inderdaad, erg cool!
Printable View
inderdaad, erg cool!
Lees het topic eens door, je zal het antwoord dan wel vinden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nino1110
@ Luke, G.G. & Bass: Bedankt :)
Vandaag de brug even vastzetten, alles wiren en shielden, en hopelijk heb ik dan vanavond weer een bespeelbare plank.
Mooi geworden! Geeft idd een oud karakter aan je gitaar :)
Ja, maar klinkt ie wel? Ik ben niet zo van het moedwillig doen als of je gitaar heel oud is.
Als je goed leest, lees je dat m'n gitaar nog niet in elkaar zit, dus ik nog niet weet hoe hij nu zal klinken. En dat ik het niet doe vanwege het 'oude' karakter.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beruk
De wired pickguards van Guitarfetish , zijn dat gewoon slagplaten met elementen , potmeters en alles erin om gewoon zo in je strat te schroeven?
Of moet je daar nog dingen voor doen?
Ik stond op ´t punt om te zeggen meer dan de squier, maar ´t ziet er leuk uit ik ben benieuwd wat ´t wordt. En vooral hoe die klinkt ga je´t nog opnemem?
Mijn strat of die wired pickguard? Ik kan wel een poging tot opnemen doen, maar heb geen optimale mic daarvoor. Helaas heb ik geen opname van voor de modificatie, met als gevolg dat er geen vergelijkings materiaal is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fretboardtoash
Nou ja, niet alles lukt zoals je het wil hebben: inmiddels ben ik al voor de 3e of 4e keer m'n gaten aan het opvullen:
1e keer: deuvels op maat gesneden, werkt perfect, maar ik had een meetfout gemaakt, waardoor m'n brug te ver naar achter stond, en niet optimaal kon 'diven'.
2e keer: ipv deuvels eens geprobeerd de gaten te vullen met saté prikkers: werkt erg snel, maar het hout is te poreus en te zacht, met als gevolg dat de de boor het zachte hout 'opzoekt', zit je weer met je oude gaten..
3e keer: deuvels op maat gesneden, maar wederom zakt ie nog in het zachte hout weg:
4e keer: gaten opgeboord tot 6 mm, en gewoon hele deuvels d'r in gemept (gewoon zo'n lange deuvel gehaald bij de gamma van een meter lang). Voordeel: de deuvels passen perfect, en het zit er snel in! Ik hoop dat ik nu geen last meer heb van verschillende soorten hout, waardoor ik morgen waarschijnlijk wel m'n brug kan monteren.
Niels, Maak eerst een plaatje stevig hout met daarin de 6 gaten. Deze klem je met twee lijmtangen op je body en dan ga je boren. Dan loopt je boor niet meer weg.