Ik snap die frustratie wel. Op NAMM begin dit jaar laten ze wel hun editing software zien, die er nog steeds niet is maar geen woord over de Stage, dacht ik.
Printable View
Ik snap die frustratie wel. Op NAMM begin dit jaar laten ze wel hun editing software zien, die er nog steeds niet is maar geen woord over de Stage, dacht ik.
Ik zette op het Kemper-forum ook een kritische noot over de IEC-socket, dat ik 'm niet stage-worthy vond. Het betreffende draadje werd snel gesloten, terwijl ik zelfs behoorlijk pro-Kemper ben.
Nope, de Kemper Stage komt er voor mij zeker niet.
Het één sluit het ander niet uit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij Bax een setje profiles van Bert Meulendijk (BM) besteld. In de digitale invoice stond een link. Die leidde tot error 404. Geen download dus. Via via een bericht naar BM gestuurd. Die reageerde meteen met een werkende download link. Ik moest nog eens 7 euro BTW betalen maar vooruit. 67 euro voor een pakketje profiles dat ik op de site van BM voor 40 had kunnen bestellen.
BM mailde nogmaals. Hij vond het l*llig dat ik 7 euro extra moest betalen en bood me een gratis extra pakketje profiles aan! Bax 2X gemaild, nix meer van gehoord.
Dus: BM profiles direct bij BM bestellen. BM: :cheerup: Bax: :(
Dat zou ik sowieso doen :)
Heb je meerdere profiles gekocht in het verleden? Ben benieuwd welke je goed vindt en waarom.
Gek genoeg ben ik al een jaar of twee tevreden Kemper gebruiker, maar ik haal er nog niet het maximale uit. Thuis lukt het me niet om echt eens goed aan mijn geluiden te werken door verschillende omstandigheden.
Tijdens repetities ook niet, dan plug ik alles in en speel ik IEM verder. Geluid gaat daar over een (net niet ideaal) FOH setje waardoor het ook niet echt representatief is.
Als ik dan eens bij andere over een Kemper speel denk ik altijd, wow, ik kan echt nog veel verbetering behalen!
Mijn Suhr gekocht bij iemand die had z'n Kemper eigenlijk grotendeels ingesteld met het 3p CSR pack van Michael Britt. Praktisch geen aanpassingen gedaan en versterkt door een zelfbouw speakercab en dat klonk echt te gek.
Mail gehad van Bax, heeft maar 1,5 week geduurd...
Goede profiles zijn idd waar het om draait bij de Kemper. Ik heb hem nog maar net. Ik kom van de 11rack af, prima ding voor het geld. BM zit in de 80s/90s LA studio hoek, denk Lukather/Landau. Moet je smaak zijn. Ik ga zeker nog meer betaalde profiles bestellen, Mike Britt enzo. Goede test is, alle FX eraf en spelen met de droge stack op studio monitors. En dan aan je volumeknop draaien, wat gebeurt er dan. Reageert het op je aanslag. Als je drastisch moet gaan wijzigen met je gain en EQ moet je verder zoeken IMHO.
BM zat in zijn conservatorium tijd al in die hoek.
Heb die Michael Britt profiles beluisterd en dat lijken me de meest bruikbare sounds, gewoon simpel crunch, lead en cleane sounds met eventueel een delaytje en reverbje en clean met een beetje Chorus. Zo gebruik ik een amp ook maar daar koop je een Kemper niet voor lijkt mij.
Waarom niet?
Ik vind het op zich wel geinig om een Vox AC30, een Peavey 6505 en een JCM800 in 1 doosje te kunnen hebben.
Wat mij betreft gaat het hier alleen een beetje mis (maar ligt niet aan Kemper maar aan al die digitale dozen):
Je test zo'n ding, je denkt "meh" (tenminste, dat denk ik als ik de factory presets hoor). Maar als je de goede profiles weet te bemachtigen klinkt het wél goed. Dat is niet te testen in de winkel.
Ik blijf het knap vinden dat mensen daar doorheen kunnen kijken.
Waarom niet ? Omdat mn smaak qua amps niet zo breed is, liever 1 amp waar ik helemaal de wauw factor bij heb en die voor mijn spel bruikbaar is dan keuze uit amps die ik niet mooi vind.
Misschien een hele beperkte smaak maar mn voorkeur ligt bij Britse amps, dus dan houdt het bij Marshall al op en kan je driekwart van die profiles wissen😆
Maar eerlijk, die Britt profiles klinken zeker erg lekker! Alleen jammer dat er veel oplichters adverteren met tweedehands Kempers😝
Ik heb een vrij brede smaak qua amps en gitaren en zoek ook zeker niet altijd 'mijn' sound op een nieuwe combinatie. Toch als ik dan luister naar de gitarist (op Kempar) van het bandje van een familielid, dan kan ik daar onmogelijk warm van worden. Kan ook aan zijn spel liggen, vaak is dat het meest overtuigend bij een sound, maar een aantal nummers die ik ook gespeeld heb, klinken in mijn oren beduidend beter op een random paar versterkers die ik gebruikt heb t.o.v. zijn Kemper.
