Die hadden we inderdaad nog niet voorbij zien komen :D :D
Printable View
Ik heb niet het hele topic gelezen, omdat ik daar geen zin in heb, maar wat voor mij altijd werkt op praktisch iedere amp, en misschien is het al gezegd, is gewoon een licht randje instellen, master zo hoog als kan en eq tot je denkt dat het acceptabel klinkt en dan boosten met bijvoorbeeld een TS achtige. Midrange word behoorlijk geboost dus dat zou zeker moeten helpen in de mix. Gewoon volume/level goed open en klein beetje extra gain naar smaak. Werkt voor mij altijd met wat voor amp ik eigenlijk ook tegenkom. Is het een jcm900 in de oefenruimte of een of andere cheapass combo, komt altijd wel goed.
Nu ben ik verder niet iemand met een "speciaal" geluid en live zeker niet. Als het goed is het goed. Ik heb persoonlijk maar een aantal eisen waar ik op let. 1. ik moet duidelijk te horen zijn, 2. ik stel m'n sound expres wat meer trebly/dun in, want dat werkt goed met de bas. 3. Het moet lekker feedbacken. Akkoord aanslaan die dan na een paar seconden overvloeit in feedback.
Oja verder is het natuurlijk ook deels ervaring. Ik kan met eerlijkheid zeggen dat ik de eerste paar jaar van optreden nooit echt gelukkig was met m'n geluid. Ik had toen een mid 70s marshall superlead, opzich natuurlijk een geweldige amp, maar ik kon daar live in de tenten waar ik speel meestal niet uit de voeten. Ja als het bijvoorbeeld echt hard moest en ik had een greenback of g12-65 cab die avond, dan wel, maar dat kwam zelden voor. Niet om te zeggen dat het slecht klonk hoor, kreeg geen klachten of iets dergelijks.
Ben eigenlijk pas echt gelukkig nu met toch een andere amp. Een ouwe transistor amp notabene. Ik hoor ook van iedereen, die ons regelmatig ziet, dat ik nu vele malen beter klink. Zo zie je maar. Verder zou ik toch nog het een en ander proberen.
Gratis bier? Waar! Misschien kom ik toch! :soinnocent: