Helpt niks ....
Printable View
M'n eerste bordje!
http://img258.imageshack.us/img258/4...oardrk6.th.jpg
Wat is dat voor plankie?
@ Bernd,
Ik heb mijn board bekleed met tapijt ja. Dit heb ik de leenbakker gehaald. Kost geen drol:hippie:
Succes
Okee. Is dat wat?
Hij staat gewoon schuin, geeft geen problemen voor mij.
Dan hoef je je hiel niet zo ver op te tillen :D
En ja dat is zeker wat. Voor mij is het ideaal! Ik zag laatst dat de versie met de zwarte tas wel duurder was geworden bij Thomann. Ik had 'm voor 40 euro.
ik had 'm voor 56..
maar nu zijn ze weer 38..
erg fijn, net wat handzamer dan 'n Pedaltrain jr (en er past praktisch evenveel op)
schroefgaten in de bodem voor dingen als 'n Pedal Power, DC Brick, T-rex Fueltank of Gator 8-bus power supply (Pedal Tote is ook te koop incl. voeding) en 'n handzame draaghoes/tas..
enige echte nadeel vind ik dat de draagtas geen schouderband heeft (de grotere Pedal tote heeft dat wel...)
zodra mijn ottava magus en Dirk Hendrik modded SCH-1 weer terug zijn post ik foto's van mijn Pedal Tote:
- RMC1 (Paul Lenders mod)
- K's 90 (Phase90 mod)
- Pitchblack (Stock ;) )
- Jetter Gain Stage Blue (Stock)
- Ibanez Sonic Distortion (Stock/Relic..!)
- Catalinbread Ottava Magus
- Arion SCH-1 (Dirk Hendrik mod)
- Boss DD-5 (Ed's Custom Shop mod)
Dit is mijne, tot nu toe. Ik ben bezig de BD-2 en een Vox Wah die niet op het bord zit te verkopen, om een verbzilla/fulldrive2 te kopen.
Alles natuurlijk in een verbouwde showmaster 24.
Volgorde: Korg Pitchblack -> Route 66 -> BD-2 -> CE-5 -> DD-7 -> EB VPJr
http://i306.photobucket.com/albums/n...9012009156.jpg
Ziet er bruikbaar uit! Zou je niet liever die tapswitch onderaan neer zetten? voor een keertje aan/uit trappen vind ik het niet zo erg om met m'n voet helemaal over m'n board te zwaaien, tappen lijkt me toch minder praktisch.
edit: Ik weet niet hoe je alles nu voedt, maar als je een Verbzilla gaat kopen (Line6 toch? staat er nét eentje op marktplaats) zorg dan voor een aparte adapter. Helaas hebben Line6 pedalen een slechte filtering, en kunnen ze niet op een daisychain. Krijg je erg veel nare geluiden van.
Mooie boardjes, die Gator Pedal Totes, ik kende ze nog niet. Kan daar een Voodoolab pedalpower onder? Ik zie nergens gaten of gleuven om snoeren onderlangs te lussen, of om de stroomkabeltjes van de voeding naar de pedalen te krijgen. Dat hoeft toch niet allemaal langs de zijkant van het board?
De patchkabeltjes zul je weg moeten werken op het bord zelf. Aan de verre kant van het bord zit een gleuf waar je voedingskabeltjes doorheen kunnen.
Of er een voodoolab pedalpower onder past weet ik niet.
Allemaal een kwestie van even google gebruiken denk ik.
waarom die wah verkopen? denk dat je meer aan 'n wah hebt dan aan 'n reverb... of ben ik nu gek en gebruik je bijna geen wah?
leuk board, alleen even die gekke regenboogkabeltjes vervangen...!
er past een DC Brick onder, T-rex fueltank ook volgens mij.. Pedal Power misschien ook, weet even niet hoe groot die dingen zijn..
de Pedal Tote heeft i.i.g. 4 schroefgaten om de Gator 8-bus of DC-Brick vast te kunnen schroeven.. wellicht dat 'n PP2 daar ook onder past.. ?
je hebt inderdaad 'n sleuf aan de lange kant/achter kant van de Tote, waar je je daisy chain door kunt lussen, rest zul je op 't board moeten tie-wrappen, of aan de zijkant/onderkant wegwerken..
Dit werkt ook!
http://www.hareytools.nl/webshopkeep...mages/boor.jpg
Ik persoonlijk gebruik de wah bijna niet. Ik speel vrij weinig funk, en voor mijn solo's vind ik een lekkere reverb of delay erachter veel fijner en ook mooier. Smaakkwestie denk ik. Al vermoed ik dat er ooit wel weer een wah komt, maar voor nu heb ik hem niet nodig, en kan ik hem beter verkopen, om geld te krijgen voor iets anders. Ben een arme student weet je;)
Wat de regenboogkabeltjes betreft, ach, ik weet dat ik een keer goede kabels moet kopen, maar ik heb er geen tijd en zin in:P en misschien ook wel geen geld, geen idee eigenlijk, waaarschijnlijk pure laksheid.
Wat die tapswitch betreft heb je gelijk, maar ik ben van plan daar een andere behuizing voor te maken, of zelf iets nieuws te bouwen, zodat ie tussen de chorus en de delay in past. Dan heb ik boven ruimte over voor een fulldrive 2, en voor de BD-2 kan ik dan een verbzilla doen, en dan is mn bordje mooi vol, en voorlopig denk ik ook wel volledig. En bedankt voor die tip wat betreft de voeidng, ik zal dat eens uitzoeken
Vandaag de Ibanez RC-99 mogen ontvangen. De Rocktron Pulse Tremelo is er helaas wel af gegaan, maar ik moet een keuze maken... Alleen nog even een nieuw kabeltje maken, maar kon even zo snel geen kabel vinden. Maar het piest precas zo!
http://i497.photobucket.com/albums/r...k/S8000784.jpg
Volgens mij was Fughawz waar ik het Ibanez pedaal van heb gekocht? Hoe 't ook zij, ik heb zelden zo goed en makkelijk zaken gedaan, waarvoor m'n dank.
