Ziet er gaaf uit!!
Eerst vond ik de hals niet zo mooi, maar op deze foto is ie prachtig!
Printable View
Ziet er gaaf uit!!
Eerst vond ik de hals niet zo mooi, maar op deze foto is ie prachtig!
die toets is mooooi geworden! maar welke shape doe je nu? zo ik t nu zie is het een wat modernere versie van de strat, zonder die rare hapjes en hoeken. ga je 't ook zo doen?
mooie hals al kan ik maar niet wennen aan de geweldige breedte van de toets. maar dat is omdat grizz kolenschoppen van handen heeft, meen ik me te herinneren ..
Ik kreeg inspiratie door de Ibanez gitaar van Harry Schat.
http://www.youtube.com/watch?v=6mwFkuQO91A
De slanke en sierlijke rondingen spreken me wel aan.
Ik heb de maat overgenomen en nu ruw uitgezaagd.
De aansluiting van de hals op de body is heel slim aan de achterzijde wat afgeschuind, zodat je er makkelijker met je hele hand/duim nog omheen kan. Bij mijn Strat is het op die plaats veel dikker.
Hij speelt hier trouwens gewoon zonder aangesloten te zijn op een versterker. Die gitaar heeft zo onwaarschijnlijk veel sustain en volume.
Wat is de beste manier om op te meten hoe de hals exact recht op de body komt te staan?
:seriousf: Jep, Dat zei mijn gitaarleraar ook al.
Mijn, normale Spaanse acoustische, gitaar is bij de nut 50mm breed en mijn Fender Strat is daar 42mm.
Mijn eigenbouw hals is krap 48mm en zit er dus een beetje tussen in, iets meer richting de acoustische maat. Dat speelt voor mij met mijn stijve kolenschoppen iets lekkerder.
Ik denk dat de meeste "echte" snelle gitaristen en van zullen gruwen.
De superbelangrijke middellijn van hals en body, vervolgens twee lijnen trekken van kanten topkam langs je fretboard tot einde body, that should be a good lead.
Op zich is het geen ramp als je hals een mm uit de haak staat, op voorwaarde dat je pup cavities en brug nog niet hebt gefreesd. Daarom doe ik dit altijd nadat ik de halsverbinding heb gefreesd
Hi Barno,
Met middellijn van de body, bij een niet symetrische body, kan ik dan het best uitgaan van de hartlijn in de halscavity?
Gelukkig heb ik de plaats van de Pups en de brug nog niet bepaald.
Ga ik nu dus ook niet meer doen :) thanks.