Waar heb je die LP besteld, via zijn site?
Printable View
Waar heb je die LP besteld, via zijn site?
Letur-Lefr is inmiddels uitgebracht en gaat gepaard met een uitgebreid verslag van hoe John de afgelopen vijf jaar heeft besteed (http://johnfrusciante.com/). Komt erop neer dat hij zijn hele benadering van muziek heeft omgegooid door zich in andere genres en instrumenten de storten. Het verhaal erbij leidt er juist toe dat ik de muziek meer kan waarderen, waar ik een maandje terug nog dacht dat-ie ze ziet vliegen en zomaar uit het niks even een volslagen idioot - vermoedelijk briljant maar toch - album uitbrengt.
Dat-ie ze ziet vliegen is ongetwijfeld waar, maar de muziek die eruit voortkomt is gaaf.
De lp afgelopen week binnengekregen. Had deze ook bij Bol voor iets minder kunnen bestellen maar goed :-) Naast één echt minder nummer met rap is het een aardige EP, niet meer en niet minder. We kunnen de man ophemelen en door zijn eerdere werk al bij voorbaat 'heilig' verklaren vind ik onzin. De EP klinkt overall wat onsamenhangend en sommige nummers hadden van mij nog wel iets beter uitgewerkt mogen worden. Je merkt dat hij nog zoekende is wat niet verkeerd is. Voor de prijs hoef je dit album niet te laten liggen maar het is imo zijn minste solo album tot nu toe. Ik ben benieuwd wat zijn 'echte' nieuwe solo album gaat opleveren. Pre Sale start ergens in augustus. Als ik deze EP een ster moet geven van 1 t/m 5 zou ik het 3 sterren geven.
Hmm zijn minste plaat tot nu toe en nog 3 sterren? Wat is er dan zo tof aan dat het toch 3 sterren waard is en hoeveel sterren geef jij Smile from the Streets You Hold?
Ben groot Frusciante fan. Met name icm de Peppers. Wil weten waarom ik deze plaat zou moeten kopen.
niet zo moeilijk doen, luister ernaar (youtube, torrent) en beslis zelf...
Als je met name een RHCP fan bent, kun je deze EP beter laten liggen.
Edit: En idd wat Frusciantefan zegt ;)
Als gezegt deze EP is redelijk onsamenhangend qua nummers, mede omdat de nummers over verschillende tijdperioden zijn gemaakt. Het voelt als een verzameling van nummers die hij op de plank had liggen, maar overall is het niveau best hoog en de inzet experimenteel te noemen vandaar mijn 3 sterren. Voor 10 euro kun je dit album op lp aanschaffen wat ik een koopje vind :)
Smile from the Streets You Hold vergelijk ik met zijn eerste album waarbij zijn drugsgebruik gevaarlijke vormen aannam. Vooral zijn eerste album met de kennis van zijn verslaving vind ik geniaal! Als je door de chaos en het verdriet heen luisterd zijn de partijen en melodiën soms hemels en op het randje van de afgrond te noemen. Deze muziek is zo intens dat het soms voor een 'normaal' mens niet te bevatten is. 4 sterren wil ik hier zeker voor geven!
Dankje voor de uitgebreide reactie Tho Lo Lands! Blijkbaar denken we er behoorlijk hetzelfde over. Ga dus zeker de morite nemen de plaat te checken.
Ik vind die jaren 80 synthsounds dus echt helemaal het einde! Ik ben laatste tijd best wel in die lo-fi elektronische muziek, dus dat Frusciante nu hier mee komt is voor mij echt in de handjes vrijven!
10 sterren!
Heb het album nu pas beluisterd en ik vind het echt goed. Onsamenhangend of onlogisch durf ik al helemaal niet in mijn mond te nemen.