Zal ik gaan doen, dank voor de tip!
Printable View
Zal ik gaan doen, dank voor de tip!
Net schoongemaakt met alcohol, zekering erin en yessss, hij doet het weer!
Little Jay, een vraag over de mods. Als jij ergens een kruis doorheen hebt gezet, betekent dat gewoon weghalen en geen jumper?
sorry lees het nu in je schema, gewoon openlaten. Ik heb alles gedaan behalve de presence mod, de twin stack mod en de bias mod. even de boel weer in elkaar schroeven en uitproberen...hopelijk doet hij het nog -;)
Ben benieuwd!
"even in elkaar schroeven" is helaas wel een understatement met deze versterkers... pfff.....
Heb je ook de PI vervanger door een 12AT7? Kan op zich ook prima een 12AX7 blijven. Misschien vind je een 12AT7 wel wat te braaf klinken in deze amp. Als je een wat 'gainier' sound wil zou ik een 12AX7 gebruiken (vrij subtiel verschil hoor, pas op hoog volume wat duidelijker).
Ben ook wel benieuwd hoe het klinkt zonder de presence mod, heb ik niet meer geprobeerd destijds nl. Ik speel nog wel met het idee om de presence pot gewoon als variabele NFB te bekabelen.
Heb je dan R43 wel de oorspronkelijke waarde gelaten? Want ik weet niet of 100R nou wel de ideale waarde is als je de presence-pot en bypass cap daarvan in het circuit laat. Ik denk dat de werking van de presence pot dan minder wordt.
Oh en achteraf had ik voor de bass-pot liever een 100K gebruikt, met 250k kan je de pot eigenlijk maar maximaal 1/3 opendraaien, daarboven al te veel bass met hollow-bodies en humbuckers.
Ja, ik had die originele waarde laten zitten bij de presence knop....net in elkaar gezet en diepe zucht, hij doet helemaal niets meer (geen geluid). Ik heb vast een verbinding verbroken. Het is best wel pieterpeuterig die pcb. Nog wel even alle voeding en ot snoertjes gecheckt, maar die zitten goed. De eindbuizen gloeien gelukkig wel, pilotlampje doet het ineens ook niet meer en dus geen geluid meer. Ik denk even troubleshooten...kan iemand helpen?
Preamp buizen gloeien ook nog of niet?
Ja ik dacht het wel, maar worden niet warm...