kan je uitleggen waarom je Vai en Satriani overschat vind?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerrekat
ben het er namelijk niet mee eens :hippie:
Printable View
kan je uitleggen waarom je Vai en Satriani overschat vind?Citaat:
ben het er namelijk niet mee eens :hippie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan
naief? grappig, wat dat ik zijn naam "verkeerd" gespeld heb? wat is er "naief" aan dat ik hem overschat vind?
Ik denk dat het feit dat mensen als een bos vlooien opspringen bij het feit dat ik dergelijke namen noem in principe al genoeg zegt. Heel maistream gitaarspelend NL lijkt plat te gaan voor de genoemde namen terwijl ik hun gitaarspel daar weinig of geen aanleiding toe VIND geven. Jimmi Hendrix was m.i. zowel een matig gitarist als zanger die toevallig op het juiste moment met experimenteren sloeg. sommige van zijn nummers zijn best OK, maar verdienen zeker niet het respect dat ze vaak toebedeeld wordt. Slash vind ik een goeie gitarist mara in principe herkauwt ie alleen was de echte rauwe rock 'n Roll bands van de jaren 70 allang uitgevonden hadden, weliswaar met de nodige smaak, maar G 'n R blijft een gruwelijk overschatte band, en een band als bijvoorbeeld Rose Tattoo (Peter Wells) gruwelijk ONDERschat. Jimmy Page is misschien wel de rommeligste gitarist die ik ooit gehoord heb, dat hij vaak zijn eigen solo's niet kon reproduceren wordt met de mantel der liefde onder "improviseren" bedekt. LED ZEPPELIN is overschat zeker gezien de hoeveelheid materiaal dat ze uitgebracht hebben en de wisselende kwaliteit daarvan, John Bonham was de ware held IMO en de godfather van het moderne rockdrumwerk. Dat hele shredgebeuren van Vai, Satch, Petrucci, Satriani en Malmsteen doet me weinig, technisch zal het adembenemd zijn, amar als je van techniek houdt zijn er gitaristen te bedenken die veel sneller en technischer zijn (Rusty Cooley, Michael Angelo Batio, Michael Romeo etc) dus waar ze hun godenstatus aan te danken hebben is mij een raadsel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zino Z
ik had het over het 2de punt. Het de hele tijd afzeiken van gitaristen, waaronder een aantal daargenoemde personen die de hele rockwereld tot leven hebben gebracht.Citaat:
Citaat:
Ik denk dat in iedergeval Satriani en Vai het respect krijgen wat ze verdienen, het is niet alleen technisch gelikt maar ook muzikaal en alles zonder fouten. Ook weten ze bijna alles weat er te weten valt over muziek (theorie). Kijk (en luister) naar Vai's composities met het Metropole orkest. Of je van deze dingen houdt moet je natuurlijk zelf invullen.
Daar komt bij dat ik Satriani en Vai ook geen shredders vind, misschien shredde ze soms maar hun solo's zijn veel meer dan alleen maar toneladdertjes afgaan in een gruwelijk tempo... (Malmsteen, Michael Angelo Batio)
en weet je eigenlijk wel over wie je het hebt want je noemt nu al twee keer Satch en Satriani appart... :hippie:
Ach als zij het niet hadden gedaan zoals jij beweerd, waren er wel weer anderen geweest en was er nu iemand onder een combinatie van 2 namen van gitaristen daarover aan het zeuren dat we allemaal maar aan de hiphop moeten. :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan
Iedereen heeft recht op een mening en als het hele topic je dus niet bevalt ga je toch een positief topic beginnen. :)
Niet iedereen die van techniek houdt gaat meteen voor de snelste speler. Dat iemand graag luistert naar snelle en/of technische gitaristen wil niet zeggen dat die persoon geen oor meer heeft voor de andere aspecten die bij muziek komen kijken (buiten hun snelheid); dus dat lijkt me geen argument om te stellen dat de snelste gitarist de meeste status zou moeten hebben onder de (shred)liefhebbers.Citaat:
In het geval van Satch en Vai heb je het over een (denk ik) toch meer toegankelijkere soort instrumentale gitaarmuziek ten opzichte van de echte snelheidsmonster die je noemt. (Denk aan mensen die wel eens opmerken dat ze niet van shred houden, maar sommige dingen van Vai wel mooi vinden, zo iets bedoel ik).
Ik denk dat deze 2 dingen een beetje hun status bij sommigen kunnen verklaren.
Daar heb je wel gelijk in ja, hoewel het gezeik dan op zn minst onderbouwd mag worden door een flink argument. :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Das Schaap
Santana...
ah onze goeie oude vriend Santana!!!!
Inderdaad,die mag hier niet ontbreken dat is voor mij zelfs de nr 1 van meest overschatte gitaristen,alhoewel hij wel één van de mooiste snorren in de business heeft (op Stochelo Rosenberg na dan).