heb hier een oud wahburntje met lipstick humbuckers erin :-) vooral leuk om crunchy geluidjes te maken (bluesy, of 60's pop)
Printable View
heb hier een oud wahburntje met lipstick humbuckers erin :-) vooral leuk om crunchy geluidjes te maken (bluesy, of 60's pop)
Kan iemand mij uitleggen wat het eventuele voordeel van de volgende GFS elementen zijn t.o.v van de reeds bestaande in hun assortiment? Is het het feit dat een andere magneet gebruikt wordt en dat zorgt voor 'noiseless' (ruisonderdrukking) in iedere positie?
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.c..._2001_10930095
He verdorie, wou ik vandaag wat bestellen blijkt dat ik toch nog net 2 euro te weinig op m'n paypal account heb staan... weer 6 dagen wachten :mad:
Be nbenieuwd, heb nu net een van mijn fender musicmaster basgitaren weg gebracht naar de gitaar doctor. Was al niet meer orgineel, dus dan maar helemaal verbouwen.
Komt een gfs lipstick humbucker in. Ben benieuwd hoe die klinkt in ee nbasgitaar. Berder ee nvario-tone switch met mini zodat je 10 geluiden hebt.
en dan volume en tone knop. beide puch-pull eentje voor splitten en de andere voor fase. plus nog een mini switch om de variotone de bypassen. Worden dus met een humbucker erg vee lgeluidsmogelijkheden. eind van de maand ofzo is hij klaar een komt hier een revieuw over het klinkt.
Ik zit er aan te denken om de HBs van mijn samick avion te vervangen http://www.gregbennettguitars.com/av3.html
opzich prima gitaar en de pickups zijn ook niet slecht, alleen de brugpup gaat erg snel feedbacken. Eigenlijk wil ik ook wel wat meer output. Nu zit ik op de GFS site te kijken maar ik ben een beetje een leek in pickupland. Wat is nou beter op een LP style gitaar, Power Railtje erop of mss maar een Alnico (en kan iemand mij mss het verschil uitleggen). Ik speel veel ska en punk, en af en toe een lickje metal.
precies dat wat je al zegt: vintage sound en toch heel stil. Ik moet 't nog meemaken. Ik betaal sinds kort liever wat meer voor een setje kent armstrong pickups dan voor gfs'jes, of nog iets meer voor dimarzio's, maar ok...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prs
BUMP!
Ik ga een humbucker in m'n strat gooien, en ik heb hier nog een chrunchy rail liggen. Denken jullie dat dat niet te fel wordt ofzo?
(Ik ben wel een sucker voor hoog btw.)
Hij zat trouwens eerst in m'n SG met een geschroefde hals, ook niet echt gibsonlike dus.
Je kunt je Paypal account ook koppelen aan je bankrekening , werkt makkelijker. Ook betalingen krijg je dan direct op je rekening.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
ik heb een fender MIM strat. Zijn die GFS pickups dan een verbetering??
Ik zoek een beetje de RHCP sound. Ik vind dat mn strat bij de hoge tonen (kan ook aan mn amp liggen = vox ad valvetronix 15 watt ) wat wegvallen en weinig pitten hebben. Ik wil dan ook graag de electronica vervangen en een nieuwe slagplaat, zodat ik de originele slagplaat compleet hou ( en zodat mn gitaar wat meer gepimpt is )
Brug PU --> GFS Lil Killer 10k --> krijgt pit, steviger sound want mini humbucker. Luister ook naar DiMarzio & SD soundsamples op hullie sites...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassej
Kost 25$...
Een slagplaatje kost 15-20$, zijn goede kwaliteit.