Mijn Showmaster koffer begon toch een beetje vol te raken, dus toen ik in de gelegenheid was om voor een leuk prijsje aan een Pedaltrain Classic 2 (nieuw, met koffer) te kunnen komen, heb ik dat gedaan. "Heb ik ruimte om wat te experimenteren met pedaaltjes"...
Enfin, het is wat geëscaleerd, ben ik bang.
http://skoft.nl/PB_N1.jpg
Gutshot
http://skoft.nl/PB_N2.jpg
Keten:
TC Electronic Bonafide buffer (onder het board) > PolyTune 2 > CryBaby > Alberta > Crayon > Dark Matter > '78 distortion > DS-1 >
Digitech Ventura Vibe >
Maxon ASC10 Ambient Stereo Chorus > Ninety Orange > Analog Delay >
TC Electronic Hall Of Fame 2 (vetgedrukt is nieuw sinds de vorige post).
De
buffer heb ik toegevoegd, omdat er toch wel wat kabellengte in het board zit en voor mijn gevoel helpt het wel om wat sprankel te behouden in het geluid. De
Ventura heb ik maar bijbesteld bij een bestelling bij Thomann, voor dat geld (69 euro) toch interessant om te proberen en vooralsnog wel prettig - en ja, hij "hoort" voor de drives, maar ik vind 'm hier lekker klinken. De
Chorus had ik al een tijdje op de korrel, ik had nog een goedkope analoge chorus liggen die ik na het opbouwen van de pedaltrain er weer eens tussen heb gezet en die deed me vooral beseffen dat ik toch wel weer eens een goede chorus wilde hebben - die goedkope voegde nogal snel wat ongewilde drive toe (!). Ik denk dat Bax een foutje heeft gemaakt, want ik heb 'm vorige week besteld voor nog geen 30% van waar ze hem nu voor op hun site hebben staan. Ik klaag niet... De
HOF2 is gekomen in de plaats van de Boss reverb die ik eerder had. Niet wat analoogs dus, ik was vooral benieuwd naar de MASH functie, waarmee de switch ook meteen een soort expressiepedaal is, waarmee je 1 van de parameters kunt variëren. En ja, dat werkt, maar het is wel vrij lastig om de variatie subtiel te houden, en de drempel tussen normaal en met expressie is ook nogal abrupt.
Voedingsgewijs zijn de 2 OneSpots vervangen door een
OneSpot Pro CS6, waarbij de de ventura, chorus, phaser, delay en reverb een eigen geisoleerde output hebben en de rest met een daisychain op één 500 mA is aangesloten. De boel is behoorlijk stil, alleen als ik de DS1 of de Dark Matter samen met de Alberta aan heb, is er wat brom en ruis te horen. Die beide een eigen voeding geven (elk een onespot) lost dat niet op, verhoogt de ruis op met name de DS-1 zelfs aanmerkelijk, dus ik ga er maar vanuit dat het een onoverkomelijke bijkomstigheid van een flinke portie gain is (niet onlogisch...). Niks wat een noisegate niet zou kunnen oplossen, maar voorlopig laat ik het mooi zo, want echt hinderlijk vind ik het ook weer niet. Het is vooral dat het opvalt, omdat het board voor de rest nu echt muisstil is.
Ik had ook geen zin om zelf te bouwen en ik had Bright Onion voorbij zien komen in een gear rundown van die gast van de RHCP. Op het moment dat edokter dit schreef, had ik net mijn bestelling voor een
2 Gang Patchbox ingegeven, die je nu in de gutshot linksboven ziet zitten. Voor in totaal iets meer dan 30 euro had ik geen zin zelf te gaan zitten kloten.