ik weet niet of het gedaan wordt, maar mij lijkt het geen slecht idee bv een houten batterijcover met velcro vast te zetten, mooi verzonken
Printable View
ik weet niet of het gedaan wordt, maar mij lijkt het geen slecht idee bv een houten batterijcover met velcro vast te zetten, mooi verzonken
wow die bass is echt vet vooral de inlay:hippie:
barno: you made my day: velcro om een cover vast te zetten, zalig...
Ik was eerst aan het denken om dit met magneetjes te doen (neodinium) maar ik weet niet hoe de pickups gaan reageren: element + magneet = salut sound
dus velcro ... zeer interessant.
Spelen op de bass zat er niet in: actie +/- 7 mm met zadels op hun laagst.
Ik moet ze wel nog wat breder invijlen en ik kan ze nog wat inkorten aan de onderkant, maar dan nog.
Dus alles er terug af, en de zone waar de losse brugjes zitten een 2 tal mm uitgefreesd, en met een halfrond freesje de randen een kleine uitholling gegeven.
Let ook: afstand snaren naar zijkant fretbord, op 1 of andere manier komt mijn berekening niet uit: 1 cm aan baskant en 0,5 cm aan treble. Probleem...
Alles 2 mm opschuiven, dan kan ik goed gaan foefelen met de geboorde gaten en ingelegde stukjes hout, gdvrd...
en het verhaal gaat verder, en verder, en verder ...
s
Ik denk dat een magneet geen probleem hoeft te zijn. Ik heb wel eens wat geëxperimenteerd met de invloed van magneten in de buurt van elementen en dan moet je al behoorlijk dichtbij komen om enig effect te merken. Ik heb dat toen wel met keramische magneetjes gedaan (uit van de deursnappers) en niet met neodinium; dat is behoorlijk veel krachtiger. Lijkt me zelfs overdreven om voor die toepassing te gebruiken.
Maar het zou volgens mij prima moeten kunnen.
Sterkte met het op de goede plek krijgen van de snaren.
oei, ik had al een vermoeden toen ik de snaarligging zag op de foto: very very klote is dat. Ik heb het met mijn gele Servant ook gehad. ik moest per chance maar twee studgaten opvullen en opnieuw boren.
Vraagje uit nieuwsgierigheid: hoe zou dat gekomen zijn? Verkeerd berekend?
kan je geen drukknopen gebruiken, zodat het er in geklikt wordt
Misschien zijn die neodinium dingetjes wel wat overdreven, ja, heb er hier in't atelier liggen, van die hele kleintjes, maar misschien kan het met de gewone ceramische ook wel, ik ga eens buurten bij een bedrijfje hier achter de hoek.
Dat uitlijnen gaat nog heel plezant worden...
De oplossing voor mijn onprofessioneel gepriegel:
Zone van de aparte bruggen ongeveer 2 mm verzinken. Eerst met een bolrond frees en daarna met een vlakke frees.
De gaten van de body-through bruggen gedicht met mahonie.
Langs achter ga ik het mahonie uitfrezen, en een stuk ebben inlijmen.
Maar langs de voorkant ben ik er nog niet uit...
Het klote is dat ik alles 2 mm naar de basskant moet opschuiven, waardoor de grote gaten zichtbaar worden aan de treble kant van de bruggen.
http://i475.photobucket.com/albums/r...I/DSC06742.jpg
Waar is het verkeerd gegaan? Ik heb de afstanden van de snaren uitgetekend op een plan op ware grote, dan heb ik de afstand van de bruggen tov middelijk gemeten en over gezet op de body. Niet doen dus: de hals staat een beetje uit de haak met de middelijn, over heel de lengte wordt dat dus 2 mm, en dat is juist teveel om het niet te doen opvallen ...
Ik wou naar 7 mm aan treble en 9 mm aan basskant streven, maar dat is dus niet gelukt (f*ck)
Meten, meten en nog eens meten, en daarna controleren en nog eens meten, en dan ben je misschien zeker ...
s
shit man, wat een hoop werk
bummer. nadat ik iets gelijkaardigs had heb ik nooit meer brug geplaatst voor dat de neck in place zit. met CNC zal het allemaal wel kunnen maar bij handwerk (zeker het mijn :) ) moet altijd rekening gehouden worden met kleine onbedoelde afwijkingen, die overigens totaal niks afdoen aan de kwaliteit. Een hals die een mm scheef staat ziet niemand, tenzij de snaren erlangs lopen natuurlijk :)
Beste Stijn, wat balen dat je dit overkomt tijdens de bouw van dit bijzondere apparaat. Het was wel het laatste wat ik had verwacht bij jou. Ik hoop dat je het goed opgelost krijgt.