Torpedo demo: http://www.two-notes.com/en/software/torpedo-pi-free/
Printable View
Torpedo demo: http://www.two-notes.com/en/software/torpedo-pi-free/
Peter, je bent geweldig ;-) Daar ga ik tijdens de kerst vakantie eens uitgebreid mee aan het testen.
Nou eh, bedankt Theo. :) Ik ben alleen bang dat ik je op kosten jaag.. ;)
Maar eh, de PP + two notes zou zeker wel eens een fijne combi kunnen zijn.
Ik heb vanavond gerepeteerd met de Torpedo Live icm. mijn Ernst Fliek set; :supercool:
Klonk als een tierelier.
De poweramp sims zijn zeer overtuigend en de IR's van two notes zijn gewoon top of the bill.
Ik had thuis een preset voorbereid met een single-ended 6l6 eindtrap sim die een beetje mocht 'werken' icm. een 1x12 evm12l cab voor gebruik met alleen de Rover.
Verder eenzelfde preset maar dan zonder poweramp sim voor gebruik met de rover&traveller icm. de loadboxfunctie.
Daarnaast had ik voor vergelijk een echte mesa boogie 1x12 met evm12l aangesloten op het tweede kanaal van de Traveller.
Het line-signaal uit de two notes werd uitversterkt via een dynacord am12.
Echt ongelofelijk hoe goed, dynamisch en natuurlijk de Rover met de poweramp sim en de evm12l IR klonk en aanvoelde. Ik miste de echte poweramp en fysieke cab helemaal niet.
De loadbox set-up met de Traveller erbij klonk ook lekker, maar iets minder dan de variant zonder Traveller door de Torpedo.
Daarnaast nog een beetje gespeeld met een EL84 eindtrap sim over dezelfde IR. Een totaal ander karakter ineens met echt de bekende EL84 belletjes en bite.
Ook zitten er EL34 en KT88 sims in. Alle 4 de poweramp sims zijn zowel single-ended als push-pull te gebruiken.
Vervolgens kun je ook nog een zeer effectieve eq gebruiken en 8 microfoons die je vrij kunt plaatsen voor een van de tientallen cabs.
Ook is het mogelijk om eigen IR's of bestaande IR's van andere fabrikanten in te laden. Hierbij is mic-keuze en plaatsing niet mogelijk.
Ongelofelijk veel opties dus waarmee gigantisch veel bruikbare en diverse geluiden te maken zijn.
Ik zit nog vooraan in de leercurve, maar dit is gewoon heel erg goed spul.
En nu on-topic ;); Ik weet bijna zeker dat dit met de PP ook heel goed gaat werken.
Goh BeeJee, nu kreeg ik de laatste tijd het idee -alle plussen en minnen bij elkaar- dat de kemper voor mij de praktische route zou kunnen zijn, maar jouw verslag gooit roet in mijn eten! ;)
Straks loop ik weer te leuren met bijv trio, PP, en torpedo live. Mss moet ik mijn 6he kist toch maar weer uit de verkoop halen... ;)
Het enige dat ik niet uit mijn Pedalpro kan halen zijn de reverb effecten, wat langere delays en de extra Soldano/CAE high gain overdrives die ik naast mijn Trio preamp graag gebruik voor pop/rock-solo's. Ik had tot nog toe de Pedalpro aangeschaft voor thuisgebruik en wilde juist modeling gebruiken voor live (omdat ik tevens toetsen speel) en zo op de PA kan aansluiten (een enkele personal monitor is genoeg).
Als de combinatie Pedalpro + Power Amp/Cabinet simulator goed werkt lijkt het dus wel een interessant concept maar of het echt praktisch is? Bovendien betwijfel ik of die puurheid van de PP waar ik happy van wordt niet een beetje verloren gaat na een hybride op;ossing met modeler...(denk aan de valvestate oplossingen ;-)
I know; honeymoonphase, maar in mijn ervaring gisteren miste ik gisteren geen dynamiek of respons met de eindtrap sims. Spelen voelde qua dynamiek en respons gewoon identiek aan spelen met buizen eindtrap. De ervaring van een actieve monitor voor je op de grond is natuurlijk wat anders dan een echt cabinet dat achter je staat te blazen, maar ik kan niet zeggen dat ik mijn 4x12 gisteren achter me gemist heb. Een van de leuke dingen is trouwens dat je de eindtrap sim ook kunt laten vervormen.
Met de loopmod van de PP kun je de fx na de cabsim plaatsen. Je behoudt dan denk ik goed de puurheid, maar wellicht valt het ook tegen.
Misschien eens een meeting organiseren om e.e.a. uit te proberen?
Nou zit ik tot aan de kerst helemaal vol i.v.m. drukte van het werk maar jouw idee lijkt me fantastisch en ik zou dit binnenkort ook graag een keertje samen of met meerdere forum leden uit willen proberen. Schiet maar een voorstel qua datum in.
Ik heb vakantie na de kerst, dus bijv. donderdagmiddag 27 december zou kunnen, of misschien zaterdag 29 dec. (moet ik nog overleggen met het thuisfront)?
Dear all,
the Virtual Board is ready.
Soon, the new updates on the manual will be available. Meanwhile these are the main functions.
1) VB is accessable from either fav. or browsing mode by holding the pad 1 (bypass) to the second level for two second.
In the same way you can return to Fav. or Brows. mode
2) In VB mode the pads operate a 2 levels (first and third pressure level) exept for the pad 1. If the pad 1 is accidentaly used at the second level (second pressure level) the command is disregarded. The second level of PAD 1is accessable (return to Fav. or Brows. mode) only if the pad is held for more then 2 sec.
3) Each of the four pad (1,2,3,4) used at the 1 level can be assigned to an effect of group of effects.
4) Each of the four pad (1,2,3,4) used at the 3 is used to change the function of the Expr. Pedal.
Pad 0 = Tap tempo
Pad1 = Wah is ON Expr-> Wah
Pad2 = Ades Param.
pad3 = Volume is On Expr -> Volume
5) A new list of parameter accessable from the Pedalino will give you a possibility to adjust your sound.
6) Reset Function.
If you hold the Pad2 (Ades Param) for more then 2 sec, the VB will restore the preset setting in the original preset.
Here few examples:
Original preset "CleanVerb" is using an Ext reverb.
VB definition:
Pad 1= Dist. + Compressor
Pad 2= Boost
Pad 3= Chs
Pad 4= Delay
If you load your VB the first time from preset "CleanVerb" you will see:
---------------
----------Ex---
I you press pad 1 you will see:
Cp-----------Di
----------Ex---
If you press pad 2:
Cp--------Bo-Di
-----------Ex---
If you press pad 3 and 4
Cp-----------Di
-----Ch-Dy-Ex---
If you press PAD 2 to 3 level.
Cp-F1--------Di
-----Ch-Dy-Ex---
The underline char visibile on the display will show the expr. pedal function.
If you press PAD 3 to 3 level.
Cp-F1--------Di
-----Ch-Dy-Ex-Vo
If you press PAD 3 to 3rd level and hold for more then 2 sec you reset the VB:
---------------
----------Ex---
Wow...looks good!
Makes me very curious how that will work!
Will the fav. mode (without virtual board) still have the possibility for 3-level operation?
Great news Max. Congratulations!
Is it also possible to switch an individual effect on or off?
Sure, you can assign each pad to any single effect or group effect.
So if your pad is set to Boost, the same pad will toggle on the effect chain.
As an example lets consider this VB status:
Cp--------Bo-Di
-----------Ex---
if we press the pad that is set to Boost the pad will switch off the boost.
Cp-----------Di
-----------Ex---
if we press the same pad we will have:
Cp--------Bo-Di
-----------Ex---
it took me some time to develope the user interface for assigning one or more effects.
Hopefully you will find it user friendly :)
This is exact the desired functionality that in my opinion was missing to make this foot controller as versatile as some of the competitors. On every stage you want to be able to browse presets and once you have selected the preset, you want to manipulate the individual effects within the preset. It is certainly a discriminator for the Pedalpro. I also appreciate that you implemented this after listening to the requirements from the gitaarnet forum members.
Good job and now i am really looking forward to the upgrade ;-)
Thanks,
I am playing with the VB since a couple of weeks while debugging and implementing few other functions.
I admit that this controllability brings the Pedalino to an other level.
I will send you soon the updates :)
BTW, I forgot to mention that all the programming of VB is done on the Pedalino.
On the Pedalpro you only choose if you wish among 4 different VB. By default the VB ROCK is assigned. The rest is on the Pedalino.
What I liked, about the idea of Marc was to easily commute from Fav. mode and VB mode.
Also few Peter ideas are in the new FW.
You will be surprised how many thinks you can make with 4 pressure pad :)
In my view is so easy to change the Expr. Pedal function, that I wonder how many users will still need more then one expr. pedal
@Max: When does the beta version of the virtual pedalboard become available?
Thinks about the users that will use 4 cable method or tube preamp.....
I think it would be nice to have on VB the possibility to send MIDI message to switch or set amp/preamp channel.
This is my idea:
allow the possibility to assign two midi message for a PAD. One in off state and in on state.
Lets say that your pad 2 is assigned to boost and has MIDI PCG 001 when is on and MIDI PCG 002.
And your preset has originaly configure to have pre loop on (Ex)
The preset will look like this when you load you VB
------Ex-------
----------------
If you press the pad 2 the boost goes on
-------Ex-Bo---
----------------
I think it would be nice that the a MIDI PCG is sent as well and having an interface like
-------01-Bo---
----------------
when the pad 2 is pressed again,
-------02------
----------------
So the text Ex is replaced by the midi PGC number when the fuction is active.
I forgot to mention one important thing:
Each of the 4 Virtual boards are global
So if you have two different presets pointing to the same VB (Rock for example), each VB pad will turn on/off the same effects and send the same midi messages but the sound definition will be according to the preset parameters.
Since the user can set his VB according to his playing stile,
it becames very natural to know what each pad does what.
As default the VB Rock is set as following:
Pad 0= Boost
Pad 1= Dist
Pad 2= Chorus or Flanger (according to the settings of the preset)
Pad 3= Delay
.
This sounds very convenient to me. My main effect are boost, distortion and delay. The ability to program a Virttual Board (assigning effects to the pads) seems natural to me. I hate to re-program my unit for every preset (like Line6 requires) and like to have a global Virtual Board to choose from. If the Pedalpro offers more than one board it might prover very easy to select a VB and use it in practice.
Time will tell ;-)
Ik heb inderdaad de eer om alvast het virtual board te mogen proberen.
Ik vind het een erg krachtige toevoeging aan de PedalPro / Pedalino combinatie.
De eerste pad van de Pedalino houd je 2 seconden ingedrukt om vanuit browse mode of favorites mode naar het virtual board te gaan.
Binnen het virtual board concept heb je een aantal "modi". Standaard staat "rock" ingesteld. De virtual board modus wordt opgeslagen in een preset. De eerste pad weer 2 seconden indrukken, brengt je weer terug naar browsing of favorites mode (afhankelijk van waar je uit komt voordat je het virtual board geactiveerd had).
Bij activeren van het virtual board op de Pedalino zie meteen welke effecten er aan staan binnen de betreffende preset.
Met het eerste pressure level van de pads zet je je effecten, of combinatie van effecten, aan en uit.
Welke effecten je aan en/of uit zet, stel je in op de Pedalino. Deze instellingen gelden voor alle presets waar dezelfde virtual board modus gebruikt wordt. Op deze manier kun je met de eerste pad je distortion aan / uit schakelen, en met je tweede pad bijvoorbeeld je chorus + delay. Voor alle presets waarin dezelfde VB modus gebruikt wordt, werken de schakelaars op dezelfde manier. In alle presets waarin "rock" geselecteerd staat, zal dan met de eerste pad de distortion aan/uitgeschakeld worden, en met de tweede pad chorus + delay (om het voorbeeld van hierboven aan te halen). Erg makkelijk onthouden op deze manier!
Voor extra flexibiliteit zijn er een aantal meer modi, die je zo kunt instellen zoals je wilt.
Op de Pedalino kun je tevens instellen dat er midi program changes verzonden worden vanuit de pedalino, bij het activeren/de-activeren van de pads (op pressure level 1). Hiermee zou je bijvoorbeeld binnen 1 preset nog een midi switcher aan kunnen sturen om je versterkerkanalen te schakelen.
Deze mogelijkheid is erg krachtig, al ben ik persoonlijk snel geneigd om voor het schakelen van kanalen van preset te wisselen ipv binnen dezelfde preset mijn kanalen te schakelen. Maar goed, je hoeft het niet te gebruiken, maar voor die gebruikers die dit willen, kan het!
Het derde niveau van de vier pads wordt gebruikt om functies aan het expressiepedaal toe te wijzen.
De functie die toegewezen is aan het expressiepedaal is direct zichtbaar op de display, dmv een lijntje onder de betreffende functie.
De volgorde van deze functies geldt over alle presets, en alle virtual boards, en is dus volledig globaal.
Middels de eerste pad op niveau 3 activeer je het expressiepedaal voor het gebruik van tap tempo.
Tweede pad wordt gebruikt voor filter, zoals bv. voor de wah.
De vierde en laatste pad activeert de volumepedaal-functie.
De volgorde is vast, maar wel logisch; het is de volgorde zoals traditioneel in je signaalketen ook het geval is.
Om van expressiepedaal-functie te wisselen moet je eerst een keer klikken, maar hier krijg je wel een erg kleine footprint voor terug; de pedalino + 1 expressiepedaal is veel kleiner dan mijn voormalig pedalboard, en dat is voor mij een erg groot voordeel.
Op grote podia is dat voordeel iets minder aanwezig, maar in een klein kroegje is dit erg prettig.
Ik heb vast nog niet alle functies gevonden, maar ik vind het een erg krachtig tool, en tot nu toe lukt het me best goed zonder handleiding, alhoewel er wellicht nog wat meer verborgen functies aanwezig zijn!
EDIT:
Ben nog helemaal vergeten iets te zeggen over de derde pad met 3rd level pressure:
Als je deze indrukt, dan laat je het expressiepedaal bedienen met de functie zoals ingesteld in het ADES menu bij deze preset.
Op 3rd level heb je dus 3 vaste expressiepedaal functies:
Pad 1 = tap tempo
Pad 2 = Filter/wah
Pad 4 = volume
Pad 3 = volgens ADES menu (en daarmee variabel programmeerbaar)
Erg handig dit!
Leuk om te lezen dat jij deze review doet. Ik heb er zelf helaas i.v.m. tijdgebrek nog geen tijd voor gehad en wil de kerstdagen benutten om er eens goed naar te kijken. Jouw review lezende klinkt het mij als een perfecte oplossing in een compacte behuizing.
Ik werk zelf meestal met losse effecten binnen een preset met het schakelen van compressor, boost, drive en nog de delay. Reverb gebruik ik spaarzaam. Lijkt me dus ideaal om deze als Virtual Board beschikbaar te hebben.
Wat ik erg leuk vind is het volgende:
Als ik een preset maak waarbij ik Filter 2 aan het expressiepedaal toewijs (als zijnde wah dus eigenlijk), dan kan ik binnen die preset wisselen tussen de Filter 1 wah (pad 2 indrukken naar 3-level), en de filter 2 wah (pad 3 indrukken naar 3-level), dus 2 wah sounds in 1 preset!
Inmiddels heb ik de upgrade ook geïnstalleerd. Ik moet toegeven dat ik er ook erg content mee ben. Het is gewoon heel prettig om over en weer te kunnen schakelen tussen presets en individuele pedalen. Het is snel en erg prettig en doordat ieder "Virtual Board" een vaste layout van effecten heeft en is het dus eenvoudig schakelen. Goed gedaan.
Bericht van mod:
Het vorige bericht van Roger Axetrample is verwijderd wegens spam. Blijkbaar is het nog steeds niet duidelijk wat hier door, en namens Vintage Revolution gepost mag worden. Voel jullie vrij om mij eventuele vragen te PM-en, maar ik ga niet dagelijks politieagent spelen. Bij non-compliance gaat er een slot op dit draadje.
Morris
Zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan, hierbij de (duidelijke) forumregels hieromtrent:
Particuliere verkoop hoort niet op het forum, daarvoor hebben we een aparte site: www.gitaarmarkt.nl. Het plaatsen van je aangeboden waar in je signature wordt getolereerd, zolang je je niet in discussies mengt met als enig doel om je spullen te kunnen verkopen. Van diegenen met een commercieel belang wordt een objectieve opstelling verwacht. Het gebruik van het forum voor commerciele doeleinden is niet toegestaan; in de volgende gevallen kan een moderator besluiten op te treden:
Sorry, maar ik moet hier nu echt strikt in zijn.
