Volgens mij heb ik nog wel 100 euro op mijn rekening staan...
Straplocks kosten vast wel minder. Deal? :D
Printable View
Volgens mij heb ik nog wel 100 euro op mijn rekening staan...
Straplocks kosten vast wel minder. Deal? :D
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Eeeeeeuuh.....
nee
;)
Dure straplocks heb je dan... :D
Gitaar opzich ziet er niet slecht uit, maar dt zwarte verpest het wel een beetje...
Mag ik een domme vraag stellen? Waarom heeft de toets van een Strat *altijd* een lichte of donkere houtkleur en verven ze 'm niet zodat hij beter bij de gitaar past?
Ehm... Wil je het hout van het vingerboard gaan verven, waar je met je vette vingers zoveel in contact komt? En andere gitaren hebben de toetsen wel in kleur wil je zeggen? :???:
Trouwens, ik zou de mijne best kunnen verven, heb ze toch gescalloped, dus nauwelijks slijtage... :satisfie:
Nee ik wil hem niet gaan verven, (ik ben gek zeker, dat slijt er zo af) maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom zo'n ding altijd met hout uitgevoerd wordt terwijl de rest zo onnatuurlijk als wat is. Ik weet niet of andere gitaren in ''kleur'' uitgevoerd worden daarom zette ik altijd tussen ** ... :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ndw
Halzen worden "altijd" gemaakt van mahonie of esdoorn, met een toets van palisander of esdoorn, omdat dit hout de beste tooneigenschappen/hardheid/bewerkbaarheid heeft.
Okay...maar daar doelde ik niet helemaal op :)
Kijk even naar een standaard gitaar: Een felrode Fender met helderwitte slagplaat. Waarom geven ze een rode gitaar nota bene een bruine toets (die ontstaan is uit secondaire kleuren)? :confused: Hoe zijn ze daarbij gekomen en waarom was het niet: Laat de gitaar maar houtkleurig en de toets verven we lekker? :???: (bij wijze van)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ndw
Omdat verf de klank nadelig beinvloed, en klank bij gitaren prioritair is t.o.v. uitzicht.
Geschilderde toetsen benadelen de klank ernstig. Een rickenbacker met ongelakte toets klinkt veel romiger dan eentje met gelakte toets (ze worden standaard met gelakte geleverd).
Kijk, dat soort informatie zocht ik nu. Bedankt! :strat: