Billekoek Rogier,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur
De STL is uit de Master series, pre 10 series.
De masters nog even:
http://www.dirk-hendrik.com/images/masters.jpg
Heerlijk inderdaad. Dat wel.
Printable View
Billekoek Rogier,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur
De STL is uit de Master series, pre 10 series.
De masters nog even:
http://www.dirk-hendrik.com/images/masters.jpg
Heerlijk inderdaad. Dat wel.
Ja, de STL is één van de weinige Tubescreamers die zelfs ik als notoire TS-hater kan waarderen :D
Ik denk dat een TS absoluut een prima tweede sound kan zijn naast een OCD. Heel ander karakter, dus prima naast elkaar te gebruiken. Het blijft voor mij lastig in deze materie te adviseren omdat ik echte TS-achtigen nooit prettig vindt. Desalniettemin:
-Ibanez STL: die instelbare mids zijn een echte aanwinst t.o.v. het standaard schema. Echter: de HP stand op de OCD heeft naar mijn gevoel ook precies die lekkere piek in het midhoog die je goed kan gebruiken, dus in hoeverre het dan nog een goeie extra sound is? Moeilijk te voorspellen.
-Menatone Red Snapper: andere uiterste, is juist uiterst transparant, niet dat typische neuzige en dat softe geluid van symmetrische clipping. Misschien gebruikt -iet het wel, hou me ten goede, maar het klinkt allemaal minder lief dan de gemiddelde TS-achtige met symmetrische clipping.
-BYOC-TS: heel simpel, dit is de standaard TS met de gebruikelijke mods (meer laag, asymmetrische clipping etc.) als mogelijkheid/schakelbaar.
-MI Audio Blues Pro: iets minder 'klassiek' TS, maar een erg lekker pedaal. Redelijk smooth maar niet te gladjes, subtiele midhump, laag blijft er net lekker in zonder in de weg te zitten. Ik heb dit ding nu een aantal keren buiten mijn normale setup (persoonlijke maatstaf...) gebruikt waardoor ik er wat moeilijker een vergelijking mee kan maken. Wel heb ik 'm een keer of twee tegelijk met de OCD gebruikt, maar ja... als OCD-fan kreeg de Blues Pro toen verrekte weinig aandacht :D
-Digitech Bad Monkey: tja, veel meer een 'standaard' TS qua oversturingskarakteristiek, maar de EQ is inderdaad simpeler af te stellen. Ik heb 'm echte rnog nooit gehoord naast een Bluesdriver.
at je de Bluesdriver eraf gooit als je de OCD binnen hebt lijkt me een logisch gevolg, een BD is een leuk ding maar klinkt ineens als een iel ding als je een OCD hebt geprobeerd.
Oké dan, thanks Mitch! Als die Bad Monkey verder ook een goed pedaal is, ga ik die denk ik maar eens scoren. Ik zoek ook een klassieke tubescreamer, en voor 5 tientjes nieuw kun je je geen grote buil vallen. :)
+1 Voor de MI Audio Blues Pro. k Heb een paar TS-achtigen gehad en die is gebleven. Tegenwoordig bijna overal te krijgen dus die moet je zeker ook even gehoord hebben!
Yep, plus nog 1 voor de MI Audio. Geweldig pedaal. Maar eerlijk gezegd vind ik de gewone TS-9 nog steeds het lekkerste door de mix heen zingen.
Ja, die MI Audio moet ik ook maar eens testen, al denk ik dat die meer een tussenweg is tussen een neutrale overdrive en een "echte" tubescreamer. En dat laatste is wel wat ik zoek.
Ik heb ondertussen de BYOC Screamer van Nocki gekocht. Kijken wat die doet, en die zal ik ook eens naast een paar andere TS-achtigen leggen, kijken hoe die zich verhoudt tot de rest. :)
Leuk :) Laat ons weten hoe hij het er vanaf brengt
Het blijft toch iets wonderlijks met die tubescreamers. Ik vond er vroeger niks an, omdat ik hem als stand-alone overdrive probeerde te gebruiken. Maar sinds ik de kracht ervan heb ontdekt, het boosten, lijkt die Blues Pro elke tubeamp om te toveren in een vuurspugende draak. Een wonderdoosje waarvan ik mezelf beloofd heb hem nooit weg te doen.
Ja, ik heb hem eens overwogen als vervanger van mijn BD-2, maar daarvoor vond ik hem veel te veel kleuren, met die onnozele midhump erin. Maar voor solo's gaat zo'n ding natuurlijk wel perfect werken. En in combinatie met een ronkende Bandmaster en een OCD móet ik wel haast een goeie leadsound eruit kunnen toveren. :)
"Bends over"Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
:).......... zit daar echt totaal niet in. Voor mij zijn alle rechthoekige Ibanez pedalen uit die serie! Weer wat geleerd...........
vet pedaal. Was jammer dat ie weer terug naar de eigenaar moest!
Ah, mooi Kim! De BYOC is een leuke voor je omdat het in principe de basis-TS is en dat nog naar smaak wat extra mogelijkheden/beproefde mods. En een ex-Nocki pedaal is altijd goed natuurlijk ;) All hail the great GN-family!