ow dat lukt wel hoor
kijk maar:
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/...l_compleet.jpg
Printable View
ow dat lukt wel hoor
kijk maar:
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/...l_compleet.jpg
*herinnert zich ineens dat Robert in het eerste jaar niet aan het buigen van zijkanten toe gekomen is...*:sssh:
Maar goed, Bach on topic:
Je zou een verhogingetje kunnen laten staan als je de kop freest (fenderstyle) of een extra stukje op kunnen plakken waar je later de krul (rolletje) uit snijdt/vijlt.
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr gooi maar weer wat zout over de wond!
(ik maakte maar een grap hoor ;))
de bovenste hoorn of hoe moet ik dat noemen, vind ik toch nog niet alles, ik zou meer die van je andere guttlins nemen
Ik heb ook zitten zoeken om de lange hoorn te vermijden maar met een bas kan je bijna niet zonder ifv ergonomie: lange hals maakt hem topzwaar als het ophangpunt te dicht bij het lichaam zit. En vermits functie prevaleert op design ... lange hoorn itiz :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pueblo
Ik wilde ook persé een andere vorm dan de gitaar voor de bas, die tegelijk toch refereerde aan de Guttlin-vorm (met name de kronkelkont)
Wat een eer, gasten! ik apprecieer het zeer temeer daar ik toch wel lang hem zitten zoeken en tunen tot ik de Guttlin shape had.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
De vorm moest een evenwicht vormen tussen vernieuwend - voor zover dat nog mogelijk is -, classy, vintage looking en uiteraard ergonomisch. Bovendien moest het doenbaar zijn voor een beginner, wat ik toen was - en nu eigenlijk nog ben.
Er zijn best mensen die het maar niks vinden, maar zoals ik al eens zei, dat heb je met elk "populair" model ... :seriousf: .
Omdat er blijkbaar toch wel wat interesse is bij andere zelfbouwers, hier mss enkele dingen:
- Ik heb er hoegenaamd geen probleem mee als iemand anders een Guttlin wil bouwen en mail gratis pdf plan van body en headstock en eps logo indien gewenst. Als iemand een Guttlin wil maken, heb ik liever dat er geen andere typenamen (dan Thin King, Fat King, Supreme Tux etc...) worden gebruikt.
- Als iemand een andere gitaar bouwt met "Guttlin-invloeden", maar niet de exacte body èn headstock vorm gebruikt: no prob, wel zou ik dan liever niet hebben dat de gitaar het etiket/logo Guttlin krijgt. Eventueel wel "Naam X, inspired by Guttlin", maar dat hoeft zeker niet.
- Niet dat ik dat verwacht, maar ik hou toch liever een slag om de arm en vraag om geen Guttlins te maken op bestelling van iemand anders.
Hoop dat dit niet te arrogant overkomt, maar als geboren naïeveling doe ik mijn best te overleven in een soms rare wereld ... :)
Anyways, om af te sluiten mss nog een "weetje"
De naam Guttlin komt van een verbastering van de woorden "gut" / "guts" (buik, lef, buikgevoel) en "Gatling" (merknaam van een berucht machinegeweer, hier uiteraard in overdrachtelijke betekenis te interpreteren...). gut-feel: spelen vanuit de buik: omdat ik dat heel belangrijke muzikale eigenschap vind.
-
tsss, wat een arrogantie...!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
nee hoor, volledig terecht imo!
:jam:
Idd volledig terecht.
Misschien is het goed om eens wat uit te zoeken met je eigen copyright e.d. op het model. Of dat je in ieder geval kunt aantonen dat jij de ontwerper bent.
Het lijkt me sowieso een erg goed beginnersmodel, wat je zo gek kan maken als je zelf wilt.
Bij mij begint het ook te kriebelen, maar dan in de vorm van een danelectro-guttlin.
Zou trouwens een mooie worden op de volgende meeting: The Wall of Guttlin*:dance:
Ook is het misschien leuk om in de toekomst (bijvoorbeeld richting de volgende meeting) eens een groepsprojectje te beginnen: de doorgeefguttlin' Diverse bouwers die samen een gitaar bouwen. No1 begint met het verlijmen en frezen van de body; no2 doet de bindings; no3 maakt de hals; no4 spuit de boel, no5 assembleert het geheel en stelt het af, en dan het eindresultaat veilen voor een goed doel oid.
Lijkt me gezien het succes toch geen overbodige luxe, dat copyright op de vorm en de headstock.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
En arrogant ? Je zit hier nog altijd op een Nederlands forum, dan moet je best wat meer doen om arrogant over te komen ;)
Ik vind het niet meer dan normaal dat zelfbouwers die jouw model willen bouwen, ook jouw 'eisen' - als je dat zo mag noemen - respecteren.
ja ik zal maar eens gaan rondhoren ivm met soort copyright. maar je kent dat: muzikanten en administratie: zoiets als haring met chocoladesaus ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara