Leuk Rack! Hoe is die randall preamp? is het goed te doen? of is de egnater m4 een stuk beter?
Printable View
Leuk Rack! Hoe is die randall preamp? is het goed te doen? of is de egnater m4 een stuk beter?
de nieuwere M4's hebben geen FX-loop , voor de rest kunnen de egnaters ook met 2 channel modules werken. zijn beide door bruce himself ontworpen dus verschil in sound zal wel meevallen. de mods die er nu in zitten vallen wel mee , de clean en ultra lead toch. de top boost en SL+ ga ik vervangen door de KH-3 en de lynch grail. Hopelijk ook deze week binnen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
hey Chiel ff offtopic... Jij speelt toch in de band Noah?
Klopt idd. Beetje voor de hobby struinen we hier en daar wat feesttentjes af :satisfie:.
dan heb ik jou al eens gezien in Cafe Leuven in Aalten en dan speel je ook 24april op ons gala feest:)Citaat:
Toffe gitaar heb je! De Haar strat toch?
Heb nog een foto van jou volgens mij, omdat ik zat te GASsen op je gitaar:)
Thanks man! De Vintage white strat bedoel je? Nou de 24ste heb ik iets iets nieuws voor je om te gassen, want we hebben een nieuwe zangeres . . . ;) . . .
ja die:) tof ding!Citaat:
Ik ben benieuwd de 24e:)
godtomme #%$#@@ wij krijgen een of andere laffe dj hugh en jullie krijgen een lijpe band met een lekkere zangeres, not fair!!!!
'repetitie-setup' tja, klein babyrackje inderdaad ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raffie
leuke setup !
4unit SKB = girlierack met mega-sound heheheCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Raf
Heeejjj, een Prophecy! Die zie je ook niet iedere dag :)
Ik heb zijn oudere, slomere broertje:
http://www.xs4all.nl/~paulve/vooduvalve.jpg
Ik heb 3 19" apparaten en die zitten 'toevallig' in dit rackje, maar ik gebruik het niet live. Dat het alledrie Rocktron spul is, is dan weer NIET toevallig. ;)
Is die VooduValve wat? Ik zie vaak van die rocktron preamps/effectunits (De Chameleon, Piranha, en de VooduValve) op marktplaats staan. Welke is hiervan nu de 'beste'? Waarin zit het verschil? De prijzen lopen niet echt uit mekaar volgens mij... Maar ja, je kunt ze nooit echt naast mekaar vergelijken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danielovich
wij moeten dan ook wel 15 euro betalen voor een kaartje:)
wij 5 :sssh: wordt een erg laf feest ben ik bang.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riky
Ja, de Voodu Valve is een prima apparaat. Mensen kankeren er vaak op omdat ze de interface niet fijn vinden werken, maar dat is lui(d)heid! De pre-amp klinkt prima en reageert behoorlijk dynamisch op je spel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pimmedoris
De Piranha is een programmeerbare buizenpreamp, zonder effecten en die klinkt zeker zo goed als de Voodu Valve. De Chameleon is in essentie een Voodu Valve zonder buisje. Ik kan me niet meer herinneren hoe die klinkt maar op het blote oog zou ik een Voodu Valve kopen als je tussen die twee zou moeten kiezen.
Ik heb thuis nu een klein overschot aan preamps:
- DG Stomp
- Pedaltone
- V-Twin
- Voodu Valve
- Zoom G9.2tt
en dan nog mijn Fender HotRod Deville, een Gibson Invader 35 en een Marshall 2553. Keuze zat dus! Het is erg leuk om te merken dat de Voodu Valve qua geluidskwaliteit en dynamiek niet onderdoet voor modeling apparatuur, mits je even buiten beschouwing laat dat je met modeling dichter in de buurt van allerlei specifieke amps kunt komen. Kortom, ik ben er blij mee :hippie:
Rocktron gear blijft gewoon super. De chameleon waseen van mn eerste preamps en was gewoon super. ook de progap vond ik fantastisch en die 2 zijn zonder buizen...
Zou zo gaan voor rocktron! any day!
http://i6.photobucket.com/albums/y20...r/S5300134.jpg
mijn girlierack.
Head is een engl SE
Mooi rack! congrats! ik moet ook zo iets... :)
Mooi! en lekker compact.
Speel je W/D/W ?
AC
die rockit, klinkt die goed, heeft iemand die vergeleken met mesa 20/20 of marshall 20/20 ?
grt
http://img293.imageshack.us/img293/1...5882ba2.th.jpg
Dit is mijn rackje voor op mn mark IV.
Ik wil de Expression gaan vervangen voor een 2 Intellifexen, een 8 He rackje kopen, een lade erin, de GRX-4 looper erin met 4 pedalen en dat naast mn mark IV setup gebruiken.
daarnaast dan nog mn andere rackje... maar daar kan ik maar geen preamp voor vinden... duurt zo lang he...
Huh?Citaat:
Ik heb net een intellifex van je gekocht?
