Dat schema klopt niet helemaal trouwens. ergens op dit forum staat mijn schema...
Printable View
Dat schema klopt niet helemaal trouwens. ergens op dit forum staat mijn schema...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Darkness
zoek dat van DH eens, maar zorg wel dat je de 2e versie hebt, want bij de eerste zat er een pot verkeerd.
Is op zich geen probleem maar stop het idd even in een PM-etje ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thunders1988
Als ik me niet vergis is dit het schema van Aad.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Darkness
De TP punten staan voor testpin. In dit geval zijn het punten waar extrene dingen oop worden aangesloten. Op tp2 word bijvoorbeeld de input jack aangesloten. Op tp3 de output jack.
Die VDD is, net als "LV" of "U1" een label. Alles wat dat label heeft zit op elkaar aangesloten. Het is vnl een manier om je schema overzichtelijker te maken. Anders zou je al die punten met een lijn moeten gaan verbinden. VDD wordt uit m'n hoofd aangesloten op de gloeidraad van de buis.
Klopt. Heb ik eerder in dit draadje ook al gezegd. Veilig zijn ze wel om eventuele oscillaties te onderdrukken maar ik heb ze (tijdelijk ? ;) ) weggelaten. Diet aan de werking van het circuit niets af en is geen breekpunt tussen wel en niet werken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
even een foto van het 'afgewerkte' product.
Decals moeten er nog op, maar dat is voor morgen.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01201.jpg
zoals je kan zien staan mijn volume bijna helemaal toe. is dit omdat het een lampenoverdrive is dat ie meteen luid gaat? of zit er toch nog een probleem in mijn bedrading. als gain meer dicht gaat moet volume meer omhoog, en vice versa. dit is enigzins normaal natuurlijk, maar ik vind dit toch extreem :D
Hoe klinktie? Warm en smooth of meer bitey? Ik ben benieuwd.
Dat houd je een beetje maar extreem hoort het niet te zijn. Goed is ie als het werkt net als bij ieder ander overdrive pedaaltje zeg maar.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Open akkoorden klinken zeer duidelijk. Dat was waar ik naar zocht bij deze overdrive.
@ Richard : Ik begrijp het eerste stuk van je zin niet goed :D
maar woensdag speel ik samen met wat vrienden op hoger volume, als het daar ook zo extreem is, dan stuur ik hem met de post op naar je.
Volume verschil houd je natuurlijk een beetje als je de gain verdraaid maar echt heel extreem zou dat niet moeten zijn. Niet veel anders dan bij je BOSS of Ibanez overdrive.
Ok, als ik deze week niet ontdek wat er mis is, dan stuur ik hem naar je toe.
even een klein filmpje ter verduidelijking van mijn resultaat
http://youtube.com/watch?v=fboOVEBISh4
op mn Engl Thunder klinkt het een beetje schel, maar dat ligt meer aan de versterker dan de pedaal denk ik
volume staat op half 10, toon 10, gain 11 u
Welke type foliecondensators zijn C1 t/m C7?
Ha Valoosj, ik zie dat je de zelfde haardracht hebt als ik! TOPPIE!!
mijn kop nog niet gezien bij off topic dan? :D
die van jou moet je maar eens posten.
vanmiddag weer eens mense laten kwijlen op die overdrive. iedereen vindt em vet
zo had ik me jou helemaal niet voorgesteld :D
wow. K dacht net hetzelfde valoosj
Ben wel benieuwd hoe ik er dan in jullie gedachten uitzag???
Korter haar en wat ouder
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeofJackon
maar ik vind je wel cool hoor :D
wie ziet er hier nu wel uit als verwacht?
Haha idd ja, precies wat ik ook dacht (geil gitaartje trouwens :sssh: )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeofJackon
Mooi is dat toch hoe je je iemand heel anders voor kunt stellen, misschien moesten we eens een thread openen met allemaal foto's van elkaar...
Ik zal nog eens even luisteren naar je gitaarspel Valoosj, op m'n werk kon ik het alleen zien namelijk, daar heb ik geen speakertjes. :rockon:
in het off topic is er zo een thread ;)
mn gitaarspel trekt wel op niets in dat filmpje
Nu we het toch over off topic hebben.......... Post 665 inmiddels.......... wie durft post 666 te schrijven?
