Nick Drake. Hij heeft een super goede tokkeltechniek
Printable View
Nick Drake. Hij heeft een super goede tokkeltechniek
Stone Gossard en Mike McCready (beide Pearl Jam)
Mooi sfeertje kunnen die jongens neerzetten in nummers als bijvoorbeeld Indifference, Release en Yellow Ledbetter.
En vooruit, Don McLean....
Josh Klinghoffer
Ik ken alleen dat solo album van Frusici waar ie 4 nummertjes wat slag op speelt, voor de rest veel toetsen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
Wat ken jij nog meer van hem dat je hem zo goed vindt?
Nee hoor, hij heeft op wel meer solo albums van Frusciante meegespeeld. De twee albums van Ataxia bijvoorbeeld ook, wat een projektje van Frusciante en Klinghoffer is. Hij heeft ook veel bas en drumpartijen op zich genomen op de soloalbums van Frusciante. Maar onderschat, daar durf ik me ook niet aan te wagen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Paul Koshoff van Free. Luister eens naar Mr. Big, dat is fenomenaal, over TOON gesproken
Maarten Kooijman van Johan. Laatst live gezien. Volledige controle over z'n sound. Past schitterend in de mix.
Craig Ross van Lenny Kravitz, Luister naar Sister of believe op are you gona go my way..das pas mooi!!
En uiteraard, omdat de goede man nooit Overgewaardeerd kan worden:
Peter Green van Fleetwood Mac, ik bedoel is er iemand méér gevoel uit 'n gitaar kan toveren?
Ik heb 'm in het Goffertpark gezien, en die gozert kan echt wel pielen. En je hoort nooit wat over hem! En hij is fokkin goed met synths en gitaar combi.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Ik zie hier veel gitaristen staan die bekend genoeg zijn om van te zeggen dat ze echt wel op waarde worden geschat, hoewel daar natuurlijk wel een verschil in zit (Neil Young, Buckethead).
Gitaristen die naar mijn idee onderschat worden, of in ieder geval te weinig bekend zijn bij het publiek:
- Steve Rothery (Marillion): Het nummer Ocean Cloud zegt genoeg!
- Douglas Ott (Enchant): Luister naar Oasis
- Arjen Anthony Lucassen (Ayreon): De beste nederlandse gitarist op dit moment?
- Alex Lifeson (Rush): Natuurlijk wordt hij wel op waarde geschat door de kenners! Maar Rush hoort bij de opvoeding, dat moet iedereen kennen.
Alleen jammer dat ie zijn 17-jarige vriendje Danny niet zoveel liet spelen/horen :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heibel
Je bedoelt Danny Kirwan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blind Owl
Die is ook meesterlijk, maar ik ben toch blij dat Green zichzelf zoveel ruimte gaf..
Ken je de BBC sessies van Fleetwood Mac, Live at the BBC?
Ik heb laatst de dubbel cd gehaald..daar krijgt hij wel degelijk de ruimte. De songs daar zijn niet zo uitgekristalliseerd als bijvoorbeeld The Green Manalishi, of Dragonfly, maar je hoor zo goed wat een ongeloofelijk complete rock 'n' roll en blues band ze toen waren. Van Chicago blues tot Elvis kitsch..Serieus briljant..
Je bent 'n kenner?