Vinni
Leg eens uit?Citaat:
yo nocki
ik heb nog wel een intellifex voor je
ja klopt. ik heb gisteren nog even wat ziten programeren maar ik krijg de reverb van de xpressin niet naar mn zin. beetje stom maar de intellifex heeft een beter klinkende reverb. kom ik gisteren pas achter. Misschien blijft ie ook. ik ben er nog niet helemaal uit moet ik eerlijk zeggen.... Ik heb gisteren een half uur zitten zoeken hoe ik de reverb wat warmer kon laten klinken ipv blikkerig en dat lukte me nog niet echt...
Heeft de Expression een parameter HF damp? Daarmee zou je wat hoog moeten kunnen afrollen...
die para. zit er idd. op. Helaas is het hoog geen probleem. Ik gebruik m wel maar het probleem zit m meer in het middengebied wat overheerst. de reverb klikt toch wat neuzig. misschien krijg ik het vandaag nog goed... dan kan die gewoon blijven,,,
thuis wel ja, repetities en live gaat alles door 1 bogner 4x12.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morris
Niet vergeleken, maar die klinkt goed, enkel wat luide ventilator.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doncker
Weet iemand in welk jaar de intellifex ook alweer uitkwam? Ik vraag me af wanneer de mijne eindelijk vintage wordt. :)
Ok een kleine update : GSP1101 zit erin , geweldig ding , super gemakkelijk te regelen , adhv enkele vraagjes is de setup klaar. Ik gebruik de amp simulaties niet , de fx zijn goed and easy. De sound van mijn RM4 blijft behouden , dat is echt geweldig. Automatisch worden alle preamps v/d digitech uitgeschakelt maar kan ik zowieso voor iedere patch beslissen of ie de interne of externe moet gebruiken. De interne klinken te digitaal voor mij, voor clean en lead geen probleem , heavy riffs is te artificieel. Door de leuke routing en het behoud van de klank van de preamp is dit volgens mij de beste oplossing. Je kan bv ook stompboxes die in de GSP gebruiken die voor de preamp komt, hierdoor kan je de extra punch geven (als dat al nodig is). Morgen leveren ze eindelijk de KH-3 module (hell yeah). De xpression verkoop ik nu dus omdat de gsp voor deze toepassing beter is, info zie mijn sig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raffie
Raf
Waarom 2 intellifex-en als ik vragen mag??
Zo te lezen ben je niet tevreden over de reverb van de expression...?
Als de intellifex (1 exemplaar) wel goed is ben je met 1 toch ook klaar?
Just curious...!
probleem met de intellifex is dat je wel volume kan regelen maar alleen na de delay. ik wil juist het volume voor de delay kunnen regelen.
een apart midi kastje om volume te regelen kost net zoveel nieuw als een 2ehands intelllifex en ik kan dan delays gaan stapelen...
Gitaarnet.nl, welk effect is dat? Geeft dat een sonische GAS-aanval ofzo?Citaat:
haha! leuk dat je het ziet! Heb het speciaal voor deze foto gedaan! :)
ok ik heb ook de eerste fase van men rackje klaar.
nu nog de pedalen er in en verder bekabelen
http://inlinethumb17.webshots.com/26...500x500Q85.jpg
achteraan heb ik een stroomvoorziening voorzien die ook in de dino gaat..
beetje ondeuidelijke foto
http://inlinethumb46.webshots.com/41...500x500Q85.jpg
en dit soort fotos vind ik gewoon geweldig..
http://inlinethumb54.webshots.com/41...425x425Q85.jpg
Zo'n GSP1101 wordt onderhand toch wel bijzonder interessant.
Dwezil Zappa heeft er drie in zn racken.
Hmm....Eerst maar eens aan de bak met die intellifex.
Vinni
En mustaine en Michael amott ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinni
En yipee straks komt de KH-3 module binnen voor mijn RM4
Raf
ps : GSP echt niet voor high gain stuff , te digitaal vandaar de externe preamp he.
OK KH-3 is binnen , damn wat een sound ;-). Begin toch wat te twijfelen tss de GSP1101 en de Xpression. Wat ik wel besloten heb is de Prophesy te verkopen. Staat op marktplaats.nl trouwens ;-)
Raf
Ik dacht al bij mezelf: 'laat ik het eens opmerken, anders heeft nocki het voor niks zitten inprogrammeren..."Citaat:
eindelijk mijn rack compleet, moet nog een multikabel maken naar het midiboard, en de bekabeling achterin netjes wegwerken.
http://img363.imageshack.us/img363/412/p1010144ml1.jpg
Ik zag op de musikding site dat ze nu ook een SLO-preamp kit hebben, voor 250 euro, een koopje naar mijn idee, mss dat ik die ook nog wel een keer ga bouwen. Ben zeer tevreden met mijn huidige preamp maar is toch een knutselproject en als ik wat meer ga optreden moet ik wel een betrouwbare set hebben.