Over het pedaal zelf kan ik weinig zeggen, daar heb ik 'm nog te weinig voor bespeeld. Komt nog.
kijk eens bij www.newtone-online.nl
Daar kan je zeker kleine behuizingen scoren, alsmede moment schakelaars (dacht ik). Kan je er zelf eentje in elkaar zetten, werkt beter dan deze boss schakelaar 'ombouwen'. Die kan je dan gewoon weer verkopen.
@ Jeroen,
Je moet het gewoon wat beter indelen, ik krijg 8 pedalen op een Pedaltrain JR :D
Maar die RC99 is wel erg groot.. lijkt me leuk speelgoed!
Wat heb je in de loop van die LS-2 hangen?
Ik heb nog wat geprobeerd wat betreft de indeling, maar het gaat echt niet lukken... Bovendien is het dan niet meer werkbaar en moet ik met m'n tenen een pedaal aandrukken. Dat werkt niet echt fijn.:satisfie:
Ik heb de Maxon OD808 en de Proco Rat in een loop gezet, om gelijktijdig, of los van elkaar in te kunnen schakelen. Die LS-2 werkt daarnaast als volumeboost voor de scheur.
Carl Martin 2 wah.
ik ga straks enkele pedalen bestellen, en dan kan ik beginnen aan men derde pedalboard ondertussen. heb terug enkele ideetjes. maar eerst:
vraagjes!
die proco rat: is die center positief? is zo'n verloopje van visual spot goed daarvoor?
hmm, ik dacht dat ik meer vraagjes had.. als ze komen zal ik wel nog eens posten..
grts
Pfoeh... Eh... ja, voor mij een hele bruikbare wah. Het is geen Crybaby, geen Vox wah, maar kan wel beide goed benaderen door z'n meerdere in te stellen standen, plus dat de sweep in te stellen is. De geluiden in de hielfunctie zijn wel belachelijk en ik kan me niet voorstellen dat mensen dat bruikbaar vinden. Bovendien is de switch veel te licht werkend, waardoor je om de haverklap midden in een lekker moppie spelen ineens een ander wah geluid hebt. In de drie standen onder de hiel ligt de nadruk op de lage tonen, met de drie standen van de 'gewone' wah juist meer het hoog. Ik heb dan ook die knop in de hiel er uit gehaald en nu werkt het perfect voor mij. Doet het goed met clean, hoewel het ding op z'n best is met een zooi gain wat mij betreft. Bovendien is ie ook heel degelijk gebouwd, wat voor mij ook niet onbelangrijk is, gezien de plank vaak op een fietsstuur ligt te stuiteren.:D
Deze week mijn pedaalbord gemaakt...
Komen eind Februari in principe nog op het bord: MXR Phase 90, Artec Wah, Fulltone OCD
En die FAB chorus gaat er ook weer af, komt een cool cat chorus voor in de plaats.
ow en overal nog een extra strookje velcro ( zat door mijn voorraad heen )
http://i291.photobucket.com/albums/l...g/DSC02002.jpg
Zo, het begin van m'n nieuwe board is er.
http://img519.imageshack.us/img519/795/dscn6442qr3.jpg
Die korte Klotz kabeltjes heb ik besteld bij music-produktiv.de
http://www.musik-produktiv.de/klotz-...-2er-pack.aspx
Die kabeltjes ts de rat en compressor zijn Klotz RockMaster Matthias Jabs, beetje aan de dure kant en een beetje te onflexibel om goed te zijn voor een pedaalbord, maar goed, t zijn wel goeie kabels natuurlijk...
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/K...ACC0001525-000
Bij Music-Productiv zijn ze wel 3 euro goedkoper zie ik net..., maar goed VEEL te duur imho.
Hm.. Maar merk je ook een verschil qua klank? Stalen jacks zijn natuurlijk wel steviger (en volgens zijn deze ook los te schroeven, dus te repareren), maar voor een pedalboard is dat niet zo van belang.
Voor 20 euro per kabel kan je beter aan de George L of Lava Cable.
Ik ben er zeer happy mee, klinkt goed, geen tone suck, max delay tijd is meer dan voldoende voor me.
Alleen de locatie van de powerplug hé ! waarom kunnen ze dat niet boven aanzetten ???
Ik had een vraagje ivm luide plops bij het inschakelen en heb hun daarover gemailed, en heb ook mooi antwoord gekregen, dus email support is ook dik ok ( oorzaak was die FAB chorus trouwens, niet de delay zelf )
Ik ga volgende maand ook hun Wah bestellen.. eens zien of ik daar even tevreden over ga zijn :-)
Dus nu geen problemen meer met de plops e.d.?
Ik zit er over te twijfelen om dat pedaaltje een keer aan te schaffen, maar ik heb ook al twee delays. Beetje overkill ben ik bang.
@Nielsje: Ik heb net ff vergeleken... en ik kan geen verschil horen, geen verlies tov elkaar.
Ik heb wel niet genoeg kabeltjes van elk om een volledige pedalboard te testen, dus heb ik het telkens bij 3 kabeltjes moeten houden.
@almarvk: Neen geen plops meer, schakelt geruisloos.