Maar je hoeft niet alles te gebruiken wat er in zit natuurlijk.
Ik herken dit, op "amp in the room" vlak, maar via een microfoon uitversterkt….daar durf ik mijn hand niet per se voor in het vuur te steken.
Maar dat blijft ook weer afhankelijk van de profiles.
Ik heb 'm zelf getest wat jaren terug met profiles van Michael Britt, en ook met een profile van mijn eigen amp. Opgenomen en terugluisterend durf ik de blinde test niet aan. Gewoon dat ding (powered kemper) versus mijn eigen amp op een cabinet....egwel.
Maar ja, ligt dat dan aan de profile.....wie het weet mag het zeggen.
Ik heb niet echt een 'eigen' amp.
Huh? Vreemde reactie. Anyway, als jij een happy Kemper bent, prima.
Valt me nog steeds op dat de mensen op marktplaats hem erg snel weer weg doen. Moet toch een reden hebben.
Ik volg ook een tijdje de podcast van Ex Struijlaart en hij en alle professionele gitaristen die hij interviewt stappen snel of van Kemper voor live gigs. Studio prima, live toch een amp plus effecten. Moet toch een reden hebben.
Vreemd? Dat valt wel mee toch, ik benader het alleen vanuit een andere kant.
Jij vindt dat je wanneer je uit een Kemper een prima clean / crunch / lead geluid met wat basic effecten haalt dat geen reden is om over te stappen omdat je dat ook uit een traditionele setup kan toveren en je daarvoor dus geen Kemper koopt.
Dat is natuurlijk helemaal prima als dat voor jou het geval is hoor, daar niet van, maar die argumentatie hoeft niet voor iedereen op te gaan.
Ik haal dat nl. uit mijn Kemper en voor mij persoonlijk heeft dat naast de geluiden die ik er uit haal nog legio andere voordelen waardoor ik er geen moment aan denk om terug te gaan naar een traditionele setup.
Mensen die dingen wegdoen, niet zelden nauwelijks gebruikt ook, is zo'n beetje het bestaansrecht van Marktplaats, dus als je daar het succes van producten op baseert kan je wel eens op een verkeerde conclusie uitkomen ;)
Maargoed, je noemt het vaker als argument maar ik denk dat het wel meevalt. Enerzijds omdat ik het aanbod altijd erg veel mee vind vallen, max 1 of 2 tegelijk. Die gaan dan ook voor goede prijzen weg dus "elektronica schrijft altijd mega veel af' lijkt daar ook niet echt op te gaan. (Ik verbaas me ook wel eens over prijzen waar soms hele goede buizenversterkers met moeite voor verkocht worden, zo staat er nu een hele leuke Engl Souvereign op voor ik geloof 650, dat is echt een topamp met hoge nieuwprijs. Misschien zelfs een goede tip voor jou, ik vond die screamer toch wat beperkt in instelmogelijkheden ;) ).
Dat iets op MP staat of professionele gitaristen iets weg doen zegt ook niet zo veel. Er zijn genoeg mensen die daar hun gitaar/versterker of wat anders snel weg doen omdat het toch niet echt iets voor ze is. Dat heb ik ook met een aantal spullen, ook buizenversterkers, effecten en gitaren gedaan, maar dat zegt niks over de kwaliteit van die spullen. Ik zou niet weten waarom dat voor een Kemper wel zou zijn.
Daarnaast is het maar net waar je naar kijkt. Ik ken Struijlaart niet maar het valt mij juist op dat de laatste jaren eigenlijk voor het eerst een redelijk deel digitale versterkers op professionele podia verschijnt. Dat bands als Level 42, Snow Patrol, Skunk Anansie, Metallica (Axe FX), John Mayer laatst met een Axe FX op het podium gespot etc. live digitaal zouden spelen. Ook een niveau daaronder zie je in het schnabblecircuit Bert Meulendijk, Marcel Fischer etc. (horen mensen als Paul Davids, Radboud Withaar en Clemens Weners daar ook nog bij?) veel digitaal spelen. En dat is dan nog alleen in Nederland.
Natuurlijk speelt er nog een leeuwendeel op buizenversterkers en zie ik het digitale gebeuren nog niet de overhand krijgen de komende jaren, maar "dat hij en alle gitaristen die hij spreekt van Kemper afstappen" zegt misschien wel meer over zijn selectiecriteria. Of over jouw extractie uit de gesprekken. Ik durf het niet te zeggen.
