Heb je wel onder de goeie condities gelakt? Dus bij een goei temp etc. ?
Printable View
Heb je wel onder de goeie condities gelakt? Dus bij een goei temp etc. ?
Het kan zijn dat je de lak te snel, te dik hebt opgebracht, hierdoor seal je lagen die nog niet goed uitgehard zijn en sluit je eigenlijk de oplosmiddelenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josse
in de lak op
Bedankt voor jullie advies !!
Het zal allemaal nu wel goe komen.
Jos.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
Weet iemand waar dit spul(golden sand van magic colour) danwel in een webshop danwel ergens in fryslan te koop is?
(het geel van clou is idd TE GEEL)
JJ
kijk anders voor Schmincke Golden Ochre
hier te koop
http://www.airbrush-services-almere.nl/shop6/shop6.html
Citaat:
bedankt voor deze tip.Heb het gelijk besteld,ben benieuwd...,
JJ
Citaat:
Fred,
vandaag dat spul ontvangen.Lijkt op het 1e gezicht redelijk donker.Zal eens wat proberen op wat afvalhout met een doekje erop wrijven,
JJ
wat je anders kunt doen is een drupje wit acryl nemen om te mengen en hier kun je gewoon een tube wit acryl voor nemen te koop bij de meest verfhandels en hobby winkels
die smincke kleuren zijn nogal sterk en door te mengen met gewoon wit kun je de verf flink aanlengen en iets lichter in kleur mengen
Voor een re finish wil een ash body in see trough lake placid blue af werken alla deze, maar dan zonder relic, dat komt vanzelf wel:
http://www.haarguitars.nl/test/Merke...202%20hans.jpg
Welke lakken zou ik in hoeveel lagen moeten gebruiken om dit voor elkaar te krijgen?
uiteindelijk doel:
De finish mag er wat aged uit zien, iets vergeeld bij de bindingen icm een off-white pick guard. Dus voor het aflakken hoeft het niet volledig heldere lak te zijn, ook geen hoogglans dus
Hij mag van mij vrij snel slijten in z'n lak voor een natuurlijke relic over een jaar of tig. Beetje zoals de faded gibsons.
iemand tips?
acryl van motip (autolak) slijt het snelst dus dat zou wel geschikt zijn
voor het blauw zou ik transparant blue van hansa gebruiken dat is een acryl op waterbasis die semi transparant is (eigenlijk voor airbrush)en die je met een sponsje zou kunnen opbrengen indien je geen spuitinstallatie hebt
de kleur kun je dan mengen met andere acryl verf als hij te licht of te donker is