Ik wilde inderdaad net zeggen
:stop: HO!!!! :stop: Nu FF kappe met die topicvervuiling :stop:
;)
Printable View
Ik wilde inderdaad net zeggen
:stop: HO!!!! :stop: Nu FF kappe met die topicvervuiling :stop:
;)
Hee Mark,
Hoe bevalt ie na een maandje nu?
:blast::mmmm::lovelove::rockon::punk::cheerup:
Ik denk vaak: deze sound is het helemaal, maar dan zet ik 'm weer aan en ga draaien, of download iets van Axechange, of van het forum en dan is het weer DAMN da's nog lekkerder.
Mijn Cae3+ heb ik nog geen dag gemist. De sim komt echt HEEEEL dicht in de buurt.!
(overigens: Die euroblue setting van Scott vind ik prima klinken, maar ik ken het origineel niet.)
Kan iemand mij eens vertellen wat precies die "Red Wirez" cabs zijn waar iedereen op het fractal forum zo enthousiast over is aub? :)
www.redwirez.com.
Die jongens sampelen een hoop bekende / goede speakerkasten met een hoop verschillende microfoons op een hele hoop posities. In de Axe kun je zo'n sample als een externe user cab importeren, en gebruiken i.p.v. de standaard cabs. Hoge kwaliteit en het voordeel van de Red Wirez is dat je dus kan kiezen uit een enorm aantal mic's en posities.
verwijderd: geen download links op dit forum
Bad form, Herrieman.
Ik waardeer die Redwires jongens heel erg en zo duur zijn de pakketten niet.
Laat krentekakkers zelf maar zoeken naar hun illegale snoepjes.
Ik heb een broertje dood aan downloaders die genieten van maar niet betalen voor zaken waar andere mensen veel geld en moeite in steken en hopen er wat mee te verdienen.
Boeit me niet dat het legaal mocht zijn in NL. Gewoon mijn ethiek.
Weet iemand overigens of de Axe-FX in Nederland ergens verkocht wordt? Volgens mij zijn er nogsteeds geen dealers, correct?
Correct.
Hier dus: http://www.g66.eu/
en
Je kan eerst 2 weken testen of het wat voor je is.
En je kunt hem daar rechtstreeks bestellen, of is er nog een wachtlijst?
verwijderd: geen download links
Een tijdje geleden heb ik in deze topic een bericht geplaatst met de vraag of de Roland BA-330 wat is i.s.m de AXE-FX. Uiteindelijk heb ik via Thomann een DB M12-4 monitor aanschaft met een AXE-FX Ultra en ik ben zeer tevreden over de amp sound en effecten. Dankzij Yeks How to pagina heb ik toch wat mooie sounds gemaakt. Op het moment ben ik het zelfs aan het uitprinten om het nog beter te bestuderen. Mijn dank is zeer groot :ok: Echter ik heb een probleem om mijn AXE-FX te laten communiceren met mijn AXE-FX edit software. Ik maak gebruik van Windows 7 x64 en een recentelijk aangeschafte Tascam US-1641 audio interface met 1 midi in/out aansluiting. Eigenlijk zitten er te weinig midi aansluitingen omdat ik ook nog een axon midi synth en een midi keyboard wil aansluiten. Voor de time being wil ik dit Tascam gebruiken om mijn presets opslaan op de computer. Mijn probleem is dat ik met geen mogelijkheid de AXE-FX Ultra kan laten communiceren met deze software. De melding die verschijnt is "Status : Check midi settings..." Ik heb de juiste drivers gebruikt van Tascam (64x bit driver voor windows 7) en ik heb met splinter nieuwe midi kabels alles op de juiste manier aangesloten. Dus van Midi out van de AXE-FX naar de Midi In van de Tascam en visa versa. De drivers heb ik meerdere malen opnieuw geinstalleerd en ik heb diverse drivers geprobeerd. Mijn Instellingen in AXE-FX Edit als volgt: Source = AXE-FX. Via settings heb ik het volgende ingesteld: Audio device type = ASIO, Device = US1641,Bij midi in/output staat TASCAM US1641 MIDI, midi channel staat op 1, Sysex id = 125 (tevens ook ingesteld in AXE-FX). Op de AXE-FX staat Send realtime sysex op None. Als ik op Test rechts naast Device klik bij audio/midi settings hoor ik een piep geluid. Klik ik bij audio/midi settings helemaal onderaan op Test gebeurd er niks. De melding "Status : Check midi settings..." . Wat ik altijd doe de AXE-FX Edit software aanzetten nadat mijn AXE-FX Ultra is opgestart. Ik wil uiteraard een andere midi interface aanschaffen met meer midi in en output poorten maar als ik het niet eens werkend krijg met mijn Tascam dan maak ik zorgen dat ik een miskoop doe! Wie o wie kan mij helpen?
