Ja je had de export versie, en dit is de domestic Japanse versie hiervan. Misschien zo duidelijker :)
Maar Who cares. En de prijs was 39800 yen om een of andere reden ( dit volgens 21frets )
Printable View
Nee dat is niet zo, een simpele Google search maakt dat al duidelijk.
Even voor de zuiverheid, ik ben niet boos :harmony: dit soort zoektochten vind ik zelfs maar mild interessant.
Eerst kochten 'wij' Europese gitaren, want de dollar was te duur en daardoor US spul onbetaalbaar. Toen kwamen de US gitaren massaal in Europa en eveneens de Japanse 'knock offs.' Die laatsten waren inferieur en zoiets kocht je alleen als je geen echte kon betalen. De vakpers was het hier mee eens.
Inmiddels worden Japanse versies van de US gitaren vaak hoger gewaardeerd dan hun origineel. Maar....... de Chinezen, Koreanen en Indonesiers blijken dan inferieur te zijn. Behalve als ze door een bepaald merk besteld zijn.
Kun jij het nog volgen....?? :seriousf:
Het is niet zo moeilijk,
kwaliteit is afhankelijk van het budget en dat wordt weer bepaald door marketing,
elk land kan topsegment produceren maar de consument trekt eerder zijn portemonnee voor een dure USA dan een dure Indonesia.
in de tijd dat Fender in Japan begon te produceren lag dat wat anders,
Fuji heeft mede door de aanschaf van een CNC de opdracht gekregen, zover waren de andere Aziaten nog niet.
en omdat de Japanse lonen toen lager lagen kon meer budget aan het product zelf besteed worden,
meer dan USA Fender, die zat sowieso in zwaar weer met bezuinigingen en later sluiting
Wat vinden we hier van?
https://link.marktplaats.nl/m1832338...ontent=app_ios
Summiere omschrijving. Als ik een vintage gitaar zou omschrijven in een advertentie zou ik het niet zo beknopt doen. Ook 2 dagen actief doen bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Verder twijfel ik over de decal op de kop. Lijkt geen sixties logo.
Foto van de stempel van de hals (pocket) had leuk geweest
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ah ok. Als het een echte originele 60s Tele is had ik er toch een wat aantrekkelijkere advertentie tekst in gezet.
10.000 lijkt me inderdaad een redelijke prijs.
Doe mij ook zo'n 'tune magic' brug voor mijn LP...