Iedereen heeft zijn eigen reis....
Printable View
Iedereen heeft zijn eigen reis....
Nee, zeker niet. Maar je vroeg of er nog suggesties waren. Moet wel zeggen dat het niet heel goedkoop is (incl. invoerrechten), maar ik heb de gok toch genomen. Binnenkort komt de rest van het spul binnen (PTP board, chassis en faceplates heb ik ook al) en dan weet ik over een tijdje pas of ze het geld waard waren.
Verder kan ik nog niet meepraten over verschillende waardes en soorten caps (dat is de reden dat ik hier terecht ben gekomen...).
Het zal een kwestie van proberen zijn :p
Beetje hobby kost geld denk ik maar :)
MKP Metallized plastic polypropylene (German: Metallisierter Kunststoff Polypropylen)
MKT Metallized plastic polyester (German: metallisierter kunststoff polyester)
Zie ook deze tabel.
Jep. Het is en blijft een hobby en dat is dus (voor nu) de enige echte methode voor mij om te werken: met de handjes en de oortjes. Misschien moet ik toch een keer een boek er over gaan lezen, maar ik hou niet van lezen. ;) (al had ik Doyle's Marshall-boek wel erg snel uit ... )
Interessant. Toen ik m'n 1987x kreeg zat er geen afgeschermd draad in de PPIMV en dat heb ik op aanraden van de Internets vervangen door RG174U 26 AWG draad.
Is oscillatie de enige reden waarom de PPIMV-draden afgeschermd moeten worden?
Het is inderdaad leuk om te expirimenteren met sounds. En dat is ook de beste manier om te leren lijkt mij. Ik heb een heel duidelijk boek van blencow, waar een hoop in uitgelegd word. Maar echt duidelijk en begrijpbaar wordt het voor mij vaak toch pas wanneer ik het zie/hoor in werkelijkheid.
Wat guitarnijboer zegt is natuurlijk wel goed, subtiele dingen modden en kijken wat het verschil is. Echt beginnen bij de basis van de componenten en als dat niet werkt pas groter gaan denken. Bedankt voor de tips weer guitarnijboer!
Inmiddels heb ik gevonden dat 22AWG aangeraden wordt. Ik denk dat ik het draad besteld heb voordat ik AWG snapte. Vreemde jongens, die Amerikanen.
Ik heb ook al direct een stukje "alom geprezen Internet waarheid" :soinnocent: gevonden waarin wordt gezegd dat twisten zelfs beter werkt dan shielden:
Citaat:
You would probably gain better noise rejection by twisting the two transmission conductors together instead of shielding them.
http://www.marshallforum.com/workben...ed-wiring.html
Twisten met afgeschermd draad?