Hmm, klinkt slecht. Dit vond ik ergens:
"i never get proper communication unless i run through the following procedure. go to settings > audio midi settings and click on "test" for both audio and midi. then go to the main ui and click on source"
Wat zijn de editor instelling voor Midi buffer?
Ik heb ook Win7 x64. Prima communicatie met zowel de midi van een M-Audio Audiophile Firewire als een stokoude midiman UNO. Maar dat schijnt ook niet elke UNO te doen. het audio gedeelte heeft ook niets met midi te maken, zegt alleen wel dat de drivers "gezien' worden door de software. Het enige waar Axe-Edit geluid voor gebruikt is de meterbalkjes bovenin het scherm. Het is een beetje een overblijfsel van (vooruitblik op??) Axe-PC waar de UI voor ontworpen is.
Anyway. Werken andere apparaten wel met de tascams midi poorten? Het midi keyboard?
Ik heb de procedure gevolgd die Yek heeft beschreven en dit verhelpt niet het probleem. Dus ook in die volgende heb ik vandaag nogmaal even getest, zonder resultaat. Ik heb trouwens op advies van Dutch de midi in port getest van de tascam met mijn midi keyboard en dit werkt gewoon. Ik kan kan mijn soft synth geluid aansturen. Mijn instellingen van de Editor Settings binnen AXE-FX Edit zijn als volgt:
Presets: Recall: Auto-Recall on preset change
Midi buffer size: 256 (getest op 128 zonder resultaat)
Midi buffer delay: 60 ms (getest op 30 ms zonder resultaat)
Hardware GUI Refresh Rate: 60 ms (getest op 30 ms zonder resultaat)
Als ik via Settings op "Backup and Sync" krijg ik de voorspelbare melding "No hardware detected Check audio / midi settings"
Ik hoop dat de AXE-FX editor met de komst van de offiele release beter wordt ondersteund
Waarschijnlijk een overbodige opmerking maar je heb de midi in/out goed aangesloten? Een klein foutje is namelijk snel gemaakt.
Tevens heb ik zelf ondervonden dat mijn M-audio wel via de Axe-editor verbinding heeft met de Axe-Fx maar bij het installeren van de nieuwe firmware 10.x vertikte de kaart het (timeouts). Heb vervolgens de midi-interface mijn Roland V-Studio gebruikt om de firmware correct te installeren. De Axe-Fx is dus inderdaad gevoelig qua midi interface en het zou wel eens raadzaam kunnen zijn om eens een andere midi interface uit te proberen.
Voor de liefhebbers :
ik heb mijn Rocktron LTD All Access te koop staan voor bijv iemand met de Axe Fx...:)
staat op gitaarmakrt en marktplaats...
A+
Hoi TNijland,
Ik heb alles goed aangesloten. Ik heb inmiddels Cakewalk UM-2G midi interface aangeschaft. Ik ga het morgen de AXE-FX testen met de AXE-FX edit software! De Axe-fx is echt helemaal geweldig! Het vette is dat je alles kan toewijzen met je pedaal en dat is vet. Ik hield mij nog zo bezig met effecten en en midivloerpedalen. Nu wil ik nog een shock proof flightcase maken, zodat ik het zorgeloos op mijn trolly kan leggen. Ik heb namelijk nog geen auto. :rockon:
Waarschuwing: High gain content!
Hier is een vergelijking tussen een AxeFX en een EVH5150:
http://dl.dropbox.com/u/3423189/EVHvsAXE.mp3
Welke is de AxeFX en welke is de versterker denken jullie?
Ik vind de tweede in het midlaag/laag net iets lekkerder knallen. Geen idee welke wat is :chicken:
In dit geval: I could care less! Beiden zijn zo close dat het me niet zou interesseren. Kan niet wachten tot ik m'n Axe-FX heb, helaas hoorde ik van G66 dat de vorige batch alleen maar ULTRA's bevatte, dus nog maar even tot Oktober wachten.
volgens mij is twee keer de axe fx gebruikt, om ons te flessen.
Maar goed als ik moet kiezen:
de eerste was een ietsie pietsie 'strakker', de tweede iets 'rommeliger'.
de eerste de axe? de tweede de amp?
Ik denk dat de 2de de Axe Fx is...
Er is daar denk ik een detuning te horen als ik het goed heb terwijl de eerste opname "droog" klinkt...
