Dat was ik ja. Gitaar was 250 ofzo, alle nieuwe meuk daarnaast was ook zo een 200-250, samen zo een 500 euro. Goedkoper dan een Epi, geen last van rondzingen, lekkere sound, lekkere bespeelbaarheid en een nep logo ;).
Printable View
Ik snap eigenlijk niet waar al dat gibson-'gebash' (is het gebash?) vandaan komt.
Ik zou uit principe al niet op zo'n kopie spelen omdat ik niet van nep hou, waarom anderen het wel doen of durven is hun zaak.
Omdat die tests sowieso maar bagger zijn... Net als die vergelijkingen op Youtube met een cameramicrofoontje... en dan stoer lopen doen dat een Behringer Bugera meer dan een Mesa klinkt dan een Mesa zelf (ik lach me er nog dood om :p).
Geluidskwaliteit is belangrijk bij vergelijkingen. Het verschil tussen een strat en een LP is goed aan te geven (zelfs met een cheapass micje), maar het verschil tussen 10 wikkelingen in een pickup kun je alleen horen als je naast een goede buizenamp staat en beiden vergelijkt. Je kunt het natuurlijk op gaan nemen met een condensatormic van 10000 euro, maarja of je daar wat mee bereikt is ook maar de vraag :P. Idem dito met een Epiphone en een Gibson bijvoorbeeld, of een copy-gibson en een Gibson...
Digitale moddeling draagt niet erg bij aan een goede en objectieve kwaliteit/weergave van het geluid. Vergelijk het met het verschil tussen FLAC en MPEG3, dan snap je meteen wat ik bedoel ;-)
Laten we het de TS het gewoon zeggen, hij weet hoe het klinkt zonder opnames. Wat vindt hij er van?
Iets wat goedkoop is ook....maar daar wordt vaak niet op gelet....goedkoop blijft erg vaak duurkoop. Ik heb al jaren dezelfde Les Paul. Ik zie veel mensen heel veel goedkope gitaren kopen en verkopen. Uiteindelijk ben je dan duurder uit.....Daarbij heb ik een paar Les Pauls verkocht, waarbij ik fikse winsten gemaakt heb....Zie ik met een Chinese kopie niet gebeuren op een eerlijke manier....
Ik heb al mijn gitaren die ik tot nu toe ooit heb gekocht meestal met winst verkocht ;) (als je gebruik van snaren en vervanging daarvan niet meetelt). Nog nooit een gitaar verkocht tegen een lagere prijs dan ik ervoor betaalt heb.
Kopen en verkopen heb je zelf in de hand ;). Ik koop trouwens veelal tweedehands om deze reden :). Als ik mijn copy verkoop zal ik er ook echt wel paar tientjes winst op maken :).