Misschien na deze welHTML-code:http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82171
Printable View
Misschien na deze welHTML-code:http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82171
uhm je kan geen geld terug halen wat je zelf hebt overgemaakt... dat kan alleen bij een machtiging of incasso...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
en ik ben gvd 3 weken geleden voor het eerst in +-5 jaar genaait... mijn bass geruild tegen een andere maar in een donker oefenhok, zag er perfect uit... kom ik thuis, is de inbus van d ehalspen compleet vernaggelt, ahls van de body gehaald is de hiel van de hals compleet gaar... hmmm beetje jammer uiteraard wist diegene van niets, en hoor ik nu ook niets meer...(nadat ik om compensatie had gevraagt)
Tja, Hasselhoff heeft het in Duitsland altijd goed gedaan... ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fullorder
Hangt er helemaal vanaf wat in casu de gewoonte is. (Consumentenrecht of -koop slaat trouwens op de overeenkomst tussen een professioneel verkoper en een 'burger'.)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Dat je met "Ik geef je €250.000 -Ok" niet direct een geldige (ver)koopovereenkomst mbt een huis of auto hebt is op zich logisch, vanwege alle overige voorwaarden en vormvoorschriften en de hoogte van het bedrag.
Maar als je op een rommelmarkt zegt "Ik geef je €2 -Ok" dan is er wel degelijke een geldige (ver)koopovereenkomst tot stand gekomen: van beide kanten is de wil en verklaring die vereist is voor de rechtshandeling (3:33BW) (ik wil het produkt en ik verklaar dat ik je daar €2 voor geef en Ok, ik aanvaard je bod en lever je het produkt) en tevens aanbod en aanvaarding van de wederkerige overeenkomst (6:217 BW). Daarnaast is deze overeenkomst vormvrij en kan dus ook mondeling worden overeengekomen.
Of de tegenpartij dan ook daadwerkelijk tot levering overgaat is een ander punt, maar als hij dat niet doet zou je in zo'n geval zelfs naar de rechter kunnen stappen.
Het ging ook niet om degene die het bod aanvaart, maar om de bieder. Een bod doen is nog geen wettelijke koopovereenkomst, ook niet als de verkoper akkoord gaat met je bod. Als je dan akkoord gaat, ja, dan is het natuurlijk een wettig akkoord.
Op Marktplaats zeg je trouwens toch niet "Ik geef je etc." Je doet gewoon een hoger bod, dat kan zelfs anoniem. Alleen al omdat het anoniem kan is het nooit een wettelijke overeenkomst natuurlijk.
Akkoord, Ik dacht dat je het nog over de rommelmarkt ipv marktplaats had. Maar er zijn dus wel degelijk situaties waarin "Ik geef je er X voor" gevolgd door "Ok" voldoende is voor een overeenkomst (maar niet op mp inderdaad), voordat iedereen gaat denken dat je in bijna ieder geval nog onder een gedaan bod of aanvaarding uitkomt. Het hangt voor een deel van de situatie en de gewoonte af.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Er is in principe geen eis tot aanbod, aanvaarding en dan nog eens aanvaarding van de aanvaarding, anders zou je wel bezig kunnen blijven...
Tenzij het om een vrijblijvend bod gaat (wat op mp inderdaad het geval zal zijn).
ze betalen via een of andere creditcard en dan kan het blijkbaar wel, want ze vroegen om dat soort gegevensCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sickpunk
geloof er weinig van, je kan geen geld terug halen waar jezelf voor getekend hebt of waar jezelf toestemming voor hebt gegeven... dat zou wel heel makkelijk weze niet? denk dat een hoop mensen constant geld terug gaan halen, wat denk je dat dit kost voor een bank? daar werkt een bank echt niet aan mee en het is natuurlijk erg fraude gevoelig... dit kan alleen bij een foutieve of onterechte incasso of machtiging... en hier moet je met aardig wat bewijs aankomen en de tegen partij ook.
heb destijds 200 euro betaald voor iets wat nu ong 80 euro waard is... het enige voordeel was dat er geen slechte snaren op zaten....
was een Squier Bullet setje.... :dontgeti:
mja... boeiend ik heb niks te klagen :p heb nu toch goeie gear:
Ibanez RG7321, boss GT8, oh en nouja me amp is niet echt indrukwekkend...
bij een creditcard betaling kun je inderdaad je geld terug halen echter je zult wel moeten aantonen bij de creditcardmaatschappij dat dit terecht is en het is ook niet zo dat je direct de beschikking over dit geld krijgt het wordt geblokkeerd.