En vermits de Axe volgepropt is met Fx verklaart dat zo een beetje mijn keuze...
Als ik juist ben zou ik graag eens een detuning horen op de eerste opname...
Als ik niet juist ben, ben ik waarschijnlijk mis...
Is er iets te winnen? :mmmm:
Potverdikke. En bedankt, nou heb ik weer GAS voor zo'n ding terwijl ik er geen geld voor heb en hem ook helemaal niet nodig heb :sneaky:
Maar wel goed zeg, dat het zo dicht bij elkaar zit. Denk dat twee verschillende exemplaren van de 5150 evenveel van elkaar zullen verschillen als deze opnames. De volgende keer wel die detune uitlaten he ;)
OK, nou ja, dan zat ik er dus twee keer naast!
Lekker is dat.
Nou ja, overtuigd van het nut van modellers was ik toch al jaren. Fijn om te weten dat er spulletjes zijn die zo overtuigend zijn ...
Ik had wel wat meer antwoorden verwacht, zeker ook van de buizenadepten. Die haalden de buizenversterker er natuurlijk direct uit. Jammer dat ze het niet hebben aangetoond.
Hoi,
Sinds kort de axe fx in huis. Ik kreeg `m op mijn werk binnen daar stond nog een fender fm112 versterker van mijn colega en mijn gitaar had ik al klaar gezet. Zo ingeplugd en spelen en ik was voorbereid op het ergste (speaker sims aan, voor in de versterker) maar dat klonk al erg goed en het was al gauw duidelijk wat de axe fx allemaal in huis heeft.
Thuis ingeplugd in mijn lab-series en daar vielen de meeste presets erg tegen. Dus aan het tweaken geweest en ik was gelukkig al snel tevreden.
Maar nog niet tevreden genoeg want ik heb niet genoeg tijd en ik wil het volume nog een keer omhooggooien. Ben ook aan het sparen voor een fr speaker maar voorlopig even zo.
De axe fx aan de computer koppelen ging ook goed in combinatie met de axe editor. Ik mis alleen nog een mooie overzichtelijke site met patches misschien onderverdeeld in gebruik voor gitaarversterker en FR speakers.
Er is veel info over de axe fx inde handleiding en de wiki pagina maar ik mis nog wat Tutorials. Ik vind Tutorials zeer leerzaam in tegenstelling tot een handleiding waarin staat wat het apparaat allemaal kan.
Wat ik o.a. nog niet helemaal snap zijn de controllers en modifiers. Ik begrijp niet hoe je ze attach aan elkaar en de effecten. B.v. de clockwork bannana`s PRESET of de poltergeist pigs PRESET ik zie allemaal LFO knopjes draaien en doen??? Wat gebeurt hier nou allemaal???
Groetjes,
Vincent
Controllers / modifiers:
http://axefxwiki.guitarlogic.org/ind..._and_modifiers
hey hallo,
Sinds kort ook de eigenaar van een Axe.
Zelf heb ik wat opnames gemaakt van metalriffs met puur de axe fx.
Ik sta wel versteld van de sounds die je eruit kan halen.
Check hier mijn opnames.
http://soundcloud.com/lekr078
gr.leon
Ik begin te geloven dat ik over een jaartje ook aan de Axe-FX wil jongens...
Repetities geschieden met elektronisch drumstel en headset en ik gebruik Guitar Rig met KeFIR impulse responses (ENGL V30 cabinet). Maar het is toch niet alles. De laptop is niet de allersnelste dus presets wijzigen is omslachtig, de sounds zijn wel aardig maar verre van realistisch en al helemaal niet dynamisch.
Dus als we hier nou mee door gaan (het liefst vind ik een echte repetitieruimte zodat ik m'n live set goed kan gebruiken. daar kan echt niets tegenop) wil ik wel een goede oplossing vinden. Een toestel waar m'n gitaarsound inkomt en m'n totaalsound uit. En aangezien iedereen toch al zo lovend is over de Axe, denk ik dat ik me eens wat meer ga verdiepen :).
Ok ik heb het nu enigzins door het is even pielen en je moet de controllers en modifiers van elkaar onderscheiden. Bedankt.Citaat:
Actually, it’s far easier to work with than it is to explain.
Misschien maak ik ooit nog een youtube tutorialetje...
Vandaag de axe fx ook even aan mijn computer gehangen en over de computerspeakers gepeeld en ik was erg onder de indruk! Nu komen de presets meer tot hun recht met cab sims aan. En wat een verschil in geluid per speakersim!
Toch maar ff kijhard doorsparen voor zo`n FR speaker, en oh ja, ook nog een footcontroller...
Groetjes,
Vincent