Okee, bedankt, ik ga t nog eens nalezen, maar n doek vind ik ook goed hoor, ik ben niet zo'n zweter ;)
Printable View
Okee, bedankt, ik ga t nog eens nalezen, maar n doek vind ik ook goed hoor, ik ben niet zo'n zweter ;)
Hartstikke bedankt voor het posten van je methode! Net een setje ernie ball 010 op m'n bouwpakketje van 100 euries geplakt. Zat er binnen 5 minuten op en ziet er zeer netjes uit zo. Topmethode!
Iemand nog tips voor het vervangen van snaren op klassieke gitaren? Maakt het aantal windingen daar ook nog uit? Ik heb de snaren erop gezet, en ik blijf draaien totdat ie op stemming is )steek ze 1 keer door het gat in de stemmechaniek), en dan draai je dus bijna de hele snaar erop. Kan dat kwaad? Anders vervang ik 'm, en doe ik het op een andere manier over.
Het is ff wennen hoor, bij m'n Seagull zit het erop, en ontstemt het bijna niet, op m'n spaanse gitaar is dat toch iets anders :satisfie:
Werkt echt super,ik was nooit zo'n ster in snaren vervangen, omdat ik altijd maar wat deed, maar dit werkt prima en ik kan weer lekker jammen.:soul:
zooooooo, werkt lekker hoor! mijn vader deed mijn eerste 2 snaren via zijn methode en ik via de jouwe, die van mij zitten 100 keer beter:blast:
EDIT: 100 posts!
...grappig eigenlijk. Een tijd terug was ik erg enthousiast over deze methode, en heb een flink aantal keer mijn snaren op deze manier vervangen. Toch ben ik nu weer terug bij mijn eigen methode.
De redenen:
- voor de snelheid van vervangen maakt het niets uit;
- ik heb het idee dat m'n gitaar net wat stemvaster is bij m'n eigen methode, misschien doordat ik de lage E en A een paar windingen meer geef dan die ene die ik had via bovenstaande methode.
- ik brak een aantal snaren bij het oprekken, waarschijnlijk omdat ze al zo goed als op stemming zijn na het erop zetten.
Kortom: eigenlijk komt het erop neer dat ik vind dat mijn eigen methode net zo goed is en dus laat ik het oude vertrouwde voorgaan. In elk geval pas ná het getest te hebben :)
Goede methode. Heb het dit weekend geprobeerd op mijn J-160E en ze zaten er echt supersnel op!
Thanx voor deze tip!
Dit heb ik een tijdje terug gelezen, en ik doe dit nu door de eerste keer, het is geweldig! hulde! t is wel ff douwen om die lus in bedwang te krijgen maar dan heb je ook wat!
ken 't topic al een tijdje, maar ook even geprobeerd
fijne techniek;)
alleen 't lastige vind ik het oprekken van de dunne snaren, vooral met gladde handen:P
Ook ik wil nog even mijn complimenten geven voor ten eerste de methode zelf en ten tweede de goede wijze waarop de methode omschreven is in de beginpost!
Ik heb deze methode zojuist voor het eerst geprobeerd, en sta versteld over de snelheid waarmee dit mogelijk is! Ik dacht al redelijk snel te zijn met snaren verwisselen (op mijn "oude" manier), maar dit verdubbelt de snelheid bijna, en je hebt geen snarenwinder meer nodig! Hulde!