-
Eigenlijk houd ik nooit echt rekening met statische elektriciteit. Ook geen problemen mee gehad, maar tis idd wel iets om in t achterhoofd te houden. Thnx!
De Rebote heb ik ook gebouwd (net als de PT80). Prima delay idd. Dat van het stacken van een PT2399 kwam ik van de week ook tegen op freestompboxes. Ik wist niet dat dat kon. Omdat bij de PT2395 het RAM extern zit, zou t mss mogelijk zijn om t RAM te stacken?
-
Na veel zwoegen weer een update:
http://img139.imageshack.us/img139/9932/p1010108xi7.jpg
Wat is het? Een MI Audio Crunchbox. Lichte crunch tot stevige distortion.
Het schema heb ik van freestompboxes. Ik er zelf het PCB bijgemaakt, maar daar zaten nogal wat foutjes in. Slordig gewerkt...onderdelen qua positie al omgedraaid in de schema-fase...matig!... maar goed, al debuggend zijn deze allemaal verholpen en werkt t pedaal nu naar behoren
Op naar de volgende!
-
Dat werd ook eens tijd :D
Hoeveel fx zijn er bij jou ondertussen al bijgekomen? Of is dit nog steeds volgens het originele plan?
-
Tja, fx komen en gaan ;)
Kga nu bezig met de Muff en de Box of Rock op PCB versie 2. Als die klaar zijn, dan zijn de meeste fx af. Dan wordt het een kwestie van fine-tunen.
Maar ja...ook die trem die je aanraadde wil ik nog testen...en een buizen overdrive in mn multi-fx klinkt en oogt natuurlijk mooi....en zus...en zo... etc... ik blijf bezig.
Maar zoals gezegd, het moment van het kopen van het hout voor de behuizing komt echt dichterbij!
-
De tremulus lune? Die heb ik enkel on board klaar. Ik weet zelf niet of die echt goed is. T Nijboertje is een goeie warme overdrive.
Hoe gaat het met je delay?
-
De delay ligt still tot futurelec t spul geleverd heeft. Kan zo nog een week of 2 duren vrees ik. Maar goed, delay is in principe 'extra'. De pt-80 volstaat voor dit multi-fx project. Mocht ik de nwe delay op tijd af hebben naar tevredenheid, dan vervangt ie de pt-80, dat wel.
-
Update:
Overzichtje
groen = af (of 95% af, nog wat finetuning)
blauw = 75% af, alleen de bedrading + potmeters moeten nog
rood = nog lang niet af (moet nog gemaakt worden, problemen , aleen pcb is af, maar nog niks geboord etc)
Booster
Super Hard On
RoG Omega
Fuzz
Big Muff
Fuzz Face
Overdrive
Tubescreamer 808
DOD250
Distortion
Dr Boogey -> Deze had toch nog wat probleempjes. Vanavond heb ik m helemaal gefinetuned. Transistorvoetjes er uit gehaald, J201's direct op de pcb gesoldeerd. 2 trimpots vervangen door 'normale' weerstanden. Nu klinkt ie zalig dik.
RAT
MI Audio Crunchbox Toegevoegd en klaar.
Box of Rock Is in principe af, maar ik heb een nieuw PCB gemaakt met een iets betere layout.
Modulatie
Neovibe -> Ook 'gefinalized'. Lightshield vast gesoldeerd.
CE-2 Chorus
Phase 90
Tremolo
Delay
PT80
Nieuw eigen project/ontwerp delay gebaseerd op pt2395
Overige
Voeding
Footswitches
Channel Switches
Splitter
Blender
Expressie pedaal
Interne bedrading
FX-loops en tuner outs
Behuizing
-
Leuk om lezen voor een kleurenblinde :sneaky:
Maar goed dat ik dit topic zo nauw volg als jij het mijne :D ik weet toch waar je zit.
Post je ook eens wat foto's van je neovibe? Ik wil dat lightshield wel eens zien. Ik kon mijn neovibe net niet op het koper passen. Immens groot ding dat het is. 11cm op 8 ongeveer. Klopt dat een beetje? Ik moet het 6 keer afdrukken en passen om te zien of de transistorpootjes goed zaten.
-
En de Big Muff Pi is ook af. Zalige fuzz. Ideaal voor een zeer breed geluid!
http://img231.imageshack.us/img231/2486/p1010111fm9.jpg
Bestelling van Futurelec is ook binnen. Heerlijk zo'n doos vol onderdelen :P
-
Dewelke is dit? Die van mij wordt de groene russische.
Nu komt er dus vooruitgang in je delay :cooler:
En laat ons eens kwijlen op je onderdelendoos!