http://www.youtube.com/watch?v=Re9qdd6GdTg
op 3:33 zetten... die solo met dat geluid vink echt vet klinken
Printable View
http://www.youtube.com/watch?v=Re9qdd6GdTg
op 3:33 zetten... die solo met dat geluid vink echt vet klinken
Joe satrianie -starry night
Brian may - Last horizon/Driven by you
Fall out boy - Beat it :p
Malmsteen - Blue/Gimme gimme gimee Olé :gitarist:
Lijstje:
AC/DC | Malcolm Young
(Malcolm's slaggitaar, geweldig!)
The Darkness | Dan Hawkins
(Zijn slagsound, supermooi! Luister naar eerste nummer van de eerste plaat "Black Shuck". Gitaar klinkt geweldig!)
RHCP | John Frusciante
(Altijd goed. Wie zegt zijn solo's klinken kut? Luister naar de solo in "I Could Have Lied" van BSSM)
Led Zeppelin | Jimmy Page
(Jammie!)
Melvins | Buzz Osbourne
(Heef heel veel verschillende sounds door de jaren heen, maar zijn sound op veel nummers van "Stoner Witch" vind ik echt gruwelijk vet!)
Cooper | René van der Zee
(Nederlands punkrocktrio met gitarist op Les Paul/JCM800. Gruwelijke aanslag, supersound. Hij heeft ook in de eerste liveband van Junkie XL meegespeeld)
http://www.youtube.com/watch?v=f5jGzv6yCf0
Ik was tijdens het laatste Gov't Mule concert in Paradiso zwaar onder de indruk van het geluid dat uit deze Firebird kwam. Niet dat Warren echt beroerd klonk met zijn Les Paul, maar deze gitaar klonk wel zo belachelijk goed...
Die gitaristen van The Hips hebben echt n netjes geluid! Kom, hoe heten ze ook alweer... De ene met een Peer via Mesa en de ander Gibson LP via Fender Blues Jr.
:)
Verder kan ik t vroege Slash geluid erg waarderen. Maar ook natuurlijk onze lieve Johnny Mayer. En ook vind ik Eric Clapton vaak een oerdegelijke sound hebben.. Vooral Blackie klonk goed.
Grt Roy.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1
Inderdaad! Ook lekker bas geluid en strakke drummer!!
Really rocking :rockon:
Hit the lights en andere stuff van Kill em All, vind ik geweldig.
Ik ga eerder voor het album ... And justice for allCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toon-
Qua gitaarsound los dan.
Het geheel bij kill em all en master of puppets is supervet, maar als je echt luistert naar de gitaarsound, word je er minder blij van en dus daartegenover ... And justice for all waarbij de gitaarsound eunt!
Grappig. Ik ben zelf ook zeer kritisch, maar vind nu eindelijk sinds jaren dat ik mijn geluid eindelijk voor elkaar heb. Het is nu helemaal perfect. Zou niets willen veranderen aan versterker of gitaar. Heerlijk gevoel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas
Nu nog leren spelen.
Heb ik dus ook idd.. En alles wat ik nodig heb is een relatief simpel ampje als de Blues Jr (vaak wel in combinatie met 1 of meerdere AVT Marshalls btw) en een Les Paul. Mn pedalenplank moet er wel tussen btw, maar ook daar zitten maar vijf vrij simpele pedalen op. Maar wat een sound zeg...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Alleen mn scheurgeluid voor solo's (wat ik bijna niet gebruik trouwens, want dan trap ik mn cleane booster vaak aan) kan nog iets beter, maar dat komt ook omdat ik wat dat betreft nog wel eens in smaak een klein beetje verander.
Verder is t perfect! En dat met die simpele spulletjes.. Ik is blij! Nu nog leren spelen idd, ben al vijftien jaar aan t oefenen.. Grr..
Grt Roy!!