (bekende) gitaar geluiden, maar zijn er niet te veel verschillende geluiden om tot een unieke sound te komen?
Ik zeg niet dat ik het hier per definitie mee eens ben. Maar ik ben benieuwd naar de meningen.
Sound zit (ook) in je vingers hè....
Als je er langer mee speelt/experimenteert, raak je steeds meer geïntrigeerd door de AxeFX is mijn ervaring, maar toch, toen ik weer terug op een buizenamp ging spelen, had ik dat "thuiskom-gevoel" direct weer. Ik zou het niet willen missen; dan maar wat minder mogelijkheden, meer sjouwen, etc.
tuurlijk, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Maar is de kans niet groter dat je met de Axe Fx de sound van je favoriete gitarist gaat na proberen maken. Met wat losse pedalen en 1 versterker is dat wat moeilijker, maar zo kom je vanwege deze beperking misschien wel tot een meer eigen geluid.
Je kunt er met de AxeFx alsnog voor kiezen om voor je clean/OD/Lead sounds bepaalde amp-sims te gebruiken, maar dan gebruik je 'm niet volledig natuurlijk...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Cruijff
Onzin. Dikke onzin. Of je nou over een Twin Reverb model in de Axe speelt met een TS model ervoor of een daadwerkelijk Twin Reverb met een TS ervoor, de uitkomst is zo gelijk dat het niets meer te maken heeft met het sound-verschil per sé en al helemaal niet in een mix.
Muziek zit sowieso niet in de specifieke stukken gear, maar in de creatie en net zo belangrijk: de algehele mix.
Het is zeer zeker geen dikke onzin; je hebt met de AxeFX alle gereedschappen voorhanden om de meeste sounds voor minimaal 90% na te bootsen. De verleiding zal dan dus ook groot zijn wellicht om dat ook daadwerkelijk te doen. Daar is natuurlijk ook niks mis mee, ´t is maar net waar je zin in hebt, of wat je leuk vindt.
Op zich vind ik het wel leuk om af en toe ´s op zoek te gaan naar een bepaalde sound, maar ik zal denk ik altijd weer terugvallen op mijn buizenbakkie... :p
Ben wel benieuwd waar de "countdown" van Fractal Audio in resulteert...
Wat dacht je hiervan ;)
AxeFx 2
http://www.fractalaudio.com/images/a...-panel-600.jpg
http://www.fractalaudio.com/products...xefx-2-II.html
Super! Ben zeer benieuwd wat dat gaat beteken voor de prijzen van de Ultra. Veel gebruikers zullen nu wellicht wel willen overstappen naar de nieuwe versie. Ook benieuwd wat de prijs zal zijn voor de Axe fx II.
Dat is een beetje wat ik bedoel. Ik zeg ook niet dat het slecht is. Ik ben meer de aanschaf van een eventuele Axe fx voor mezelf aan het rechtvaardigen. Ik ben behoorlijk tevreden over mijn huidige geluid, maar mis af en toe net wat effecten en ik wil geen pedalenbord van 2 meter hebben. Maar ik ben ook bang om mijn geluid drastisch om te gooien als ik overstap naar een Axe Fx. Soms klinken de geluiden van de Axe fx mij ook te perfect.