Enig idee hoe die persoon aan die 12,5 jaar actief op marktplaats komt ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Heeft wel lang geduurd voordat de man besloot om eens iemand te gaan besodemiteren
Printable View
Enig idee hoe die persoon aan die 12,5 jaar actief op marktplaats komt ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Heeft wel lang geduurd voordat de man besloot om eens iemand te gaan besodemiteren
Tja wat is de echte? Toevallig foto’s misbruikt of is de Russische pagina fake?
Ik heb al zo veel (o.a. RU) websites gezien die 100% gekopiëerd zijn.
Als je echt de gitaar wilt hebben, bellen en ophalen. Dat is toch niks nieuws?
Alleen als ze achter een tankstation of op een industriegebied willen afspreken…. 🤣
Of oplichters die oude, inactieve accounts opkopen/hacken, zodat ze het voordeel van lange tijd op MP + evt. positieve ratings hebben.
Maar wat ik inzake de Tokai bas zo vreemd vind, als je wil gaan oplichten, dan ga je normaliter als oplichter toch net ónder de gangbare marktprijs zitten, zodat men sneller geneigd is toe te happen, ipv 2x de gangbare waarde vragen?
Ik bedoel, ik zie de typische Iphones en Playstations ook niet voor 2x de prijs gaan bij oplichters...unless you're
-lazy
-really stupid
-hoping for someone else to be really stupid
;-)
Ik denk niet dat er hier sprake is van "oplichting" zoals wij het vaak zien, namelijk betalen en niet krijgen. Ik denk dat deze personen jou een gitaar proberen te verkopen die ze niet zelf bezitten, met de intentie om als een soort onzichtbare tussenpersoon de gitaar gewoon bij de echte verkoper te kopen en naar jou te laten versturen. Ik denk dat zowel de koper als verkoper niet weten dat ze eigenlijk met een derde tussenpersoon te maken hebben. Ik denk zelfs dat het allemaal geautomatiseerde advertenties zijn, zelfs die op Marktplaats.
Maar op het moment dat er iets fout gaat met verzenden of douane zit je wel met een probleem. Daarom is de prijs ook zo hoog, er zit al een automatische marge op voor 1) de tussenpersoon 2) verzenden vanuit verweggistan 3) douane.
Op alle grote internationale verkoopsites zijn er trouwens gekende "verkopers" die niets anders doen dan andermans gitaren aanbieden voor een net iets hogere prijs. Bijna altijd is de echte verkoper ergens in Japan, zij hebben een enorme nationale 2ehands markt en bieden daardoor zelden iets internationaal aan, en veel mensen proberen daar van te profiteren.
Ik ben hier maar wat aan het speculeren hè, misschien zit ik er in deze situatie totaal naast. Maar bovenstaande gebeurt wel degelijk.
Tegenwoordig heet dat "drop shipping."
Yep, klinkt zeker als een optie. Ik check zelf regelmatig 80's Les Paul-achtigen uit Japan op Ebay (denk aan Burny, Orville, Greco, etc.) en dan valt 't ook vaak op dat dezelfde gitaar door meerdere aanbieders wordt aangeboden, die stuk voor stuk gewoon prima feedback hebben (en niet slechts 1).
Excuus dat ik in dit geval even voor de easy way out ga. Maar het punt is, ik heb echt nul komma nul verstand als het gaat om de authenticiteit van Fenders.
Ik ben 'vrij dringend' op zoek naar een degelijke Telecaster. Kwam deze tegen op Marktplaats, voor wat mij een uiterst schappelijke prijs lijkt.
https://link.marktplaats.nl/m1732239696
Zou iemand daar zijn oordeel over kunnen en willen vellen?
Iemand heeft al 650 euro geboden. Ziet er volgens mij redelijk echt uit; maar ik zie ook alleen maar de foto's. Misschien heeft één van de kenners hier een betere mening.