kom kom jongens, de gegevens liggen voorhanden en google is your friend ;) en anders heb je gewoon een extra reden om eens langs te komen voor een biertje!
Printable View
kom kom jongens, de gegevens liggen voorhanden en google is your friend ;) en anders heb je gewoon een extra reden om eens langs te komen voor een biertje!
zoo gister een heerlijke sessie gehad met een funkrock band! Leuke lui sws, en goeie muziek! en zo`n beetje de hele band in 1 keer opgenomen. Zanger stond in de booth, terwijl de rest (drum/bas/gtr/sax) in de liveroom stond. alles kwam tegelijk binnen, en kraakvrij! het is dus best mogelijk om een hele band in 1 keer te doen :) alleen alsnog gaan er partijen geoverdubd worden, niet alles was foutloos...
cool ska! Klinkt goed!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
sja ik ben nu bezig met 3 projecten mixen (de metalband, de progrockband, en de funkband).
van die eerste 2 heb ik al weken een product, maar ik hoor maar niets van de bands in kwestie. Ze zouden comments opsturen, waarna ik er nog 1 keer naar ga kijken, en dan moet het af zijn. Ze schieten alleen niet op met het bericht. erg jammer, want ik wil de eindversies zo snel mogelijk op mn studiomyspace hebben, als luistervoorbeelden....
Vanmiddag werd ik vereerd met een bezoek van de grote Skabouter, een niet zo grote man kwa afmetingen, maar in andere opzichten huge. Hij is een geweldige gozer, buitengewoon symphatiek en graag bereid om anderen waar hij kan te helpen.
Hij torste op zijn schouder een complete monitor waarvan de tweeter helaas was overleden, maar het toeval wil dat ik er vier van had liggen, dus hebben we samen een transplantatie verricht en met groot succes.
En toen hebben ze samen naar heel wat muziek geluisterd waarvan ik een deel zelf heb opgenomen en een deel uit tijden stamt dat den Skabouter nog niet was geboren, danwel toen hij nog in zijn broek scheet of daar net van was genezen.
Het was weer buitengewoon gezellig Arjen en ik kom binnen niet te lange tijd eens bij je kijken.
het genoegen was zoals altijd voor mij, Han :D Erg gezellig, prachtige muziek (ik was zeer onder de indruk van de schillen tussen jouw premix en de masterversie), en natuurlijk geweldig dat de IMF weer helemaal werkt, gelijk opgesteld gisteravond, en het is nu weer heerlijk luisteren geblazen! fijne monitortjes zijn het toch, he!
Mijn studiodeur staat altijd voor je open, en het zou leuk zijn als je eens op bezoek kwam!
Bizar is dat hé? Komt er op een gegeven moment een bang meisje met haar vader naar de studio en blijkt dat kind over een belachelijk groot talent te beschikken. Dus breng ik haar in contact met een jonge platenmaatschappij waar ik op dat moment veel vertrouwen in had. Zij krijgt direct een contrakt en we gaan met haar aan de slag.
De platenmaatschappij heeft een medefirmant/producer en ik krijg een contrakt waarin ik voor 50% medeproducer ben en ook meedeel in de eventuele opbrengst (heb je het over een procent of zo). We gaan de lat enorm hoog leggen en zijn bijna twee jaar bezig met haar debuutalbum, bekende muzikanten worden ingeschakeld en alles lijkt te gaan lukken.
Elke keer als een nummer helemaal is opgenomen maak ik aan het eind van de dag even een snelle mix en al die mixen bewaar ik op een DAT tape. Als alle opnamen zijn afgerond besluit de platenmaatschappij (lees producer) om in New York te gaan mixen, maar ik heb opgenomen met het idee dat ik ga mixen op mijn eigen grote geautomatiseerde mengtafel en daarom staan er ook diverse reparatiestukjes op andere sporen van de analoge tapes (we werken met 48 sporen en dus twee machines)
Achteraf blijkt dat die snuiter in New York (een bekendheid) geen automatisering heeft en alles heeft gecopieerd naar een HD recorder. En je hebt gisteren een aantal nummers gehoord van de officiele in New York gemixte CD en die hebben we vergeleken met de snelle mixen die ik maakte na een lange dag hard werken. En die klinken stukken beter, dus de conclusie kan niet anders zijn dan dat die producer daar in New York de boel heeft vernaggeld. De CD is dan ook hopeloos geflopt en haar tweede CD die hij zelf heeft opgenomen in zijn eigen studio is ook geflopt.
En zo gaat er dan een uniek talent verloren door eigenwijsheid van een groot ego. Dat is nogal frustrerend, maar ik heb er veel van geleerd en redelijk wat omzet gedraaid.
Dat kan, maar dat hoeft niet. Het belangrijkste is dat hij gedurende een mix alle faderbewegingen onthoudt, en alle standen van de knoppen. Zo kan je op je gemak de mix opbouwen in plaats van dat je tien handen tegelijk nodig hebt.
Heel mooi zijn die motorfaders, maar er zijn ook veel tafels waar de faders gewoon stil blijven staan. Het eigenlijke faden gebeurt dan door een VCA (Voltage Controlled Amplifier) Dat is een chippie van een paar dubbeltjes in plaats van een motorfader van tientallen euro's.