Dat zou ik ook nog eens moeten doen, mijn board is weer wat veranderd ondertussen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Printable View
Dat zou ik ook nog eens moeten doen, mijn board is weer wat veranderd ondertussen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
kloptCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
daarom gaan er ook een paar uit, zoals de goedkope Proel Wah (die toch nog best goed is), de warp drive is nu zijn plek ook kwijt (na de Carl Martin)
maar goed..tis idd een kleine board..
Bwah? vind het eigenlijk net de perfecte grootte, ik versta ook niet goed wat iemand nu met 20 pedalen moet op zijn board..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
mwa mwaCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aimé
het heeft ook veel te maken met GAS..
in principe zijn wat overdrives/distortions/boosters een delay en een chorus genoeg.
Dit zijn voor mij de pedalen om een goede basisgeluiden te hebben.
Toch is m'n pedalboard (in aanbouw) 70x30. Gewoon omdat er zo veel dingen bij komen als footswitch, looper, reverbfootswitch, tuner. Dan hou ik nog ruimte over voor 1 wah en 2 pedalen voor geluiden die echt een spacend gitaargeluid geven.
Dan heb ik een van de uitgebreidste boards die geen overbodige dingen heeft in mijn ogen.
Héhé yeh ik heb nu zo'n gewone houten plank met de effecten eropgeplakt (met ducktape).Voor mij hoeven enkel een modulatiepedaal, fuzzpedaal en octavepedaal, daarbij komt nog men switch en zou ook eens een tuner nodig hebben. Zou graag zo'n flightcase willen merja, op maat laten maken kost veel centjes en zelf maken, ben niet zo heel handig denk ik...
ja..preciesCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
in principe is alleen een scheur/clean footswitch genoeg, maar toch hoort er in de ogen van velen in een pedalboard dingen in zoals Chorus enz enz
zo kom je nogal gauw of 10 pedalen uit
Ik heb enkel al 6 overdive/distortion pedalen, voordat ik een winnaar heb gevonden komen die nog niet op een board, hoewel sommige wel goed samenwerken.
here we go again
Zelf ben ik heel veelzijdig, ik kan tevreden zijn met een pedalboard ter grote van de kofferbak... maar ik kan ook gelukkig zijn met wah + switch van de versterker..
ligt maar net aan m'n bui en de gelegenheid..
Daarom wil ik ook 2 pedalboards hebben straks :P 1 huge en 1 small..
dat betekend dus ook: 2x dezelfde pedalen (wah switch, etc..)
Je zou geen regel moeten stellen aan hoe groot, maar ook niet aan hoe klein... kwestie van buien
Update van mijn board:
http://img402.imageshack.us/img402/470/img00001xj8.jpg
- Zwarte big muff eruit, groene erin => klinkt net iets vettiger, heerlijk !!!
- Boss Noise supressor en Washburn phaser eruit
- Small Clone erin
Gitaar => Zelfbouw SHO+A/B => Dyna Comp => OC-2 => PH-1r => SD-1 => CryBaby => Zelfbouw Muff fuzz => Big muff => loooper (met daarin TR-2 => Wasabi Delay => Small Clone) => Amp
Gegroet,
Erik