Mijn pedalboard heeft weer een kleine update gehad. Inmiddels heb ik een aardige weg afgelegd om tot dit ready to go board te komen ;)
Ik ben ooit begonnen met een:
- Valvestate met een Wah en een tuner,
- toen een periode diverse losse pedaaltjes gehad,
- vervolgens een heleboel pedaaltjes (DIY) zelf in elkaar gefruebeld,
- vervolgens de pedaaltjes ingebouwd in 1 grote behuizing (soort analoge multi effect).
- vervolgens terug naar simpel met een M13 met WAH en een Blackstar HT40
- en nu dan aangekomen bij een M13 met expressiepedaal (omgebouwde Vox Wah), een tuner, een AMT SS-30 Preamp en een Palmer PDI09 voor de Cab sim naar de PA-mixer, een line out voor een eventuele power-amp (HT40 via de Return-jack).
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-T3BXWD8M.jpg
De AMT SS-30 is een JFET preamp....maar klinkt werkelijk waar echt briljant!
De AMT en de M13 zijn met de vier kabel methode aangesloten. De AMT gebruik ik met drie sounds; clean met randje, crunch, heavy crunch maar alledrie de volume niveaus zijn gelijk. De lead sound haal ik uit M13 patches waarbij er een EQ in de loop gaat met een Delay. Drie basisounds, met drie lead sounds. Andere presets zitten vol met de diverse modulaties en freaky sounds ;)
Super setup voor een allround coverband leadgitarist!
Ik overweeg nog een AMT Tube Cake 3W power amp pedaal en dan te gebruiken met mijn 2xG12H30 cab. Alleen vraag ik me af of die 3W het wel trekt, het is alleen voor de "eigen monitor functie" on stage...