Satan misschien? :D
Als ik het niet dacht! :D Mooi werk!
heb je t nu over mn post of mn overdrive? :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
Ik heb vorige week het hele topic eens doorgebladerd (pfieuw), omdat de eerste post van je pedaaltje me zo aansprak. Erg mooi! Ik ben helemaal verkocht! En aangezien het in je openingspost staat, denk ik niet dat je het erg vindt als ik het ook probeer ?
Ik ben best wel een beginner op gebied van gitaarpedaaltjes, maar niet helemaal onwetend op gebied van elektronica. Ik ben dus nu alle documentatie al aan het verzamelen en een beetje aan het plannen. Ik weet nog niet of ik iemand een printje zou laten maken (heb zelf de producten niet), of een veroboard zou gebruiken.
Ik dacht, ik meld het even ;). Nog een adept!
kan iemand mij even vertellen wat voor een soort folie condensators er in dit pedaaltje worden gebruikt of maakt dat niet uit?
Eigenlijk over je post, maar je overdrive mag er natuurlijk ook zijn!Citaat:
Hij klinkt wel een beetje droog, maar dat zou inderdaad goed aan je ENGL kunnen liggen. Ik vind die dingen altijd een beetje klinisch klinken.
ben er nu ook mee bezig, maar ik vind in de schema's nogal wat verschillen,
de 2,2 condensators zijn in een schema elco's en in de andere niet.
ook wat andere waarden van condensatoren en weerstanden verschillen.
kan iemand mij hier wat over vertellen?
gr John
gewoon die van DH bouwen, die zit makkelijk ineen
Mijn Engl moet eens goed afgesteld worden, en zodra ik geld heb vliegt die de deur uit!Citaat:
Het schema van Dirk is hetzelfde als het origineel volgens mij, maar hij gebruikt qua elco's wat ie op de plank heeft liggen (wat groter maakt niet uit) en gebruikt inderdaad 2,2uF elcotjes i.p.v. film zoals ik. Hij zegt dit te doen omdat ie eigenwijs is, maar ik denk dat het gewoon wat scheelt qua afmeting.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnnyz
Veel maakt dit niet uit.
Dirk heeft een erg mooi printontwerp gemaakt wat nabouwen een stuk eenvoudiger maakt. Als je investeert in een ijzerzaagje kun je het printje mooi uitzagen en heb je een strak pedaaltje. Ja toch Valoosj?? :)
ik heb m al n heel eind klaar, die van dirk, maar kom nu tot de ontdekking dat ik te weinig elcos heb heb wel film van 2,2
dus dat werkt ook.
thanks
Als je investeert in een ijzerzaag is het natuurlijk mooier uitgesneden dan die van mij, maar who cares? dat ding zit vanbinne :pCitaat:
Nu de decals erop aan het leggen. strax mss foto. En deze week nog eens kijken of er nog iets mis is, want hij klinkt wel goed, maar niet perfect volgens jou he Nijboer :)
Over de klank valt vanaf hier weinig te zeggen natuurlijk, omdat het er ook maar vanaf hangt waar je je telefoon neerzet, maar hij klonk een beetje scherp en droog voor mijn gevoel. Ik ben zelf niet echt een ENGL fan hoewel ik nog wel een oude Savage top en kast heb staan die ik een jaar of 10, 11 geleden kocht. Wat er voor mij aan ontbreekt is de sustain in die versterkers, ze moeten het vooral hebben van veel gain. Ik speel nog lekkerder op mijn verbouwde LC (die van de filmpjes) die nog geen fractie van de hoeveelheid oversturing van de EGNL heeft, maar waarbij wel als je een akkoord aanslaat net de goede boventonen blijven doorklinken. Als je begrijpt wat ik bedoel.Citaat:
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01213.jpg
next stop: booster, noisy cricket, tremolo, buffer en weet ik veel wat nog :D
en die domme Engl afstelle
wat wil je er aan afstellen :P de eq?Citaat: