Omdat het een aanvulling is. Niet iedereen vind het nodig.
Printable View
Omdat het een aanvulling is. Niet iedereen vind het nodig.
Niet helemaal waar. THD heeft een tijdje een wat minder verfijnde BB gebruikt en momenteel heeft Visual Sound op zijn nieuwe combo's ook een eigen soort beam blocker.
Maar gezien het resultaat zou je je inderdaad best af mogen vragen waarom meer fabrikanten van vooral combo's dit niet af-fabriek doen. De andersom-redenering: het wordt niet af-fabriek gedaan, dus het zal wel niet zo bijzonder zijn is te negatief en te kort door de bocht.
Vergeet ook niet dat de gemiddelde gitarist erg conservatief is wat betreft amps en gitaren. Niet iedereen staat open voor verandering. Daarbij is het nogal een hype, en als je het op de lange termijn goed wil doen als fabrikant, moet je niet al je pijlen richten op een hype. In de gitaarbusiness is het zo, dat wat goed is niet hoeft te veranderen.
Omdat niet alles wat goed is standaard ergens op zit. Cruise control is handig, maar zit niet op elke auto. Draadloos internet is handig maar zit niet op elke pc. Bier is lekker, maar zit niet in elk glas.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willlem
Haha, het is momenteel hier een hype (en terecht). Vergis je niet, Weber heeft ze al veel langer voor de thuismarkt en het is voor hem echt een bijproduct. Overzeese afzetmarkt is totaal geen prioriteit voor ze (zie een topic in Vintage over zijn speakers en de verkrijgbaarheid daarvan).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
De blockers werden alleen hier nooit geïmporteerd en nu wel. De 'hype' heeft dus alles temaken met verkrijgbaarheid in dit geval. Dat ik ze met gepast enthousiasme lanceer op het forum omdat ik er zelf erg over te spreken was zegt dan nog niets, als er daarna tientallen tevreden gebruikers komen: teken aan de wand ;)
Ik was er niet echt kapot van. Ik raakte erg veel van mijn definitie kwijt. Maar ik had er zelf eentje gemaakt, en misschien was mijn cirkel wel wat te groot (10 cm).
Ik sprak Pimmetje laatst, en die heeft er altijd strips over het midden van zijn speakers lopen van een cm of 4 breed. Dat is genoeg om de hinderlijke beam te breken, zei die. Daar hoef je dus geen dure Weber dingen voor te kopen.
Je mist het punt volkomen, naar mijn idee. Het gaat niet alleen om het onderbreken van de beam, maar vooral om de betere spreiding van het tophoog. Juist dát maakt ze ze bruikbaar.
Als je zelf hebt lopen klooien en het geeft niet het gewenste resultaat, ja jammer dan van de tijd, maar beweer dan niet dat die 'dure' dingen van Weber ook slecht zijn. De vorm van de dome en het materiaal is wat het verschil maakt en dat kost meer den 50 eurocent :roll:
Hoho, ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, ik had er naar mijn idee en met mijn versterker geen winst van. En het verschil in materiaal gaat dat verschil niet goedmaken.
En Pimmetje had het ook over een betere spreiding op het podium, ook op zijn manier. Het onderbreekt idd niet alleen de beam, maar draagt ook bij aan een beter podiumgeluid.
Hoe groot is de dome eigenlijk?
Weet het niet uit mijn hoofd, staat wel op de site. Ik denk trouwens dat het afgezien van het formaat vooral de ronding en ook wel degelijk het materiaal is dat 't 'm doet. Als je materiaal hebt dat te veel reflecteert of juist absorbeert ben je je tophoog en definitie inderdaad grotendeels kwijt.
Het is eigenlijk precies het midden van een speakerconus, maar dan omgekeerd.
Even ter indicatie: we stonden pas op onderstaand podium en daar had ik rechts naast/achter me (links op de foto) een closed back 1x12 cabinet als enige geluidsbron, op de grond, iets schuin naar links als richting. Tot vóór de drummer kon ik mezelf prima horen.
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/6.JPG
Even nieuwsgierig, heeft de andere gitarist in jouw band ook beamblocker(s)?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch