Maar wat zou een goeie bas zijn voor een beginner die voroal wil tappen en slappen ?
Printable View
Maar wat zou een goeie bas zijn voor een beginner die voroal wil tappen en slappen ?
een actieve bas. Het is dan belangrijk dat er elementen op zitten die veel opvangen. Waarschijnlijk ook wel handig als de frets niet al te klein zijn
Suggesties qua merk en type ?
De alomtegenwoodige Ibanez GSR200 ??
Jaaaaa, goedkope basjes en de discussisies daarover.....
Neem nooit een ding wat erg zwaar speelt.
Ik heb 2 jaar geleden een pracht van een Sandberg kunnen kopen van een muziekstudent die van zijn vorige bas, een loodware cheapo, RSI had opgelopen, en zelfs op de zeer licht spelende Sandberg kon hij het spelen volgens zijn arts helemaal vergeten, dankzij dus die zware ploegbas waarmee hij het had geleerd;
op die manier heb ik de Sandberg voor 600 euro van hem kunnen kopen, wat voor zo'n topinstruiment natuurlijk een schijntje is......
oppassen met cheapo's dus, maar ik moet zeggen dat ik een tijdje een fretless stagg heb gehad, en als je alleen het kam-element gebruikte klonk dat best aardig, en het ding speelde gewoonweg superlekker, zelfs toen ik de Sandberg inmiddels gewend was......
Ik heb net [van The Groove Factory] mijn Stagg BC300 basgitaar en London City (20 watt dacht ik) versterkertje binnen gekregen, tesamen voor een prijs van 205 euro!
Nu een paar vraagjes, met welke treble / middle / bass / presense settings krijg ik een beetje een Motörhead achtig geluid?
En weet iemand nog gave liedjes om te spelen? :rockon:
hehehehehehehehe :cooler:
grappenmaker.........
ik zou zeggen, voor perfect motorhedgeluid heb je vooral een grote snor en natuurlijk heel lang haar nodig.
en vind je 20 watt niet erg veel vermogen voor een typisch motothead geluid?????????????
groetjes, hans
Geluid zit in je vingers, vergeet dat niet. Je kunt nog zo leuk de knopjes instellen, maar eerst eventjes een nummer van Motorhead goed leren spelen. Daar heb je helemaal geen Rickenbacker bas en een grote bassamp voor nodig.
is lemmy niet een plectrumbassist?
dan zou ik maar es uitvinden wat voor plectri hij gebruikt.
groetjes, hans
Ik speelde al meer dan een half jaar normaal gitaar voor deze aankoop dus ik speelde Ace of Spades gelijk in 1 keer mee. Daarom wil ik graag beetje Motorhead geluid, vind 'k leuk om mee te kunnen spelen :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincent136
ik heb en SX jazzbas bij the house of music gekocht das als je n beginnersbass wilt hebben n hele goede lekker veelzijdig :jam: