oh dus als ik ze afknip kan ik ze net zo goed weer gebruike mocht ik weer de oude PU's erin wille om wat voor reden ook?
Printable View
oh dus als ik ze afknip kan ik ze net zo goed weer gebruike mocht ik weer de oude PU's erin wille om wat voor reden ook?
okay, ik heb de knoop doorgehakt. Ik heb een HOOP pickups in de verkoop, en ik heb een paar pickupsets kunnen kopen door wat mazzeltjes. vooral ook, omdat ik nu echt de tone 'af' wil hebben.
wat ik nu heb gekocht:
een setje classic hotrod pickups: dean mountain of tone voor in de brug, en de dimetime in de hals.
een set schenker pickups. heb GEEN idee wat daarvan te verwachten, maar dat komt wel goed.
En ik heb een dean baker act, voor in de brug (soort-van JB meets duncan custom) en een hands without shadows voor in de hals (soort-van JB meets PAF meets fullshred).
ik heb gewoon teveel gitaren :P
koop ik weer een nieuwe gitaar :) ik heb maar een paar instrumenten waar de tone echt van AF is.
mijn fireburst; die kreeg vanaf dag 1 een set JB en een brugmodel jazz, en die is nu 2.5 jaar echt AF. en klinkt SUPERB.
mijn purperhart LP. die gitaar kreeg een set customwound pickups, en die is ook af. volledig.
mijn 2e koa les paul en de walnut les paul... dat was effe zoeken, maar ik heb nu wel de juiste set, net als voor mijn eerste LP. die eerste heeft 5 sets versleten, maar nu is 't wel AF.
mijn eerste warmoth heeft ook 4 sets versleten, maar wat er nu in komt, zou het definitieve moeten zijn.
de blauwe flametop: idem dito. een duncan distortion en een jazz, en die gitaar is waanzinnig goed.
de groene; tja, de prails zijn echt mijn ding niet en de seth lover maakt 'm te dun. dus: hotrod pickups! en ik weet zeker dat dat gaat knallen!
de tobaccoburst LP moest altijd al paf-achtig zijn, en nu heb ik eindelijk de juiste set te pakken. juiste balans tussen warmte en output en crunch en harmonics.
en als ik me ga 'vervelen', dan ga ik NOG meer spelen (en ik speel al zo weinig, NOT, ghehe) en nieuwe gitaren maken.
En als het al niks meer aan word. Of je hebt alles al, dan zeg je het maar hoor. Dan geef je al die gitaren maar aan mij, ik sla met een hamer op je kop zodat je alles weer vergeten bent, en dan kun je weer opnieuw beginnen :) Doe ik gewoon gratis hoor :soinnocent:
Weet iemand welke Bare Knuckle pick up geschikt is voor Deftones achtige gitaar maar ook fatsoenlijk clean kunnen?
Guys... (and girls, of course!)
Zoekende naar een setje singlecoils voor m'n 1985 MiJ strat, kom ik op MP de volgende twee tegen:
Fender Custom Shop Texas Special Strat en Seymour Duncan ANSTH Antiquity Strat Texas Hot.
De versterker is een oud Fender buizenbakkie en ik wil een lekkere vette blues-scheur.
Welke set zal me het beste bevallen? Ik heb met geen van beide nog ervaring...
Ik denk dat de SD's een stukje beter zijn, die Fender PUP's zijn gewoon de standaard modellen.
Qua Strat-PU's (en blues) vind ik de Fender Custom Shop '54s echt te gek. Texas Specials ook gehad (op 'n andere Strat) maar die vond ik wat scherp/hard, SD AIIs zeer ok maar aan de warme kant, SSL1s zeer ok maar verkocht.
Ik heb die '54s op 'n Strat zitten met 'n elzen body (met dunne nitro primer, verder geen lak) en 'n hals van bijna 2,5 cm dik bij de 1e fret; de gitaar zelf (unplugged) klinkt al zeer dik, vet, bluesy en Strat. De output is vrij laag maar de tone is gewoon top imo.