-
Heb een aantal korte clips van reünie-optredens van vorige weken online gezet. Just for fun.
Opgenomen met een Edirol, bovenop mijn 2x12 cabinet. Een eerlijke weergave dus.
Rig: Axe-Fx II, Matrix GT1000-FX power amp, 2x12 (EVM en ASW KTS-70 speaker).
Gebruikte amp models: Fender Super Reverb, Budda, Friedman BE, Two-Rock (leads).
https://soundcloud.com/alexander-van-engelen/sets/aiw
-
Vind het een beetje nasaal en 'plat' klinken eerlijk gezegd ...
-
-
Klinkt goed! Prima sounds en volgens mij een perfecte stage sound!
-
Heb een preset met whammy, maar merk een behoorlijke latency zodra deze geactiveerd is.
Is daar wat aan te doen?
-
Zeker. Kun je de preset posten?
-
Ik heb een paar maanden geleden mijn Axe-Fx II verkocht aan een sessie/top 40 muzikant en sprak hem omdat hij ook mijn dB Technology monitoren wilde overnemen. Volgens hem is de Axe-Fx het meest perfecte apparaat dat je voor dit werk kunt vinden. De II is wat subtieler dan de I maar hij is heel erg blij met de mogelijkheden en de sound die hij via mengtafel kan bereiken. Ik denk dat de getoonde geluidsfragmenten dit verhaal wel een beetje bevestigen.
Just my 2 cents...
-
Ik vind het lekker klinken Alexander, je maakt ook cool gebruik van effecten.
-
Ik heb eindelijk m'n stereo eindtrap terug en heb gelijk de Axe aangesloten in Wet/Dry. Dat klinkt natuurlijk fenomenaal. Ik kan een directe vergelijking met stereo maken door de balance in het Effects Loop blok aan te passen, en Wet/Dry klinkt veel ruimtelijker en natuurlijker dan stereo (waarschijnlijk omdat het een enkel cabinet is). Ik heb nog twee Egnater 112 cabs staan en die ga ik zeker eens erbij betrekken.
Het plan is om Output 1 met IR naar de mengtafel te sturen en Output 2 in Wet/Dry naar mijn eindtrap (ENGL 930/60) en 212 cabinet (ENGL PRO 212) te sturen. Zo hoeft er live niets uitversterkt te worden en heb ik toch Wet/Dry (ik kom wel eens onkundige geluidsmensen tegen).
-
Ik heb het bij het Axe fx forum ook al gepost. Maar hebben jullie ook zo veel last van overmatige ruis in de Effect Loop (output 2)? Voor mij is hij zo onbruikbaar. Veel gebruikers hebben hier last van. Schijnt een fout te zijn in alle Axe apparaten van voor een bepaalde datum. Later hebben ze dit veranderd. Persoonlijk snap ik hier niks van, dat ze die apparaten op de markt brengen voor deze grondig te controleren. Hetzelfde verhaal was met die noisy ventilator. Dit vind ik toch wel erg tegenvallen van zo'n duur apparaat.