je hebt zo ontiegelijk veel gereetschap tot je beschikking, tis echt niet normaal meer =]
Printable View
je hebt zo ontiegelijk veel gereetschap tot je beschikking, tis echt niet normaal meer =]
:seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JvD.
schallers of sperzels zijn imo uit den boze op les pauls!!! tis Grovers of Klusons! en locking nuts zuiiiiigen tone als de ziekte. echt een ramp. en helemaal (overbodig) als je geen floyd hebt. mijn LP (van 30 jaar oud met 30 jaar ouwe tuners en met originele nut nog...) blijft een week lang gestemd, ondanks mijn gehak en gebeuk.
een lp blijft imo t best gestemd van alle gitaren die er zijn eigenlijk. dus een locking nut is gewoon zonde. vind ik dan.
schallers of sperzels zijn imo uit den boze op les pauls!!! tis Grovers of Klusons! en locking nuts zuiiiiigen tone als de ziekte. echt een ramp. en helemaal (overbodig) als je geen floyd hebt. mijn LP (van 30 jaar oud met 30 jaar ouwe tuners en met originele nut nog...) blijft een week lang gestemd, ondanks mijn gehak en gebeuk.
een lp blijft imo t best gestemd van alle gitaren die er zijn eigenlijk. dus een locking nut is gewoon zonde. vind ik dan.
de klussons op een gibson worden door schaller gemaakt dus ik zou dat niet zo scherp stellen :D
maar inderdaad een locking nut is vrij overbodig op een lp, ik heb op mijn heritage les paul een schaller staart stuk met fine stemmers en dat ding veranderd het geluid van mijn lp behoorlijk (met name akoustisch), ik heb op een andere les paul een aluminium staart stuk en dat klinkt toch authentieker (is wat minder massa dan het messing staart stuk van schaller)
wat ik ook met " schaller" bedoel is niet zozeer het merk, als wel die diecast dingen, of beter gezegd; tuners zonder dat plastieken draaiknoppie. op een les paul waar geen dekkende kleur opzit MOET imo zo'n tuner op...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
Hallo Luitjes,
Ja,ja,ja ja, gelukkig dat we niet allemaal hetzelfde mooi vinden. :lol:
Zoals ik al eerder vertelde wil ik gewoon een les Paul model maken, met wat ik zelf mooi vindt, echter geen exacte kopie van deze of die, vandaar het gebruik van afwijkende dingen op de gitaar.
Heb intussen toch nog een wijziging aan het ontwerp van de inlay aangebracht, op de body,zie onderstaande foto.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...d%20totaal.jpg
Ga komende weken een soort verstekbak met indexering maken voor het maken van de zaagsneden voor de fretten.
Als ik foto's hiervan heb laat ik het hier wel weten.
groetjes Charlotte . :wink:
uit design perspectief vind ik mooier wanneer die bloem misschien in de hoek zit. Linkerhoek wanneer je de gitaar frontaal voor je hebt, met de kop naar boven wijst. Denk ik, misschien een photshop ?
Misschien is dit wel mooier...
hmm nu twijfel ik toch :)
tis die vijfde knop die hm vreemd maakt... komt die er bij jou ook op?
voor piezo? dan zou ik eerder voor een push pull systeem of een algemene tone of volume knop. verder ziet je werk er erg netjes uit.
Hallo luitjes , :P
Idd inleg ligt niet niet vast , ga het eerst uitprinten , en dan "life"op de gitaar leggen , en kijken hoe het staat, maar dat is pas later ... .
Ondertussen afgelopen week het hout voor de toets enigzins op maat gemaakt, en gevlakt.
Verder ben ik begonnen met de verstekbak te maken om de slots voor de fretten te kunnen zagen.
:roll: Hieronder de foto van de fretzaag , het zaagblad heb ik gekocht, houder zelf gemaakt ,dit om het passend te maken voor de verstekbak.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...20zaag%203.jpg
groetjes Charlotte . :wink: