Leg uit?
Printable View
in dit geval heeft het weinig nut om je buizen zo heet te zetten... op 30mA gaan ze langer mee dan op 40 á 42 mA... en als je dat net zo lekker vind klinken... ideale biasafstelling is een persoonlijk iets, zolang je maar niet op standje self-destruction afsteltCitaat:
Vandaag ben ik weer bij mijn amptech geweest, en heb samen met hem de bias wat hoger ingesteld, 40 à 42 mA.
Behalve dat de amp wat harder gaat merk ik eigenlijk maar weinig klankverschil. De bias op 30 mA klinkt ook prima.
Wat Big Dooley zegt, ik merk geen verschil in geluid, behalve dat ie wat harder gaat op een hogere bias waarde. De hoeveelheid gain heeft geen invloed vond ik.
Harold, hoe stel jij de preamp af als je met TANK86 speelt, op 10?
Ik zet hem meestal op 8, omdat ik hem dan net iets cleaner krijg met gitaarvolume geknepen.
De gain van m'n 808+ zet ik dan op 5, en volume op 10.
Nou, gisteravond was het dan zover, oefenen met de metalband.
Ik ben toch best wel tevreden hoor met het resultaat, heb opnames gemaakt en even terug geluisterd ..... VET! :rockon:
De warmte, dynamiek en helderheid zit er zeker wel in, nagenoeg gelijk aan de JCM 800.
Einde topic. :ok:
Daar was ik al bang voor..... :hide:
Ik zal eerst toestemming moeten vragen aan de andere bandleden, wie weet binnenkort.
poe toch wel wat werk gekost he Henri, hoeveel geld heb je er uiteindelijk nog in moeten steken?
Met de aanschaf en alle tweaks e.d. was ik wel zo'n €1000,- armer...... alles voor een goeie sound. :)
Gisteren weer ff in mijn hok (keldertje) bezig geweest, toch wel een prachtsound hoor, helemaal goed. :ok:
ja ik merk ook dat je zon amp toch een beetje moet leren kennen, ik vind zo ook erg mooi in de high gain input met gain net iets over 2, krijg je echt een beetje die mooie plexi woody sound he