- Het aanprijzen van eigen produkten en/of diensten.
- Het forum gebruiken om klanten te werven.
- Het voeren en herhaaldelijk noemen van de naam van een bedrijf en het verwijzen hiernaar.
- De discussie op een manier voeren waarbij naar eigen produkten of diensten wordt gerefereerd.
Carry on,
Morris
Hi Morris and Rogier,
I asked Rogier not to post in this forum several times.
Sorry for that.
I would like to thanks Marc for visiting and showing me some interesting features of new footcontroller generation.
As I post previuosly, connecting midi in without having feedback messages (preset names and switch status) is not really handy.
[sorry voor de late reactie - ik zit thuis ingegraven in mijn eigen projectje -.
Ja ik was effe komen buurten bij max. Leuk gesprek met hem gehad over het VB. Ik moet zeggen - zonder er zelf ervaring mee te hebben - zag het er heel erg bruikbaar uit. Ik moet denk ik nog wel even wennen aan de presure pads (als je 20 jaar schakelaars bent gewend), hoewel Max me liet zien dat die ook lichter in te stellen zijn, denk ik dat er veel mogelijk wordt met de VB. Gedetaileerder kan ik nog niet zijn, want ik heb de unit zelf (nog ;-) ) niet.
Ik las onlangs over Scenes in de Axe-Fx II firmware upgrade en dat kan het VB dus ook. Het mooie is dat het allemaal geluidloos zonder kliks schakelt.
Ik ben benieuwd waar Max zo weer mee komt, want het klinkt allemaal erg goed wat er op het programma staat.
Hey Marc,
Leuk om te horen. Ik ben er ook een keertje geweest en was onder de indruk van wat ze daar doen. Ook de studio is goed bruikbaar en geeft mooi gelegenheid om de Pedalpro in detail te proberen. Dat is wel een voordeel omdat je gewoon alleen maar voor dit apparaat komt en dus alle spullen mee kunt nemen om het in een goede studio akoestiek uit te kunnen proberen. Wat ik ook fijn vond is dat er geen druk tot kopen wordt uitgevoerd (als je het enthousiasme van Max niet meeneemt ;-)
Ben benieuwd of dat lukt. Ik kan me zo voorstellen dat je daar andere hardware voor nodig hebt...
Ik ben ook benieuwd, maar dat is wat mij betreft het enige "minpunt", alhoewel minpunt een groot woord is. Het is een erg nauwkeurige tuner, maar omdat ik ook drop D, alles een halve toon lager, en dat soort dingen gebruik, is de tuner op dit moment voor mij niet 100% functioneel.
Het zou ideaal zijn als je via de Pedalino kunt muten en stemmen.
Ik heb er een hekel aan als ik moet stemmen terwijl iedereen dat kan horen, dus ik wil per se muten.
Mijn amp heeft een tuner out, dus dat zou het met de racktuner al oplossen, maar Mesa heeft verzonnen dat de amp alleen te muten is met de footswitch, en niet via midi. Geen idee waarom, maar het is nu eenmaal zo. Eigenlijk begint hier het probleem dus al.
Als ik draadloos speel, plug ik de niet-mutable output in de tuner, en de mutable output in de PedalPro, dan kan ik wel stil stemmen, maar ik speel niet altijd draadloos.
Natuurlijk kan ik mijn gitaar in de tuner inpluggen, en deze in de PedalPro, maar in het verleden heb ik hier geluidstechnisch geen goede ervaringen mee gehad. Kan het nog eens met goede patchkabels proberen.
Ik heb geen idee waarom het niet zou kunnen om een chromatische tuner te hebben in de PedalPro. Ik ben geen elektro-techneut, maar als dat ding een e, a, d, g, en b kan herkennen en aangeven hoeveel ie er langs zit, dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn om dit voor (alle) andere noten te doen?
Hi guys,
regarding the Tuner is currently D/E A D G B E working with a precision of +/-0.4 cents.
The Boss tuner is offering +/-3 cents.
By extending the frequency range of the tuner table we can cover more tones.
So will see if I will go for a chromatic tuner or an extended tuner version that offer the most usable tuner tones map.
But all of this is very much feasible :)
http://www.bossus.com/gear/productde...ProductId=1046Citaat:
Accurate to +/- one cent