Hier op kot is weinig te zien.
In Juni ben ik op de meeting.
Als je eens op school wilt kijken kan dat altijd. Moet je ff naar school bellen.
Begin maart hebben we een grote tentoonstelling in het MIM maar da's in brussel.
Hier op kot is weinig te zien.
In Juni ben ik op de meeting.
Als je eens op school wilt kijken kan dat altijd. Moet je ff naar school bellen.
Begin maart hebben we een grote tentoonstelling in het MIM maar da's in brussel.
In juni heb ik examens, zal dus niet lukken. Als ik mn rijbewijs eindelijk heb (normaal in maart) zal ik wel eens bellen om af te komen.
Maken jullie trouwens nooit electrische gitaren? Of is er maar 1 richting die je kan volgen, waar je dan meer akoestisch gericht werkt zoals jouw werken?
Je kan kiezen tussen strijk- en tokkelinstrumenten.
De opleiding is klassiek gericht, dus we bouwen alleen akoestische instrumenten. Voor veel mensen is dit bij voorbaat een domper, maar die vergeten dat akoestisch bouwen technisch moeilijker is dan electrisch, waardoor het bouwen van een electrische achteraf meevalt.
super mooi dat je zulke posts maakt, echt genieten.
(jammer dat het een luid wordt. zo'n ding kun je nooit fatsoenlijk vashouden =P)
Dat ligt natuurlijk aan de manier van vasthouden... ;)
Maar zonder dollen, er komt een knopje op het bovenblok en een klein bevestigingsbrugje aan de sluitkap. Hieraan kan een lint vastgemaakt worden, waardoor het stabiel houden al een stuk makkelijker wordt.
Omdat ik dit weekend in België zit is dit een mooi moment om verder te gaan aan de gitaar.
Gisteren de blokken vor de hiel gelijmd.
Vandaag de kop weer passend gemaakt.
Voor de vakantie begonnen met het bebalken van het bovenblad.
Eerst een basisplaat gemaakt van MDF.
http://i18.photobucket.com/albums/b1...t/DSC04349.jpg
Aangezien er veel mogelijkheden zijn ben ik eerst eens gaan inventariseren wat voor mogelijkheden er zijn. Voordeel hierbij was dat ik de luitplannen van school aan het inventariseren was (lagen al jaren ongebruikt in een kast). Had op die manier rustig de tijd om dingen te vergelijken.
Groot voordeel hierbij waren de plannen van anderen. Zo kwam ik ondermeer luitplannen van Ernieman en Wout Bosma tegen.
Autocad is een makkelijk hulpmiddel met het uittekenen van de mogelijke bebalkingen.
http://i18.photobucket.com/albums/b1...t/DSC04350.jpg
De uiteindelijk gekozen bebalking op het bovenblad afgetekend.
http://i18.photobucket.com/albums/b1...t/DSC04352.jpg
De balken op dikte gebracht en vlak geschaafd.
Op de achtergrond de gitaar van een klasgenote, waar na de vakantie de rug op gaat.
Om overal makkelijk bij te kunnen tijdens het lijmen heb ik ook de basisplaat op een scharnierstelsel gezet.
ja, ik zeg het want ik heb ooit een hele mooie mandoline gekregen, maar die is ook zo rond van achteren, en ik kan hem gewoon niet vast houden =PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
Het is half 1, tijd om een pint te pakken en te gaan slapen.
Het werk van vanavond:
De hiel uitgezaagd en de basisvorm er in gebracht.
Om de hiel een mooi effect te geven heb ik het middelste stuk omgekeerd, Hierdoor loopt de draadrichting andersom ten opzichte van de hals en het bovenste deel.
Morgen op school de sleuven voor de zijkanten inzagen en de mal voor de rozet maken.
Weltrusten!