Momenteel is er wel een ruim aanbod aan 2e hands Kempers op MP. Maar dat is ook niet zo gek gezien het uitkomen van de Kemper Stage. Op het Kemper forum zag ik dat er al behoorlijk wat mensen de overstap hebben gemaakt en dat zorgt voor dat er op de 2e hands markt een hoop spullen worden aangeboden en de prijzen zullen nu ook wel wat zakken.
Zouden die echt allemaal hun Kemper weg doen om dan de stage variant te kopen?
Dat zou inderdaad het huidige aanbod kunnen verklaren, maar op eoa manier klinkt het niet logisch om je Kemper voor (zeg eens wat) 1300 te verkopen on dan voor 1600.....een Kemper te kopen. Als dit wel het geval is is de mensheid wel erg lui geworden in sjouwtechnische zin :)
Vast niet allemaal, maar een deel wel.
Als je een Kemper en een remote aanbiedt krijg je er wel voldoende voor terug om 'met gesloten beurs' en stage te kopen denk ik.
Ben zelf in de markt voor een klein cabje en dan is een (uiteraard non-powered) stage met een Laney LFR-112 best een denkbaar alternatief.
Heb mijn remote nu een paar maanden maar als ik die nu zou moeten kopen zou ik er ook over denken om mijn Kemper te wisselen voor een stage.
Je kan het natuurlijk luiheid noemen, maar de meters die ik met mijn setup moet afleggen zijn toch wel aardig te noemen. Ik heb nu mijn handen vol (éne hand de Kemper in flightcase, andere hand de remote + pedalen in flightcase) en een gitaar op m'n rug. Ik zie er best wat in om één hand vrij te krijgen voor een tweede gitaar.
Voor nu wacht ik het even af... Ik ben nog niet helemaal uit of ik zo'n unit helemaal op de vloer wil hebben liggen, ik vind het toch wel fijn dat ie powered is (als ik in een andere band terecht kom wil ik dat ding wel gewoon op een in de repetitie ruimte aanwezige speakerkast kunnen aansluiten) en ik wil sowieso niet mee in de huidige gekte qua verkoop.
We hebben op kantoor nu een inklapbaar steekwagentje, daar krijg ik wellicht ook een hand mee vrij in de huidige setup ;)
Als je een tyfuseind moet lopen en dan ook nog heel vaak, dan begrijp ik dat.
Zelf loop ik gewoon 2x, of 3x, maar waar we repeteren kan het spul blijven staan, dat scheelt wel.
Voor optredens maakt het ook niet uit, bij ons sjouwt iedereen alles, tot het klaar is. Moet gek gaan wil ik door wat meer mee te nemen daar zelf vaker voor moet lopen....
Krmper komt binnenkort met een spraakgestuurde smartphoneversie, weten jullie dat al? dan hoeven jullie niets meer te slepen.
Kan nog aardig zwaar worden, een deftige flightcase om je telefoon.
en graag IEM via bluetooth dan! :soinnocent:
Via de carkit, hoef je de auto ook niet uit. Ideaal.
Topoplossing! Hoef je alleen maar 4x10 inch in je autodeur te prakken
Ik heb al 4 x 19” onder mijn auto...
Dat ze op marktplaats staan zegt niks natuurlijk en de reden waarom gitaristen ze snel weg doen? Omdat ze er niet mee overweg kunnen, geen tijd nemen om goede presets te maken, verkeerd gebruiken op podium, andere verwachtingen hebben live... tja zeg t maar.
Ik haal er wel te gekke sounds uit maar voor mij niet aantrekkelijk genoeg omdat ik graag pure ongemiked sound uit mn gitaarspeaker wil horen en geen kant en klare profile sound.
Exact ook waarom ik geen Kemper aanschaf.
Maar ik vind ze ook gewoon te duur, heb ik er niet voor over. Steek ik liever in een mooie gitaar. Prio’s stellen.
Heb ook de stap gezet naar de stage, altijd op buizenversterker gespeeld. Maar ik ben er toch wel tevreden van, veel voordelen.
Iemand een idee of en hoe je een drop effect kan gebruiken op de Kemper? Om dus bv een halve toon of ganse toon lager te spelen, kan dit?
En, kan het?
Als er een harmonizer in zit en je kunt je dry helemaal wegdraaien, moet het kunnen.
Nice!
Ik heb youtube geraadpleegd, die functionaliteit lijkt op de Kemper best goed te werken, voor zover je dat via een filmpje kunt beoordelen.
Er zijn units genoeg waarbij dat toch niet zo lekker gaat, dus dat is wel een mooie feature.
Weet je dan ook wanneer diezelfde mensen hun Kemper hebben gekocht? Misschien ook wel handig om te weten hoeveel Kempers er überhaupt zijn verkocht, tot nog toe.
Ik zie op marktplaats ook veel Marshall versterkers te koop staan, evenals Fender versterkers en gitaren. Zal ook wel een reden hebben........
Zolang je die redenen niet weet, blijft het alleen maar gissen, nietwaar?